Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Autofil? Jeg?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-12, 22:03   #21
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Autofil? Jeg?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

"Hei! Jeg skulle gjerne hatt olje - det lyser en lampe i bilen min". Mannen bak skranken ser på meg og spør "Hvilken farge er den?" "Den er svart!" Mannen titter på meg og spør "Svart? Hvordan kan en svart lampe lyse??" - Bilen er svart! Lampa lyser gult! *Dust*

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:14   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg bor med en bilmann, men av og til drister jeg meg innom en bilbutikk for å kjøpe greier og dingser. Sist jeg raste innom var mannen borte og oljelampen på bilen lyste. Stormer inn i butikken - hvor de selger biler - bort i en skranke hvor det står service. "Hei! Jeg skulle gjerne hatt olje - det lyser en lampe i bilen min". Mannen bak skranken ser på meg og spør "Hvilken farge er den?" "Den er svart!" Mannen titter på meg og spør "Svart? Hvordan kan en svart lampe lyse??" - Bilen er svart! Lampa lyser gult! *Dust* Mannen fniste og ristet på hodet - syntes jeg nok var ett håpløst kvinnemenneske! Men spør meg om jobben min! Da kan jeg svare! Jeg jobber vel ikke med bil!

Dagens!

Og Joika..

Gammel 01-06-12, 22:22   #23
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fløyel:

Jeg fyller bensin, og jeg kan sjekke oljen. Også fyller jeg på spylevæske. Det vanskeligste med det, er å få opp korken.

Jeg bor på et lite sted. Og her er bensinstasjonen sånn som de var før. Man kan få hjelp til ting med bilen. Ikke bare kjøpe kaffe og boller med alt mulig rart i.
Så når pærene på bilen ryker, så stikker jeg innom Esso`n. Så smiler jeg pent når jeg går inn. Og sier "Hei E*****! Du vet de lysa på bilen min...."
Også kommer han ut og skifter pærene på bilen. Og smiler like godt hver gang. Jupp. Hver gang. Det er visst en sykdom på bilen min. Pærene går i et spenna renn.

Gammel 01-06-12, 22:27   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg fyller forresten bensin, spylervæske, skifter lyspærer, skifter olje og oljefilter og kan skifte bremseklosser og kalippere (sistnevnte på en god dag, har i alle fall gjort det på 2 biler).

Gammel 01-06-12, 22:28   #25
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan informere om at frostvæske smaker søtt!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 22:30   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hvordan jeg får opp panseret på bilen min. Det var litt flaut, kjenner jeg.

Gammel 01-06-12, 22:38   #27
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg vet ikke hvordan jeg får opp panseret på bilen min. Det var litt flaut, kjenner jeg.

Woot? Du tuller?

Søteste Elise!

Gammel 01-06-12, 22:40   #28
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Det er flaut. Jeg vet hvordan jeg gjør det, men det er sjeldent jeg får det til. (Og det er ikke min feil altså, men bilens).

Jeg vet forresten også veeeeldig godt hvordan man IKKE kjører ut av en parkeringsplass i en parkeringskjeller når man har en vegg helt inntil passasjersiden. :erfart:

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:09   #29
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor med en bilmann jeg og. Jeg kan å fylle disesel, men ellers kan jeg ingenting. Han fikser både min og hans bil, heldigvis. Jeg skulle vel alltids ha fått til spylevæske etc, men jeg syne det er så ok at det bare blir gjordt rett og slett. Jeg tar hånd om mange ting han ikke liker. Han tar hånd om bilene. Grei deal.

Gammel 01-06-12, 23:11   #30
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Det vet faktisk ikke jeg heller...

Gammel 01-06-12, 23:14   #31
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Oh, lord. Men du kan fylle bensin, sjekke olje og fylle spylervæske selv, ja?

Ikke noe problem! Det er jo sånt man må gjøre regelmessig!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:26   #32
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg bor med en bilmann jeg og. Jeg kan å fylle disesel, men ellers kan jeg ingenting. Han fikser både min og hans bil, heldigvis. Jeg skulle vel alltids ha fått til spylevæske etc, men jeg syne det er så ok at det bare blir gjordt rett og slett. Jeg tar hånd om mange ting han ikke liker. Han tar hånd om bilene. Grei deal.

Menneh.. Blir ikke det innmari tungvindt? Når jeg går tom for spylevæske, så fyller jeg på. Ser for meg at det er innmari upraktisk å ikke kunne det. Spesielt om du merker at du går tom på vei til jobb. Og har igjen 4 mil på E6 før du er fremme. Så må du kjøre hele veien hjem også, med liten sikt fordi du ikke kan fylle på. Særlig i den værste sørpetiden.

Jeg trodde ikke det fantes folk med førerkort som ikke kunne fylle spylevæske jeg.

Gammel 01-06-12, 23:28   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Så herlig!

Gammel 01-06-12, 23:29   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bilen min sier i fra lenge før den faktisk går tom for spylevæske. Så da er det jo bare å nevne det under middagen, og vips er det tatt hånd om.

På den forrige bilen kunne jeg det sjøl. Og jeg går ut fra jeg hadde fått det til, hvis jeg bare først og fremst hadde fått opp panseret på den jeg har nå.

Gammel 01-06-12, 23:30   #35
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Altså, bilmannen min er nok flink å følge med. Aldri gått tom for noe. (vel, en gang dieseltørt, men han kom og fikset det også).
Jeg skulle vel ha funnet ut av hvordan jeg fylte væske selv, enten via Tlf eller ved hjelp av boka.
Men jeg kvier meg ikke for å kjøre langturer (4-10 t ) uten han altså.

Gammel 01-06-12, 23:31   #36
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så verst på bil ellers faktisk. Tok lappen på rekord tid og kjørelæreren sa jeg var teknisk flink osv. Men kostnader knyttet til bil vet jeg absolutt ingenting om. Jeg vet jo at det er dyrt og tar høyde for det, for å si det sånn.

Gammel 01-06-12, 23:37   #37
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg fyller diesel og spylevæske helt selv. Ellers følger jeg med på lamper og lyder, husstandens biler har aldri vært mitt bord, men siden jeg nå har firmabil som stort sett kjøres av meg må jeg nå følge med litt selv. Lyder fortrenges gjerne ved hjelp av høyere musikk på stereoen.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:42   #38
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Er det mulig.

Gammel 02-06-12, 01:37   #39
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

En kompis sa vel noe slikt en gang: Kona har egen bil. Helt til den trenger å bli fylt opp med diesel eller det kommer noen lyder som ikke har vært der før.

Gammel 02-06-12, 08:02   #40
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

En kompis sa vel noe slikt en gang: Kona har egen bil. Helt til den trenger å bli fylt opp med diesel eller det kommer noen lyder som ikke har vært der før.

Jeg innser at jeg ikke er så ille når jeg hører ting som dette. Jeg fikser jo alt selv, tross alt, det er bare mye forvirring når man ikke har eid en bil mer enn 1 år.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.