|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Datteren til min mann skal konfirmeres og vi vil gi henne gave. Saken er den at far og datter ikke har kontakt.. (mammaen er ikke helt god, veldig triste greier..) Vi lurer på hva som er vanlig takst blandt foreldre, gjerne skilte, sånn at vi har noe å peile oss ut ifra.. Jeg tenkte rundt 5000.- Han syntes kanskje det var lite...? Noen som har innspill? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)5000 er jo en stor sum. Det kommer litt an på deres økonomi også synes jeg. Dersom han har lyst til å gi henne en god slump med penger og dere har råd til det så er det vel OK.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Vi er en storfamilie, og nå skal den fjerde ungen konfirmeres (han har to, jeg har to)
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Det kommer til å ligge omtrent der her også.
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Jeg tenker at hvis han har hatt liten mulighet til å bidra til hennes oppvekst tidligere, og han har råd - så kan han vel benytte muligheten nå? Hvis han har lyst, that is.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Hmm.. Det er vanskelig dette. Men tror ikke det blir mer enn 5000.- Vi er ikke millionærer.. ;-) Takk for svar. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2012
![]() |
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Synes 5000 er en fornuftig sum |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye i konfirmasjonsgave? (Egne barn)Vi og mamman ga datteren til mannen 7.500,- hver, vi ga alt samlet i en gave. Nå har alle her god kontakt da og vi spleiset på selskapet.
|
|
![]() |
|
|