|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Korleis sorterer du bøkene dine? | |||
| Alfabetisk etter etternamn |
|
37 | 35,24% |
| Etter farge på omslaget |
|
10 | 9,52% |
| Etter storleik |
|
17 | 16,19% |
| Etter sjanger |
|
33 | 31,43% |
| Sortere bøker? Eg sett dei inn i bokhylla |
|
33 | 31,43% |
| Eg les bare ebøker |
|
3 | 2,86% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sortering av bøker
Eg frykter at mine bøker kan bli utsett for det same, i og med at eg klarer økter på omlag sju minutt i slengen, og eskene med bøker står stabla på det som skal bli barnerom. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
geskjeftig
|
Sv: Sortering av bøkerJeg har alltid hatt mine sortert etter sjanger, alfabetisk etter forfatters etternavn og deretter kronologisk, men nå har jeg dem sortert etter sjanger, størrelse og ... GISP! farge.
|
|
|
#23 |
|
One of These Days
|
Kan hende jeg kan hjelpe litt i sommer, da. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Sortering av bøkerDewey vurderte eg som eit alternativ, men eg lot det vere...
Ho stod med tralla si og sa at ho syntest alfabetisering av bøker var det kjedelegaste i heile verda. Eg svarte at det er heilt nødvendig, det gjer eg jo heime også. Ho såg rart på meg og lurte på om eg ville overta jobben hennar. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sortering av bøkerDewey hjemme er litt overkill, ja. Jeg begynte på noe sånt da jeg studerte, for å trene på klassifikasjon, men det døde ut.
|
|
|
|
#28 |
|
Trøtt
|
Sv: Sortering av bøkerVåre bøker er sortert etter sjanger, men ikke alfabetisk innen hver sjanger. Er det flere bøker av samme forfatter innen samme sjanger, så står disse ved siden av hverandre.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sortering av bøkerAlfabetisk etter forfatter. Bøker av samme forfatter står enten alfabetisk etter tittel eller kronologisk hvis det er en serie.
|
|
|
#30 |
|
Sv: Sortering av bøkerOgså har jeg forresten en hylle med uleste bøker, som skal leses snart - der står de tilfeldig plassert - kanskje litt etter hvilken som skal leses først...
|
|
|
#31 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Sortering av bøkerSjanger, så størrelse innen for sjanger. Jeg har veldig lite skjønnlitteratur, men mange hyllemeter med alt annet, særlig hagebøker som ofte er store. Har egen bokhylle til faglitteratur, de står helt tilfeldig plassert.
|
|
|
#32 |
|
Librocubicularist
|
Så fint! Eg begynner, litt sånn forsiktig, med litt kvar dag. Men det går sakte med meg. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Sortering av bøkerKokebøkene står sammen. Det varierer hvem av de to som står til høyre og venstre. |
|
|
|
#35 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sortering av bøkerJeg er oppriktig overrasket over at så mange sorterer bøkene sine. Eller er det bare de som faktisk gjør det som gidder å svare. Og så undertegnede da. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tror ikke jeg vet om noen som ikke sorterer bøkene sine på en eller annen måte... For meg er det like naturlig som å sortere klærne sine.
|
|
|
#37 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Sv: Sortering av bøkerJeg sorterer først i lest/ikke lest, og deretter etter størrelse.
|
|
|
#39 |
|
flisespikker
|
Hvis vi ikke skulle hatt noe som helst slags sortering på bøkene, ville det jo bli relativt umulig å finne noe som helst. Klart, vi kunne jo brukt tankegangen en kompis hadde ang. sin (svært omfattende og helt usorterte) platesamling og si at "men jeg finner jo sikkert noe annet fint mens jeg leter" - men vil jeg ha en bestemt roman, blir det liksom ikke det samme å finne en fin kokebok eller en morsom italiensk lommeordbok mens jeg leter.
|
|
|
#40 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sorterer altså ikke bøker, eller, de står jo etter størrelse med tanke på at vi har ulike typer bokhyller. Bortsett fra det, er det temmelig random. Klær sorterer jeg. Har iallfall en skuff til sokker og en til truser. |
|
|
|
![]() |
|
|