Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakketips - leie hus i Danmark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-12, 09:36   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakketips - leie hus i Danmark

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

På min liste står foreksempel krydder (som vi bruker litt av alt av og ikke gidder kjøpe inn nye glass av for to uker), mikrofiberkluter (som vi er avhengig av) og en halvfull flaske jif universal (som vi kan sette igjen).

Sist hadde jeg tatt med de fillete håndklærne jeg aldri ellers har hjerte til å kaste, men det var på tide å kvitte seg med fillete badelaken uansett, og det er det beste å ha med på ferie altså, vi følte jo for en gangs skyld at vi hadde mindre å pakke da det var på tide å dra hjemover.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:03   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

På min liste står foreksempel krydder (som vi bruker litt av alt av og ikke gidder kjøpe inn nye glass av for to uker), mikrofiberkluter (som vi er avhengig av) og en halvfull flaske jif universal (som vi kan sette igjen).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:04   #23
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi leide hus var det både vaskemidler og kluter.
Om man kjøper krydder kan man jo kjøpe slike små poser, ikke store glass.

Vaskemiddel kunne jeg vurdet ta med (ikke at jeg gjorde det), hvis det er vaskemaskin der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:59   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Voksduk ja. Genialt. Det er hvitt spisebord.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 11:25   #25
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drage å fly med på stranda.

Gammel 06-07-12, 11:27   #26
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker krydder og oppvaskmiddel som står igjen i feriehus og setter igjen det vi selv kjøper inn. Har aldri giddet å ta med.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 11:39   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Drage! Og krabbefisker. Eventuelt passende kleskliper i snor.

Gammel 06-07-12, 11:55   #28
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg reiser aldri på ferie et sted hvor jeg må lage mat uten å ha med Tupperware potetskrelleren min. Alle andre skrellere er kjipe og vonde.

Vurder også en god kjøkkenkniv eller to, det er varierende standard på hva som finnes der man leier. Samme med ostehøvel og vinopptrekker. Ja, og så pleier vi også å ta med vår egen kulegrillrist. Ristene som finnes i feriehusene ser ut til å være brukt av folk som ikke vet hva renhold er.

Gammel 06-07-12, 11:56   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det er flere som meg her inne. Mange flere!

Gammel 06-07-12, 12:01   #30
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi leide hus i Danmark for tre uker siden. Vi hadde med sengetøy, håndklær og et par vaskekluter. Jeg slengte også en håndfull oppvaskmaskintabletter i en pose for å slippe å kjøpe en hel pakke. Ellers hadde vi ikke med annet enn klær og toalettsaker.

Vi handlet mat, dopapir osv når vi kom fram. Det eneste vi savnet den første dagen, var salt og pepper. Det fantes nemlig absolutt ingenting av matvarer i huset. Det sto da også oppslag om at gjestene skulle ta med eller kaste alt av tørrvarer da bookingselskapet erfarte at nye gjester ikke ville bruke av det som sto der fra før. Det blir da også veldig fullt om alle skal sette igjen en pakke salt osv.

Vi hadde heller ikke med såpe og andre vaskemidler. Jeg kjøpte en liten flaske håndsåpe og en miniflaske med flytende klesvaskemiddel. Den brukte vi faktisk opp mens vi var der.

Vi skulle videre på to ukers ferie i Tyskland etterpå, så det var et viktig poeng å slippe å dra på mer enn nødvendig. Derfor valgte vi heller å handle det vi trengte enn å dra med hjemmefra.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 12:56   #31
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du har alt fått en masse gode innspill.
I tillegg kan jeg nevne poser (både brødvarianten og vanlige bære/bossposer) og oppvaskbørste.
Jeg klarer ikke å bruke den oppvaskbørsten som bruker å være i huset, og jeg liker ikke de som er å få kjøpt, så det tar vi med.
+ skjærebrett ja, det er ikke alltid de er så appetittlige de som er der.

Heldige dere som skal til DK i år! *misunnelig*

Gammel 06-07-12, 15:46   #32
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Jeg bruker forresten å ha med klessnor (en sånn rull) og noen klesklyper om jeg husker dem evt kjøper det. Er til nytte hver gang da de snorene som kanskje er der aldri dekker vårt tørkebehov med 6 i familien.
Sambo sørger alltid for at vi har med telys *romantisk mann jeg har* samt mygglys.

I fjor reiste vi med en tilhenger også, da hadde vi faktisk med peisgrinda som vi brukte til å stenge utgangen ute på verandaen og vi kunne sitte litt rolig mens knerten på da 1,5 år virvla rundt trygt.

Vi reiser til Danmark neste uke, gleder meg

Gammel 06-07-12, 15:51   #33
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Tørkesnor og voksduk var utrolig bra tips. Og så Candys reiseapotek.

Vi reiser med fem barn til Sverige, og jeg ser for meg at vi kommer til å ta med dette pluss et utall håndkler og vaskemidler. Jeg skal se over bildene av feriehuset og sjekke om vi kanskje trenger to voksduker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 15:58   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skreller ikke poteter i ferien. Jeg har ferie.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 21:19   #35
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dk kjøper man nye kartofler med skall som kan spises. .

Gammel 06-07-12, 21:39   #36
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi spiser ikke poteter, så det er en problemstilling jeg slipper å forholde meg til. Kanskje like greit siden jeg har så mange andre?

Gammel 06-07-12, 22:43   #37
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skikkelig kniv, oppvaskkluter og håndklær, oppvasktabletter, vaskepulver, kaffefilter, litt krydder og mel.
Ikke fordi jeg ikke kan bruke det som står i huset, men kanskje det ikke er der!

Gammel 07-07-12, 10:06   #38
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynner å forstå hvorfor folk himler med øynene av oss som reiste en uke til Danmark for to år siden i en liten golf, med barnevogn da sier det seg selv at det ikke var store plassen til bagasje, men det gikk det også. Vi bestillte turen kl 15 og restiste hjemmefra ved midnatt så hadde ikke rare tiden til planlegging.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-12, 10:15   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Alt av utstyr finnes som regel i huset. Knivene er ofte sløve, så du kan vurdere en god kniv hvis du gidder. Det er gjerne xxxxxl-størrelse på vaskemidler og sånn og dermed ganske dyrt, så en liten pakke vaskemidler og oppvaskgreier er smart. Ellers trenger du sengetøy og kluter og håndklær og sånn. Og kvote med karbohydrater til alt det deilige danske bakverket - i dk starter dagen med å kjøpe inn nybakte rundtykker og en kage hos bakeren.

Kos dere masse!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.