|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Dersom man har lyst til å samle 30-40 folk på bryllupsdagen sin, for å feire helt uformelt etter vielse på rådhuset, hvilke løsninger ville dere gått for? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Spekemat inntas i naustet ved sjøen, bryggedans, sosialt samvær og uformelt kledde gjester
![]() |
#3 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Vi leide hyggelig lokale og serverte spekemat, øl og akevitt. Ble så hyggelig, enkelt og rimelig som vi ønsket det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Reker og hvitvin i hagen
![]() |
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Vi inviterte til sommerfest i hagen.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Særlig bra for veletablerte brudepar som har "alt": Finn et velegnet lokale og be gjestene ta med en rett til koldtbord i stedet for bryllupsgave. Kan være litt lurt å organisere så ikke alle kommer med det samme.
![]() |
#7 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Jeg ville forsækt å leie et lokale, eller finne en hage med partytelt (lett som en plett
![]() |
#8 |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Takk for svarene!
Først: gjorde du?! Så bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Det koseligste bryllupet jeg noen gang har vært i ble holdt utendørs. Må jammen si de var tøffe, for her på Nordmøre pleier det ofte å plaske ned. det så utrolig utrykt ut også, men været ble kjempebra. De hadde bryllupet i hagen sin. Hadde kjøpt et digert partytelt som de senere leide ut. De hadde snekret sammen piknikbenker som de også senere leide ut. Maten ble grillet på utegrillen av bekjente av brudeparet og vindunker sto klare for selvbetjening. Tror jammen vi fikk servert på papp også. Utedo var leid inn for anledningen. De hadde også ordnet med tønner som de brente ved i og hadde også et leirbål som sto og brant hele kvelden. de hadde stamp som de hadde fyret opp i og på invitasjonen sto det at det var bare å ha med seg badetøy. Etter middagen ble det servert kaffe og kaker som gjestene stort sett hadde hatt med seg. Dette var et utrolig koselig bryllup og gjestene storkoste seg.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Det hørtes veldig hyggelig ut, Tertit, men jeg fatter ikke at de turte å ta sjansen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Lurer på om Oslofjorden.org har noe som kunne egnet seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Angående Villa Paradiso: Jeg liker bare stedet så innmari godt etter å ha spist der et utellbart antall ganger den gang jeg bodde rett i nærheten. Av den grunn, pluss at bryllup der nok ikke er hverdagskost, gjorde at tanken virkelig tiltalte meg.
![]() |
#14 |
Teller ned
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Villa Malla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?
Ikke jeg heller. Det plaskregnet i dagene før bryllupet, men på bryllupsdagen ble det kjempeflott vær. Bruden var aldri nervøs, hun hadde jo bestilt fint vær...
![]() |
#16 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Hva med å leie et sted som f.eks Disen gård?
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Disen skal visst være veldig fint, men vi har ordnet alternativ for festlokale, dersom det er den løsningen vi ender opp med. Det er ganske rimelig til å være selskapslokale i det området, så den er forsåvidt grei. Det er alternativer til måter å markere dagen på vi er ute etter, det vil si noe annet enn middag + tradisjonell fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Jeg synes ikke du skal avskrive kurv-ideen helt enda. Hvis jeg var bedt i et bryllup med invitasjon som ba om mat i stedet for gaver, så hadde jeg sikkert kjøpt en gave, men ikke like dyr. Da ville gaven ha vært en 'oppmerksomhet' og ikke en stor gave til 1000 kroner pluss.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?
...og som sagt, det koster faktisk ikke _så_ mye å leie enn buss heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Teller ned
![]() Sv: Ideer til enkel, uformell bryllupsfeiring?Helikopter til Villa Malla selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|