Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 22:39   #21
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog fra Gardermoen til Oslo S, hjelp

Uansett pass på at du sjekker på nsb.no om du skal reise på helg, de har jo stengt Oslo S så mange helger i vår at det ikke er morsomt engang.

Gammel 08-05-12, 22:40   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Tør nesten ikke å spørre, dessuten hadde jeg vet funnet utav det når jeg stod der uansett; men når jeg skal betale for 2 stk på flytoget ved å dra kortet i den der bommen, får jeg opp alternativer for å velge antall personer, eller må jeg dra kortet to ganger? Jeg liker å vite hvordan jeg gjør ting på forhånd.

Om det er du og 8-åringen din, så stiller du 8 åringen foran deg og så drar du kortet en gang. Da går porten opp og dere går gjennom sammen (full fart ).

Gammel 08-05-12, 22:43   #23
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Om det er du og 8-åringen din, så stiller du 8 åringen foran deg og så drar du kortet en gang. Da går porten opp og dere går gjennom sammen (full fart ).

Jepp. Jeg rekker det med unger og to kofferter.

Gammel 08-05-12, 22:45   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tør nesten ikke å spørre, dessuten hadde jeg vet funnet utav det når jeg stod der uansett; men når jeg skal betale for 2 stk på flytoget ved å dra kortet i den der bommen, får jeg opp alternativer for å velge antall personer, eller må jeg dra kortet to ganger? Jeg liker å vite hvordan jeg gjør ting på forhånd.

Barnet ditt er gratis, du skal ikke betale for to. Du drar kortet, trykker på holdeplassen dere skal av og går sammen gjennom. Det finnes også en stor port for vogner og sånn om dere syns porten er liten.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:45   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jepp. Jeg rekker det med unger og to kofferter.

Jeg og. Man må liksom bare være klar.

Gammel 08-05-12, 22:46   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere såpass bagasje (eller er med mange barn) at det er vanskelig å trenge seg gjennom bommen, så hjelper de som jobber der, altså.

Og det går tog hvert tiende minutt, så det er ingen grunn til å stresse.

Gammel 09-05-12, 13:01   #27
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

-ea-, da ville jeg i alle fall tatt lokaltoget. Tror ikke det er noe sånn rabattordning med tur-retur etc.

Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:36   #28
Mumfins
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Se også www.flytoget.no

Her sakset jeg følgende:
Alle barn under 16 år i følge med en voksen over 18 år reiser gratis og behøver ikke billett.

Da trenger du ikke stresse gjennom heller, ta den "store" porten - for de med barn, kofferter, barnevogner etc. Min erfaring er at kontollørene gjerne hjelper deg gjennom!!

Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:42   #29
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

-ea-: mulig du kan få overgang tilbake igjen hvis du reiser innen en time på NSB lokaltog. Spør konduktøren i toget. Dette gjelder på vanlige tog, ikke på Flytoget.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:43   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Barnet ditt er gratis, du skal ikke betale for to. Du drar kortet, trykker på holdeplassen dere skal av og går sammen gjennom. Det finnes også en stor port for vogner og sånn om dere syns porten er liten.

Barnet gikk jo gratis ja, hva tenker jeg med?

Gammel 09-05-12, 13:45   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Uansett pass på at du sjekker på nsb.no om du skal reise på helg, de har jo stengt Oslo S så mange helger i vår at det ikke er morsomt engang.

Vi skal reise 22. juni (og tilbake 24).

Gammel 09-05-12, 13:51   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal reise 22. juni (og tilbake 24).

Jeg sksl også til Oslo 22/6. Jg sksl hjelpe deg, jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 13:53   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 09-05-12, 13:57   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når drar dere? Jeg har ikke kjøpt billett, mrn har en avtale i Oslo kl 13.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:01   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Er ikke sikker enda, skal kjøpe flybilletter denne uken. Gir deg beskjed. Det blir nok tidlig morgen, ser hva jeg finner.

Gammel 09-05-12, 14:04   #36
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Oslo S er stengt i sommer.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:27   #37
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumfins, her.

Alle barn under 16 år i følge med en voksen over 18 år reiser gratis og behøver ikke billett.

Må bare fortelle om en søndag da jeg sto på Oslo S og ventet på flytoget. Det kom en jente bort til meg:
- Kan jeg få reise med deg?
Jeg så ut som et spørsmålstegn.
- Det er "barn under 16 går gratis med en voksen". Jeg er femten.
Kokett blinking med øynene.

Joda, hun fikk da det. Og jeg humret litt over fremmelig jente som på den måten sparte reisepengene fra bestemor eller hvor hun nå hadde vært.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:28   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smart jente!

Gammel 09-05-12, 14:37   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Stengt altså, den dagen vi drar hjem. Uha.

Gammel 09-05-12, 14:43   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det går flybusser.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.