Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnebursdag - hvor mye feirer dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 15:14   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag - hvor mye feirer dere?

Jeg synes ikke du må holde to fester bare for at det skal være to. Hvis dere markerer dagen hjemme i tillegg til barneselskap, så holder det i massevis.

Gammel 23-04-12, 15:16   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt 2 familiebursdager og 1 barnebursdag, da med barnehage/klassevenner. Vi droppet å feire med venner med barn etterhvert som det ble barnehagebursdag.

Jeg hadde vært overlykkelig over kun 1 feiring, det er supermasete sånn det er i år. I år hadde storebror bursdag midt i påsken, noe som faktisk resulterte i 5 feiringer av ulik type.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:43   #23
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare barneselskap. Ungene er strålende fornøyde, så da gjør vi ikke noe mer ut av det. Familien vår kommer ikke hit fordi en av ungene har bursdag. På selve dagen får barnet velge middag, og så får h*n gaver fra oss og noen ganger besteforeldre. Jeg baker som regel også noe godt som vi har til dessert.

Gammel 23-04-12, 15:45   #24
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Vi har ikke familie her, så vi har barnebursdag og så har vi familieselskap med bare søsken og foreldre. Familieselskapet er da f.eks. ut å spise eller boller og kakao til kvelds.
I tillegg har de to minste med seg kake el.l. på skolen og feirer med klassekameratene på selveste dagen.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:04   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har små barn som enda ikke har hatt barneselskap, jeg antar Knerten kanskje skal ha i år når han blir fire?

De er stort sett markert på dagen ved at mine foreldre kommer, dagsreiseavstand, og kake og pakker. Fremover blir det annerledes, siden vi flytter, derved kommer hele, halve slekta på dagen. Og jeg regner med barneselskap for Knerten. For Mikro om et par år.

Gammel 23-04-12, 16:10   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Han har ikke hatt søsken før i fjor. Men vi har jo hatt gaveseanse her hjemme, samt at bhg har feiret og han har hatt med kake.

Nå går han på skole, så det utgår. I år er dessuten pappaen bortreist, så da blir det sikkert ut og spise på meg og ungene, kake og gaver. Og barnebursdag en annen dag. Lurer bare på om jeg burde arrangere en bursdag til, med våre venner, siden det ikke er familiebursdag. (han får gaver fra de fleste)

Hiawata har ingen søsken, så vår lille feiring blir bare oss tre. Jeg syns ikke du trenger å arrangere en ekstra bursdag bare fordi han skal ha to fester. Siden dere får gaver fra mange av disse vennene, kan det jo være hyggelig å invitere dem også. Men syns ikke det er noe krav, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:17   #27
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har stor familie og har derfor familiedager over to dager i den helgen som er nærmest.
På selve dagen blir det feiring i barnehagen.

Jeg er veldig i tvil om det blir barneselskap i tillegg.
For min del hadde det vært veldig greit å slippe, men jeg ser jo at hun har begynt å legge merke til at de andre barna på hennes alder i barnehagen inviterer til barneselskap hjemme. *grubler*

Gammel 23-04-12, 21:07   #28
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hiawata har ingen søsken, så vår lille feiring blir bare oss tre. Jeg syns ikke du trenger å arrangere en ekstra bursdag bare fordi han skal ha to fester. Siden dere får gaver fra mange av disse vennene, kan det jo være hyggelig å invitere dem også. Men syns ikke det er noe krav, altså.

Han får som regel ikke gave fra vennene, men fra familien som bor langt unna.

Tror jeg er enig med dere, føles egentlig ikke naturlig med sånn bursdag når de har nådd skolealder. Det blir barnebursdager og feiring med kjernefamilien. Gaver får han nok av, så det ligger ikke der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.