|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ad astra
|
Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Om en måned er det meningen at vi skal dra til Tyrkia på to ukers ferie. Jeg er dog noe bekymret for utviklingen mellom Tyrkia og Syria, og "teller på knappene" her....
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Uten å ha satt meg veldig godt inn i situasjonen så kan jeg si at jeg ville blitt overrasket over en eskalering i konflikten mellom Tyrkia og Syria som innebærer konsekvenser for sydenturister i Tyrkia. Men jeg skjønner bekymringstankene og ville nok hatt lignende kvaler selv, og når det er snakk om ferie er det jo ikke noe gøy å gå rundt og grue seg i stedet for å glede seg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Vi reiser på onsdag og jeg kjenner litt på det samme som deg. Jeg tenker at norske myndigheter nok følger situasjonen med argusøyne og sier i fra om det ikke er trygt.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Jeg ville fulgt UD sine anbefalinger.
|
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Følg UD's anbefalinger ja. Tyrkia er ett stort land, det har vært konflikter der i all den tid det har vært turister der. Ref. PKK-geriljaen / kurdere. Som turist er du på "den andre siden" og merker lite av konfliktene som foregår i grensetraktene mellom Irak, Iran og Syria.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Det er stort sett greit å følge UDs anbefalinger, og jeg vil ikke tro dere er i noen fare i turiststrøk, men hvis det blir sånn at du bare gruer deg er det jo greit å sjekke avbestillingsvilkår og se om dere evt. kan dra et annet sted. Jeg er blant dem som ikke vil dra til Tyrkia, men det er på grunn av behandlingen av kurderne, blant annet, ikke på grunn av egen sikkerhet.
|
|
|
|
#7 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Jeg ville ha reist. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?Man er jo veldig langt unna geografisk til der konflikten foregår.
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du avbestilt ferie i Tyrkia situasjonen med Syria tatt i betraktning?
|
![]() |
|
|