Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dere som har vært på Chios

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-12, 13:59   #1
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dere som har vært på Chios

Tangina var det vel som kunne fortelle mye om øya.

I fjor da vi var der var vi helt i koma og var for det meste kun på stranda. Vi var på en busstur rundt syd-delen av øya og en dagstur til Tyrkia.

I år tenker jeg at vi kanskje skulle gjøre litt annet.

Hvordan er det å kjøre bil på øya?
Hvis vi reiser rundt på egenhånd, hvor dra vi og hva ser vi?
Inne i Chios by; hva er verdt å få med seg der? (vi var så vidt en tur dit i fjor)

Vi bor i Karfas.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:01   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Chios.

Det er fint å kjøre rundt på øya. Chios by syns jeg det veldig lite ved, men det er mange andre fine små byer og flotte strender å finne. Vi bodde også i Karfas, og kjørte blant annet til festningsbyen Pirgi og en annen av samme type som jeg ikke husker navnet på i farten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:04   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi var både i Pirgi og Mesta i fjor.
Kunne tenkt meg noe annet i år.
Men det er fine veier på resten av øya? Er litt nervøs for å kjøre blant grekere nemlig

Gammel 25-06-12, 14:05   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi var både i Pirgi og Mesta i fjor.
Kunne tenkt meg noe annet i år.
Men det er fine veier på resten av øya? Er litt nervøs for å kjøre blant grekere nemlig

Det er lite trafikk! Nesten ikke biler på veien da vi var der i fjor. Kjør i vei, dere - det går sikkert bra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:29   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også det var lite trafikk. Vi kjørte helt opp i nord også. Det jeg ikke liker er sånne stupbratte kronglete veier, så vi unngikk å besøke den fraflyttede landsbyen der innbyggerne hadde kastet seg utfor en klippe da tyrkerne kom.

Det er en nydelig liten hvit strand like nedenfor dryppsteinsgrotten forresten. Der var vi nesten helt alene.

Gammel 25-06-12, 14:32   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har vært på Chios

Har ikke vært på Chios, men har kjørt bil på msnge andre greske øyer. Det går helt fint. Faktisk er Hellas det landet jeg foretrekker når det gjelder bilkjøring. Grekere kjører fint (ihvertfall utenom de store byene) og det er generelt lite trafikk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 14:36   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Og så anbefaler jeg sitrusmuseet. http://citrus-chios.gr/en.html

Lite promotert, men hyggelig lite museum ikke langt fra Karfas, som forteller historien om appelsinplantasjene i det italienske området Cambos. De selger masse godt der, som man kan ta med hjem.

Gammel 29-06-12, 17:03   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Takk for tips dere.
Det er bare jeg som kjører bil i denne familien her, men jeg tror jeg skal tøffe meg opp til å kjøre rundt etpar dager.
Tar gjerne i mot flere tips.

Er det noe å se på nord på øya tro?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.