Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby-skrytetråd IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 21:07   #921
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Fantastisk skjørt - jeg bare elsker det stoffet, kjenner jeg.

astrid_d er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 13:04   #922
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er fortsatt litt populært med ugler? Jeg er nå alltid litt treg. Laget denne veska i går.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 14:35   #923
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Elsker vottene!!!

Retroskjørt med massse sol og varme har det blitt her:

Helt fantastisk! Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt det stoffet?

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 14-04-12, 21:43   #924
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så kul ugleveske.

Gammel 14-04-12, 23:16   #925
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk veske! Den var veldig meg.

Gammel 15-04-12, 21:35   #926
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt et lite symaraton i helgen, og jeg har virkelig kost meg.

Kirsbærkjole

Prikkete kirsebærkjole

Vårfin

Polkadots all over! (denne er heldigvis ensfarvet sort på baksiden)

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 15-04-12, 21:41   #927
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kjempefiiine kjoler igjen, Heiko!

Gammel 17-04-12, 13:11   #928
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mja.

Jeg strikket Pickles flotte morogenser til Pøbeln. Moro å strikke, moro å se på, men moro å ha på?

Jeg vet jeg strikker stramt, så jeg gikk opp på pinnestørrelsen. Likevel ble str. 7-8 mer som 5-6. Den ble også ganske tight i ermhulen, så Pøbeln var ikke overvettes begeistra. Det store plusset er garnet - nydelig kvalitet, og den er ganske elastisk så forhåpentligvis klarer jeg å presse ham til å bruke den så mye at den utvider seg.

Om noen lurer på om han har skadet sei - neida. Finnes mange "fine" tattoos. Heldigvis av det slaget som kan vaskes bort.

Gammel 18-04-12, 10:06   #929
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heiko - Den prikkete kirsebærkjolen - har du lyst til å selge den?

Gammel 18-04-12, 11:25   #930
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Mja.

Jeg strikket Pickles flotte morogenser til Pøbeln. Moro å strikke, moro å se på, men moro å ha på?

Jeg vet jeg strikker stramt, så jeg gikk opp på pinnestørrelsen. Likevel ble str. 7-8 mer som 5-6. Den ble også ganske tight i ermhulen, så Pøbeln var ikke overvettes begeistra. Det store plusset er garnet - nydelig kvalitet, og den er ganske elastisk så forhåpentligvis klarer jeg å presse ham til å bruke den så mye at den utvider seg.

Om noen lurer på om han har skadet sei - neida. Finnes mange "fine" tattoos. Heldigvis av det slaget som kan vaskes bort.

Akkurat sånn ble de jeg strikket også. Ermene skulle ha vært mye større.

Ellers var det en veldig fin genser. Fin kombo.

Gammel 18-04-12, 13:53   #931
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Heiko - Den prikkete kirsebærkjolen - har du lyst til å selge den?

Hyggelig at du likte den, men har allerede en eier.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 18-04-12, 16:29   #932
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Akkurat sånn ble de jeg strikket også. Ermene skulle ha vært mye større.

Jepp. Jeg skal stole mer på meg selv heretter. Jeg SÅ jo det ble smalt. Neste genser får videre ermer.

Gammel 18-04-12, 16:33   #933
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker jeg må legge opp maskeantallet til en større str og heller strikke etter målene til den aktuelle str. Har du evt noen andre tips tilhvordan jeg kan gjøre det? Overdelen fra halsen og ned til armhulen er jo grei nok.

Gammel 18-04-12, 16:40   #934
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Uhm. Har ikke tenkt så nøye gjennom det kjenner jeg. Tar man av mer til ermene, vil jo bolen bli smalere. Og det kan den ikke være.

Gammel 18-04-12, 16:51   #935
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Hva om man tar av flere masker til ermer, men legger opp ekstra masker før man fortsetter bolen? I tilegg må man legge opp noen masker ekstra på undersiden av ermet... Kan det gå?

Er ikke så veldig god på den type tenking.

Gammel 18-04-12, 17:27   #936
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Om dere tar utgangspunkt i en større størrelse, og deler de ekstra maskene i ermene vil det vel bli greit. *tenker høyt*

Gammel 18-04-12, 17:36   #937
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Jeg tok den største størrelsen. Den ble fin i halsen, og grei (men litt tight) i bolen. På et eller annet tidspunkt i ermeprosessen må det legges opp flere masker. Kan ikke legge opp mye mer i halsen, da vil det bli rart.

Gammel 18-04-12, 17:45   #938
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Nei, halsen kan egentlig ikke bli særlig mye større. Kanskje man kan ta utgangspunkt i gitt str, men øke en gang ekstra i mønsteret før man kommer til ermene og bolen?

Gammel 18-04-12, 17:50   #939
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den strikket ovenfra og ned? Legg opp noen ekstra masker under ermet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 18-04-12, 18:30   #940
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.