Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 23:15   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?

Dersom man har lyst til å samle 30-40 folk på bryllupsdagen sin, for å feire helt uformelt etter vielse på rådhuset, hvilke løsninger ville dere gått for?

Det er et (viktig) poeng at det ikke må bli spesielt dyrt. Det er en av flere grunner til at man velger bort en vanlig fest. Gjestene vil være en blanding av familie og venner. Mange reiser ganske langt, derfor utgår tanken om å ha de aller, aller nærmeste på middag og så invitere alle som vil til å bli med ut på byen eller noe etterpå.

Det jeg hittil har tenkt, er at det går an å spise på et sted med passelig god mat og drikke, kanskje helst i eget avlukke for bryllupsgjestene. Jeg har sett litt på alt fra Oro, Brasserie France til faktisk Villa Paradiso.

Men hva kan man finne på etterpå? Gå ut og drikke drinker sammen? På pub? Steder å anbefale, eller andre ting å foreslå?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 23:34   #2
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?

Spekemat inntas i naustet ved sjøen, bryggedans, sosialt samvær og uformelt kledde gjester

Gammel 25-06-12, 23:36   #3
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi leide hyggelig lokale og serverte spekemat, øl og akevitt. Ble så hyggelig, enkelt og rimelig som vi ønsket det.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 23:47   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Reker og hvitvin i hagen

Gammel 26-06-12, 00:17   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviterte til sommerfest i hagen.
Pappa laget mat, og vi hadde en fantastisk uformell fest med gode venner og familie(64 i tallet).

Gammel 26-06-12, 00:41   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Særlig bra for veletablerte brudepar som har "alt": Finn et velegnet lokale og be gjestene ta med en rett til koldtbord i stedet for bryllupsgave. Kan være litt lurt å organisere så ikke alle kommer med det samme.

Gammel 26-06-12, 10:37   #7
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville forsækt å leie et lokale, eller finne en hage med partytelt (lett som en plett ), og hatt kurvfest. Ingen gaver, bare koordinert medbringing av mat fra gjestene. Evt. leid inn noen til å lage mat. Alkohol ville jeg stilt med selv om budsjettet tillater det. Deretter ville jeg festet til langt på natt, gjerne til ut på morgenkvisten. Eller hva med å leie en båt med skipper, og ha kurvfest der? Setter dog litt krav til godt vær, men det blir jo godt vær når dere gifter dere. Aner dog ikke hva det koster.

Utenom det, likte jeg tanken på bryllupsfeiring på Villa Paradiso veldig godt! De har jo mye annen god mat enn pizza der også. Men hva gjør man da etterpå? Leier en båt? Finner en hage?

Jeg har forøvrig vært i bryllup der middagen og festen ble holdt på Lille Herbern, det var utrolig koselig! Jeg aner ikke hva det kostet, men jeg tror ikke det var et veldig dyrt bryllup. Det som var litt kinkig, var transporten tilbake til land på natten, men det ble satt opp taxibåter som gikk til Aker Brygge. Det kostet sikkert litt, vil jeg tro.

Gammel 26-06-12, 20:06   #8
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for svarene!

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Utenom det, likte jeg tanken på bryllupsfeiring på Villa Paradiso veldig godt! De har jo mye annen god mat enn pizza der også. Men hva gjør man da etterpå? Leier en båt? Finner en hage?

Først: gjorde du?! Så bra. Jeg har aldri vært der selv, jeg har bare googlet. Tenkte å stikke innom og spise der i dag, for å se, men rakk det ikke. Fortell gjerne litt om hvordan det er der, og hvorfor du tror det kan fungere? Vi skal selvsagt stikke innom en annen gang og se selv.

Dernest: ja, hva gjør man etterpå? Det er det vi klør oss i hodet over. Kanskje båtideen din er noe å sjekke? Flere foreslår hagefest, men jeg har ingen hage i nærheten som jeg kommer på, det vil si; ihvertfall ingen det ville vært naturlig å spørre om å få låne (). Andre ideer på dette (det vil si Noe Å Gjøre sammen etter middag på restaurant) er veldig velkomment. Det trenger, som dere sikkert har skjønt, ikke å være noe folk vanligvis assosierer med bryllup.

Mange gode forslag går på ting som er fint å gjøre hvis det er bra vær, men det tør jeg ikke å gamble på, altså. Jeg skulle gjerne feiret bryllup utendørs, på brygga, fjellet, i hagen eller hvasomhelst, men det må være innendørs, eventuelt med mulighet for begge deler.

Biffen: jeg ser for meg at dersom man sier at man ikke vil ha gaver, så vil man få det likevel, og at det dermed blir dobbelt opp for gjestene? (Men dette med ulike måter å lage fest på er egentlig ikke det viktigste, siden vi har alternativene klare for eventuell fest. Vi ble bare plutselig så lite lystne på å arrangere den, så vi funderer på andre muligheter.)

Gammel 26-06-12, 20:22   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Det koseligste bryllupet jeg noen gang har vært i ble holdt utendørs. Må jammen si de var tøffe, for her på Nordmøre pleier det ofte å plaske ned. det så utrolig utrykt ut også, men været ble kjempebra. De hadde bryllupet i hagen sin. Hadde kjøpt et digert partytelt som de senere leide ut. De hadde snekret sammen piknikbenker som de også senere leide ut. Maten ble grillet på utegrillen av bekjente av brudeparet og vindunker sto klare for selvbetjening. Tror jammen vi fikk servert på papp også. Utedo var leid inn for anledningen. De hadde også ordnet med tønner som de brente ved i og hadde også et leirbål som sto og brant hele kvelden. de hadde stamp som de hadde fyret opp i og på invitasjonen sto det at det var bare å ha med seg badetøy. Etter middagen ble det servert kaffe og kaker som gjestene stort sett hadde hatt med seg. Dette var et utrolig koselig bryllup og gjestene storkoste seg.

Gammel 26-06-12, 20:34   #10
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Det hørtes veldig hyggelig ut, Tertit, men jeg fatter ikke at de turte å ta sjansen!

Gammel 26-06-12, 20:43   #11
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om Oslofjorden.org har noe som kunne egnet seg?
De har jo hytter og slikt av varierende størrelse.
(tenk så kult å ha bryllupsfest på torungen fyr, f.eks, med sitteplass til 50 Men nå er det i gokk/sørlandet da).

Eller turistforeningen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 20:46   #12
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Villa Malla?

Gammel 26-06-12, 21:28   #13
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Angående Villa Paradiso: Jeg liker bare stedet så innmari godt etter å ha spist der et utellbart antall ganger den gang jeg bodde rett i nærheten. Av den grunn, pluss at bryllup der nok ikke er hverdagskost, gjorde at tanken virkelig tiltalte meg. Men jeg tror de stenger kl 01, som mange av plassene på løkka.

Det med gaver har du helt sikkert rett i.

Gammel 26-06-12, 21:42   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Villa Malla.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 00:21   #15
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det hørtes veldig hyggelig ut, Tertit, men jeg fatter ikke at de turte å ta sjansen!

Ikke jeg heller. Det plaskregnet i dagene før bryllupet, men på bryllupsdagen ble det kjempeflott vær. Bruden var aldri nervøs, hun hadde jo bestilt fint vær...

Gammel 27-06-12, 09:55   #16
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med å leie et sted som f.eks Disen gård?

Der er det fin hage sånn at dere kan være ute, men har muligheten til å være inne hvis værgudene ikke er på deres side. Regner med at dere på et sånt sted kan handle inn drikkevarer selv og ordne mat som dere vil, så det trenger ikke blir så dyrt.

Gammel 28-06-12, 01:29   #17
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Standard

Disen skal visst være veldig fint, men vi har ordnet alternativ for festlokale, dersom det er den løsningen vi ender opp med. Det er ganske rimelig til å være selskapslokale i det området, så den er forsåvidt grei. Det er alternativer til måter å markere dagen på vi er ute etter, det vil si noe annet enn middag + tradisjonell fest.

Villa Malla ser jo kjempefint ut! Hvordan fungerer det, til dere som har vært der? Jeg skjønner at man kan reservere bord for mat der, men kan man bare henge rundt der resten av kvelden? Hm. Det er litt langt unna, men det går jo båt fra Oslo.

Tusen takk for alle forslag, jeg sjekker alt!

Gammel 28-06-12, 08:23   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke du skal avskrive kurv-ideen helt enda. Hvis jeg var bedt i et bryllup med invitasjon som ba om mat i stedet for gaver, så hadde jeg sikkert kjøpt en gave, men ikke like dyr. Da ville gaven ha vært en 'oppmerksomhet' og ikke en stor gave til 1000 kroner pluss.

Gammel 30-06-12, 18:41   #19
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det er litt langt unna, men det går jo båt fra Oslo.

...og som sagt, det koster faktisk ikke _så_ mye å leie enn buss heller.
Jeg har aldri vært på Villa Malla - har tenkt meg i sommer. Men det er lunsj- eller middagsbuffet så vidt jeg skjønner, innendørs eller utendørs, og bryllup kan arrangeres der også

Kunne dere tatt med dere hele festlaget og klatret i nye holmenkollen klatrepark?
Fått leid en båt med omvisning i oslofjorden - evt. som kunne kjørt dere til (og fra) Villa Malla?
Sjekket med av disse villmarkshappeningsgreiene - der kan man jo bli hundevogn/hestekjerret/ri til skogs og ha lavvo og grill og "festlige aktiviteter" og slikt. Dratt på en strand og spist reker og drukket hvitvin - kanskje et sted hvor det også var mulig å være innendørs,

Gammel 30-06-12, 18:43   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Helikopter til Villa Malla selvfølgelig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.