|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi hadde med vogn til toåringen nå da vi var på ferie. Den ble mest brukt til sekker, jakker og dill. Hun sover riktignok mer på dagtid, men sov veldig godt i Ergoen. Vi hadde fint klart oss uten, evt. med Zappen - selv om den ikke kan legges ned.
|
|
|
#22 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Veldig kjekk til bagasje til strand. Hvis han slår seg vrang/ sliten så erdrten velsignelse å ikke være avhengig av i tillegg bære stæsj.
|
|
|
#23 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vi har aldri giddet å ha med vogn til 3 og 4 åringer. Barna har tatt siesta inne etter lunsj. Det er ikke så godt å sove i vogn når det er nesten 30 grader. Jeg hadde bæresele til de var 3 år, men det ble varmt det også. Også på flyplassen i Palma.
|
|
|
|
#24 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Vår løsning for 4-åringen på lange gåstrekk på ferie, har vært å ta med tre-hjult sparkesykkel (micro). Om det er traffikert/mye folk, holder jeg henne i hånda og drar henne etter meg. På trygge/åpne strekk sparker hun selv mens humøret er på topp.
|
|
|
#25 |
|
Skal rømme
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Jeg ville ikke tatt med. Husk at mange steder i Spania (vet ikke med gran canaria da), så åpner ikke restauranter for middagsservering før kanskje 20.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Siesta midt på dagen er gull verdt når man er i sydenland med unger synes jeg. Ikke nødvendigvis sove, men inn og få avkjølt hodet litt, slappe av og ta det med ro. Unngå den verste solen.
|
|
|
#27 |
|
Off the map.
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Det er veldig varmt der nå. Det ble målt 39 på natta for et par dager siden har jeg hørt. Fortsetter den varmen så er det kjempelurt å sove litt for en liten pjokk, så kan han heller være litt lenger oppe om kvelden når temperaturen er OK.
|
|
|
#29 |
|
Off the map.
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Det er jo noen fordeler med vogn da. Masse plass til å ha med seg pikkpakk, vannflasker fra butikken osv.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?
Jeg har reist en del med vogn med små barn og synes bare det har vært prakk å dra på. Det var en lettelse å endelig slippe å ha med vogn. Pikkpakk har vi på ryggen og ungene går. Da slippes det å dra vogner på brostein, opp trapper, inn i butikker, vente på heis på hoteller, pakke sammen på flyplasser og dra gjennom sand på strender. Hadde jeg trengt noe å trille til pikkpakk tror jeg en trillebag slik som pensjonistene har kan være mer anvendelig. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Og der er jeg uenig. Mye lettere å dra med en lett trille enn å dra med seg en pensjonistrille.
|
|
|
#32 |
|
|
Helt uenig. Zappen er pyton og paraplytriller er noe herk. Sammenleggbare trillebager av moderne typer som de selger hos vidunderbarn mm. tar veldig mye mindre plass, rommer mer stæsj og er lettere å bære opp trapper osv. Synes jeg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Dette var det en tråd om for noen måneder siden som tok litt av. Jeg er ganske klar på at jeg på generell basis mener at friske 4-åringer ikke skal trenge vogn.
|
|
|
|
#34 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Han skal sove lur i den Tjorven! Jeg var en av dem som var totalt Uenig med deg sist.
|
|
|
#35 |
|
Drømmer
|
Jeg var og er fortsatt helt enig med deg. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?At friske fireåringer normalt kan gå femten minutt og faktisk over en time i varmen er ikke nedlatende. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Off the map.
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Jeg hadde nok ikke brukt vogna,men det er fordi huset vårt ligger på toppen av en lang trapp, og fordi vi har veldig god tilgang på bil. skal man ha en tung sekk på ryggen og attpåtil bære en trøtt 4-åring gje fra butikken i 40 grader, så kan det bli slitsomt. Skjønner godt at du tar den med, som en forsikring, det er ikke sikkert den blir så myr brukt, men den kam jo være grei å ha.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?Og ja Meissa vi beveger oss mye på ferie, veldig mye, men bevegelsene legges opp i et tempo som også passer fireåringen. Da funker det med kilometervis på fjellet, lange gåturer i sola i Midt-østen og lange dager i dyrepark og legoland. |
|
|
|
![]() |
|
|