Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 15:03   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjære vene, skal jeg gidde å ta med vogn/trille?

Vi hadde med vogn til toåringen nå da vi var på ferie. Den ble mest brukt til sekker, jakker og dill. Hun sover riktignok mer på dagtid, men sov veldig godt i Ergoen. Vi hadde fint klart oss uten, evt. med Zappen - selv om den ikke kan legges ned.
Vi kommer ikke til å ha med vogn på ferie igjen, noensinne.

Gammel 22-07-12, 15:12   #22
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Veldig kjekk til bagasje til strand. Hvis han slår seg vrang/ sliten så erdrten velsignelse å ikke være avhengig av i tillegg bære stæsj.
Men.. Igjen.. Han er fire. Mine brukte vogn til de var tre. Men jeg har jo ikke værtuten små enda jeg, så alltid hatt vogn til yngste. Men en fireårig uten utfordringer triller man vel ikke i vogn?

Konklusjon: Tatt med vogn dersom jeg reiser alene med barn. Som bagasjehjelp og nødløsning til overtrøtt unge.
Reist med annenvoksen som kan hjelpe; droppet vogn.

Gammel 22-07-12, 15:48   #23
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri giddet å ha med vogn til 3 og 4 åringer. Barna har tatt siesta inne etter lunsj. Det er ikke så godt å sove i vogn når det er nesten 30 grader. Jeg hadde bæresele til de var 3 år, men det ble varmt det også. Også på flyplassen i Palma.

Gammel 22-07-12, 18:47   #24
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Vår løsning for 4-åringen på lange gåstrekk på ferie, har vært å ta med tre-hjult sparkesykkel (micro). Om det er traffikert/mye folk, holder jeg henne i hånda og drar henne etter meg. På trygge/åpne strekk sparker hun selv mens humøret er på topp.
Det må imidlertid nevnes at hun er veldig flink til å ikke stikke for langt unna / gjøre det vi ber henne om. Om hun var typen som finner på å "ta ut" om en har en sparkesykkel, hadde jeg vært mer skeptisk til å bruke den.

Gammel 22-07-12, 21:47   #25
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ikke tatt med. Husk at mange steder i Spania (vet ikke med gran canaria da), så åpner ikke restauranter for middagsservering før kanskje 20.

Så enten siesta, eller sen lunsj/middag i ett.

Gammel 22-07-12, 21:50   #26
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siesta midt på dagen er gull verdt når man er i sydenland med unger synes jeg. Ikke nødvendigvis sove, men inn og få avkjølt hodet litt, slappe av og ta det med ro. Unngå den verste solen.

Gammel 22-07-12, 22:34   #27
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig varmt der nå. Det ble målt 39 på natta for et par dager siden har jeg hørt. Fortsetter den varmen så er det kjempelurt å sove litt for en liten pjokk, så kan han heller være litt lenger oppe om kvelden når temperaturen er OK.

Det er nok litt langt for han å gå til Amfi del Mar-stranda i den varmen. Men inn til sentrum av arguineguin bør gå helt fint.

Gammel 22-07-12, 22:43   #28
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde jeg ikke giddet, nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 22:54   #29
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det er jo noen fordeler med vogn da. Masse plass til å ha med seg pikkpakk, vannflasker fra butikken osv.

Jeg har en stående der nede, men den er innelåst i et frareist hus. Ellers skulle du gjerne ha fått låne den.

Gammel 22-07-12, 23:03   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det er jo noen fordeler med vogn da. Masse plass til å ha med seg pikkpakk, vannflasker fra butikken osv.

Jeg har en stående der nede, men den er innelåst i et frareist hus. Ellers skulle du gjerne ha fått låne den.

Jeg har reist en del med vogn med små barn og synes bare det har vært prakk å dra på. Det var en lettelse å endelig slippe å ha med vogn. Pikkpakk har vi på ryggen og ungene går. Da slippes det å dra vogner på brostein, opp trapper, inn i butikker, vente på heis på hoteller, pakke sammen på flyplasser og dra gjennom sand på strender. Hadde jeg trengt noe å trille til pikkpakk tror jeg en trillebag slik som pensjonistene har kan være mer anvendelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 23:06   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Og der er jeg uenig. Mye lettere å dra med en lett trille enn å dra med seg en pensjonistrille. )

Gammel 22-07-12, 23:19   #32
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og der er jeg uenig. Mye lettere å dra med en lett trille enn å dra med seg en pensjonistrille. )

Helt uenig. Zappen er pyton og paraplytriller er noe herk. Sammenleggbare trillebager av moderne typer som de selger hos vidunderbarn mm. tar veldig mye mindre plass, rommer mer stæsj og er lettere å bære opp trapper osv. Synes jeg.

Ikke at jeg gidder å dra på noe sånt på tur da.

Gammel 23-07-12, 05:00   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var det en tråd om for noen måneder siden som tok litt av. Jeg er ganske klar på at jeg på generell basis mener at friske 4-åringer ikke skal trenge vogn.

For å si det mildt var ikke alle enige med meg.

Knerten er 4 år og det kunne ikke falle meg inn å putte ham i vogn. Og det er svært lenge siden (ca 2 år) siden sist vogna hans var i bruk. Jeg nyter å være vognfri.

Gammel 23-07-12, 09:34   #34
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Han skal sove lur i den Tjorven! Jeg var en av dem som var totalt Uenig med deg sist.
Barn har ulike behov!

Men nå er det avgjort. Jeg låner med naboen sin. Like greit.

Takk for alle råd.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 09:37   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette var det en tråd om for noen måneder siden som tok litt av. Jeg er ganske klar på at jeg på generell basis mener at friske 4-åringer ikke skal trenge vogn.

Knerten er 4 år og det kunne ikke falle meg inn å putte ham i vogn. Og det er svært lenge siden (ca 2 år) siden sist vogna hans var i bruk. Jeg nyter å være vognfri.

Jeg var og er fortsatt helt enig med deg.

Vogn er noe herk å dra på så jeg var glad poden sluttet tidlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 10:32   #36
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Man kan da ikke være bombastisk på dette feltet. Det kommer da an på hvordan man legger opp hverdagen. Da frøkna var liten gikk vi ofte hjem fra barnehagen når det ikke passet med busstidene og sånn. Det tok 40 minutter i "voksent" tempo og det var mange bakker. Det er sikkert noen tre-fireåringer der ute som gjerne går en sånn strekning etter barnehagen og før middag, men for de fleste ville det vært nokså traurig og tatt veldig lang tid.

Nå har vi en toåring som knapt har sittet i vogn på et år, vi har flyttet og er nå mer avhengig av bilen og hun trives ellers godt i manducaen.

Når vi var på Gran Canaria for 2 og ett halvt år siden bodde vi 15 minutter med rask gange fra strand og sentrum og vogn var derfor en velsignelse, særlig på kvelden når vi skulle til hotellet etter middag. Det er klart hvis man skal bo på hotell rett ved stranda og ikke trenger å gå noe særlig verken for å se seg rundt eller, shoppe eller å gå på sighseeing så trenger man sikkert ikke vogn. Vi er sånne som beveger oss mye, selv på sydenferie så for oss var det greit med vogn og jeg svarer jo ut ifra mine erfaringer. Så får det være opp til Spetakkelrandi og vurdere hva hun trenger på sin ferie og til sitt barn.

Og si at friske fireåringer aldri bør trenge vogn oppleves for meg veldig nedlatende og uten perspektiv for andre situasjoner enn den man har selv.

Gammel 23-07-12, 10:43   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

God tur spetakkelrandio

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 10:47   #38
Guava

Guava sin avatar

Standard

At friske fireåringer normalt kan gå femten minutt og faktisk over en time i varmen er ikke nedlatende.
Jeg synes det ser ganske dumt ut for store barn når foreldre har det så travelt til stranda at ungene ikke får gå selv. Fireåringer har ikke vondt av å bli slitne, men foreldre har ikke vondt av å avslutte en dagstur på stranda før ungen blir søvnig til kvelds heller.

Gammel 23-07-12, 10:48   #39
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg hadde nok ikke brukt vogna,men det er fordi huset vårt ligger på toppen av en lang trapp, og fordi vi har veldig god tilgang på bil. skal man ha en tung sekk på ryggen og attpåtil bære en trøtt 4-åring gje fra butikken i 40 grader, så kan det bli slitsomt. Skjønner godt at du tar den med, som en forsikring, det er ikke sikkert den blir så myr brukt, men den kam jo være grei å ha.

Gammel 23-07-12, 10:52   #40
Guava

Guava sin avatar

Standard

Og ja Meissa vi beveger oss mye på ferie, veldig mye, men bevegelsene legges opp i et tempo som også passer fireåringen. Da funker det med kilometervis på fjellet, lange gåturer i sola i Midt-østen og lange dager i dyrepark og legoland.

Det et ikke slik at de som ikke bruker vogn til store barn ikke beveger seg på tur. Hadde fireåringen behøvd vogn hadde han ikke fått den flotte opplevelsen av å bestige en fjelltopp i sommer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.