Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vaniljekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-12, 20:54   #261
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaniljekake

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hva er det du har holdt skjult for meg, Camomilla?!

Denne må bare prøves! Skal sette snuppa i sving til helgen tenker jeg - hun trenger nemlig nye oppskrifter

Neste gang vi treffes, er denne med!
Så sant vi ikke treffes på en restefest da.

Gammel 10-05-12, 20:55   #262
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Neste gang vi treffes, er denne med!
Så sant vi ikke treffes på en restefest da.

I'm in

Gammel 10-05-12, 20:59   #263
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

I'm in

Gammel 13-05-12, 12:16   #264
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nå er vaniljekaken bakt - og den var suuuupernydelig Ble saftig som bare det, men ikke antydning til rå. Denne føres dermed inn i rekken av de kakene som bakes fast her i huset! Skal absolutt bruke den som muffinsrøre også - virker perfekt til det

Gammel 13-05-12, 13:05   #265
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Så flott IC!

Gammel 15-05-12, 15:51   #266
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk den ikke til. Den ble rå. Men jeg skjønner ikke at det er veldig enten eller. Enten får man den, eller så er den rå? Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan ha seg. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, og stekte den en halv time lenger enn oppgitt tid, men den var gjennomført rå med unntak av helt ytterst i kantene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 16:58   #267
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vurderer å prøve meg på denne til 17. mai, med blåbær og bringebær på toppen. Men kan jo ikke risikere rå kake? Dere som har endt opp med rå kake; har vaniljesausen vært kjøleskapskald, kanskje?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:41   #268
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg bakte den kaka. Den var god, men rå. Servert fersk så gjorde det ikkje så mykje, men dagen etterpå var den ikkje mykje sjarmerande.

Gammel 15-05-12, 18:16   #269
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Jeg har brukt både kald og romtemperert saus, men får den like fin hver gang.

Gammel 16-05-12, 13:04   #270
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Vi laget denne i forigårs. Kjempeenkel å lage og veldig mild og god. Takk for tips!

Gammel 16-05-12, 13:12   #271
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, men ... hvis man lager kaken på samme vis, hvorfor blir da kaken rå hos så utrolig mange? Det MÅ da finnes et svar et sted.

Gammel 16-05-12, 13:22   #272
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg også lurt på. Jeg leste for lenge siden i en tråd om en annen kake at røra ble forskjellig avhengig av om man pisket for hånd eller brukte mikser. Kan det for eksempel være noe slikt?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:24   #273
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg brukte Kenwood-en min, og kaka ble rå.

Gammel 16-05-12, 13:25   #274
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det styrker mistanken min foreløpig. Jeg rører rett og slett inn vaniljesaus og smør med tresleiv, og jeg har ikke opplevd at kaka har blitt rå.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:25   #275
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vispet for hånd, ble rå da også. Grunnen til at jeg lagde den to ganger, var nettopp at jeg trodde jeg hadde misforstått noe første gangen. Andre gangen var jeg supernøye på mål, steketid og hva_har du, men den ble rå like fullt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 13:32   #276
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Brukte mixmaster og Camomilla bruker sleiv - vi får den perfekt begge to

Men jeg er helt enig, Devine - det må da finnes et svar på hvorfor noen får den rå og andre ikke Jeg tror jeg holder en knapp på ovnen og varmen. 175 grader er jo ikke 175 grader i alle ovner... Kanskje kaken er veldig sensitiv?!

Gammel 16-05-12, 13:34   #277
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har en ganske ny ovn, og de fleste angitte steketider passer perfekt. Bare ikke denne gang. Den sto i en halv time ekstra, men var likevel rå nesten helt gjennom i midten. Den var litt mindre rå på sidene, men likevel rå. Jeg lurer på om det kan ha noe med at denne ovnen er litt smalere enn den vi hadde før, slik at innholdet i langpannen blir høyere?

Gammel 16-05-12, 13:44   #278
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske god på å lage gode kaker - bruker stort sett håndkraft - jeg får den ikke til, selv om andre kaker blir gode hos meg. (Den ble litt sprettballaktig på en veldig klissete måte)

Gammel 16-05-12, 13:54   #279
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke forstå problemet med denne kaka. Jeg er ingen bakemester, men den stod inne akkurat så lenge som oppskriften tilsa og den var helt gjennomstekt. Jeg gjorde ingen rare triks for å få det til.

Gammel 16-05-12, 16:39   #280
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Før hadde jeg en gammel ovn og kaka ble bra, fikk ny ovn og var litt engstelig for at jeg ikke skulle få den til, men det gikk og går kjempefint.
Jeg har bakt den nå i dag, skal leveres på skolen i kveld. Ble kjempebra. Ikke rå, men saftig og fluffy.
Jeg gjør alt for hånd, tar i smøret til slutt og på nederste rille.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan ikke forstå problemet med denne kaka. Jeg er ingen bakemester, men den stod inne akkurat så lenge som oppskriften tilsa og den var helt gjennomstekt. Jeg gjorde ingen rare triks for å få det til.

Sånn er det her og. Ingen rare triks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.