Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-12, 22:17   #781
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Fine kaker! Jeg tar sjansen på å vise frem min debut som bursdagskakemaker for småtasser, til veslas bursdag som feires i dag:

Wow! Det er jo Shaun!!

Gammel 18-07-12, 23:59   #782
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det der er da Timmy? Veldig fin!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 00:09   #783
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nei, det der er da Timmy? Veldig fin!

Åja... Hahahaha... Der har du sånne "feil" som skjer når man ikke har barn gitt. Klarer liksom ikke helt å huske den Timmy-tid spinn-off-serien helt. Men veldig fin ja.

Gammel 19-07-12, 09:32   #784
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Timmy Tid er mye bedre enn Shaun, hilsen et-og-et-halvåringen.
Hadde det ikke vært for katten og anden, kunne man jo ikke sett om det var Timmy eller Shaun. De er jo like.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 09:49   #785
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er Timmy, ja. Vi er ikke på Shaun enda, her er det Timmy som gjelder!

Gammel 19-07-12, 11:09   #786
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Timmy Tid er mye bedre enn Shaun, hilsen et-og-et-halvåringen.
Hadde det ikke vært for katten og anden, kunne man jo ikke sett om det var Timmy eller Shaun. De er jo like.

Jeg lurte på hvem katten og anden var, skjønner du. Kunne ikke helt huske å ha sett de i noen "Shaun-episoder".

Gammel 19-07-12, 11:11   #787
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er Timmy, ja. Vi er ikke på Shaun enda, her er det Timmy som gjelder!

Jeg må si at jeg elsker det at man "indoktrinerer" barna med god animasjon på et tidlig tidspunkt. Og jeg elsker enda mer at det lykkes.

Gammel 19-07-12, 11:35   #788
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

17-åringen har feiret dagen sin Replika av Harry Potters kake som han fikk hos Hagrid da han fylte 11 år.

Også forsøkte jeg å lage cake pops for første gang. Brukte browniesbunn som jeg smuldret og blandet med 1 1/2 smeltet kokesjokolade. Resultatet var formidabelt, knallgode, mektige og konfektaktige, med et tykt lag hvit sjokolade utenpå. Enkle å lage er de også, og man slipper å dra kakefat med seg i barnehagen, f eks

Så bra!

Lager du de kulene med fingrene da eller? Putter de på spyd og dypper i hvit sjokolade?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 11:40   #789
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Så bra!

Lager du de kulene med fingrene da eller? Putter de på spyd og dypper i hvit sjokolade?

Her må jeg abonnere sånn at jeg får med meg svaret fra Flubby...

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 11:57   #790
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lagde brownies på enkleste måte, toropose Bare ikke stek browniesen for lenge slik at bunnen blir tørr.
Deretter avkjølte jeg kaken, smuldret den til smuler, og tilsatte 1 1/2 plate smeltet kokesjokolade, og knadde det sammen. Formet deretter kuler med hendene, men det finnes masse former å få kjøpt også. Dyppet bambusgrillspyd i smeltet kokesjokolade, og deretter dyttet jeg sjokoladeenden inn i bollene. Lot de stå i fryseren i 15 minutter.
Smeltet en pose hvit candy melts fra wilton i mikroen etter anvisningen på pakken, og dyppet deretter sjokoladebollene i glasuren. Fordi bollene er frysebokskalde, stivner candy meltsen fort, så man må ha pynten klar

Gammel 19-07-12, 12:12   #791
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg lagde brownies på enkleste måte, toropose Bare ikke stek browniesen for lenge slik at bunnen blir tørr.
Deretter avkjølte jeg kaken, smuldret den til smuler, og tilsatte 1 1/2 plate smeltet kokesjokolade, og knadde det sammen. Formet deretter kuler med hendene, men det finnes masse former å få kjøpt også. Dyppet bambusgrillspyd i smeltet kokesjokolade, og deretter dyttet jeg sjokoladeenden inn i bollene. Lot de stå i fryseren i 15 minutter.
Smeltet en pose hvit candy melts fra wilton i mikroen etter anvisningen på pakken, og dyppet deretter sjokoladebollene i glasuren. Fordi bollene er frysebokskalde, stivner candy meltsen fort, så man må ha pynten klar

Hvor mange ble det totalt?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-12, 12:40   #792
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hvor mange ble det totalt?

Det ble 17 totalt, men de ble ganske store, kunne med fordel laget 20-25 stk som var mindre. En hel pose candy melt gikk med også.

Gammel 21-07-12, 16:04   #793
Trallala
Nybegynner

Trallala sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Inspirerende tråd!

Trallala er ikke aktiv  
Gammel 22-07-12, 23:13   #794
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Masse flotte kaker her. Skikkelig imponert!

Her er Manu kaka jeg laget til minstens 8-års dag i februar. Til og med de som "hater" Manu måtte innrømme at kaka var flott

Gammel 23-07-12, 00:25   #795
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Wow, Bayone! Den var skikkelig flott :wow:

Gammel 25-07-12, 00:14   #796
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Takk Første gangen jeg har laget noe slikt og overraskende enkelt. Ikke helt fornøyd med halsen på drakta, men øvelse gjør mester Nå har største bestilt Angry Birds kake til bursdagen så da er det vel bare å sette igang. Denne er bakt med kjøpt ferdig paste fra Wilton tror jeg det var. Neste gang skal jeg prøve på MMF.

Gammel 25-07-12, 18:39   #797
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Gleder meg til å se angry birds kaka

Gammel 12-08-12, 16:32   #798
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 12-08-12, 20:31   #799
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Her er det 3-årsdag i morgen, men vi har feiret på forskudd og hatt barneselskap i dag. Det dukket opp mange sjørøvere og vi hadde en skikkelig pirat-fest!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC01638.JPG (157,3 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg DSC01649.JPG (107,7 KB, 43 visninger)
Filtype: jpg DSC01620.JPG (142,1 KB, 72 visninger)

Sist redigert av Kims : 12-08-12 kl 20:38.
Kims er ikke aktiv  
Gammel 12-08-12, 20:37   #800
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Flotte kaker, Kims!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.