Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-12, 11:23   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Forøvrig er halvannetåringen nydelig å ha i hus. Ingen jakting, påpassing eller revestreker. Bare kos. Også svarer han ikke nebbete.

Unger er utrolig forskjellige. Jeg husker at knerten som halvannetåring var alldeles utmattende. Han måtte gjetes kontinuerlig. Å se bort noen få sekunder var dødsrisiko. Han eide ingen meninger og gikk konstant rundt med 3-5 blåmerker bare i ansiktet.

Gammel 10-04-12, 11:26   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, savner aldri hverdagen, men det kan hende jeg savner å være hjemme i vårt eget hus. B.M: Vært på campingtur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:29   #43
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg savner ikke hverdagen når jeg har ferie. Det beste er å slippe å stille klokka.
Men det er godt med hverdag når den kommer også, det er ikke det. Påskeferien var fin, deilig å koble jobben helt ut, være sammen med familien

Gammel 10-04-12, 11:29   #44
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok gått lei av ferier tidligere, men nå er det bare helt utrolig nydelig. Én seksåring som enten er opptatt med kompiser eller av tven i sofakroken med meg, og en mann som har hobbyer utenfor heimen gir deilige dager for meg. Jeg har dinglet i sofaen, hengt på kjøpesenter, solt meg noen dager i Spania og bare hatt det fredelig. Jeg syntes det var trist at påsken var over i går kveld.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:30   #45
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

JA, det gjør jeg. Hvis jeg er hjemme når det er ferie... ikke når vi ER på ferie..

Jeg liker rutiner og minsten er glad i bhg. Godt med et ferieavbrekk selvsagt, men 1 uke hjemme med han har vært veldig slitsomt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:35   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner jobb, hverdag og rutine når Vi har hjemmeferier. Jeg kjeder meg med fridager hjemme hvis det ikke skjer noe hele tiden.

Gammel 10-04-12, 11:36   #47
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner egentlig feriefølelsen. Den man får når man jobber mye og teller ned til weekender og ferier. Den forsvinner som en bivirkning av deltidsjobbing.

Det kan være jeg fiskedasker meg selv om et års tid når jeg har jobbet fullt igjen en stund, men hva vet jeg.

Og så synes jeg det er vidunderlig å ha ferie med halvstore barn sammenlignet med babyer og aktive småttiser som må passes på og jaktes på 100% av tiden. Det var ikke ferie i mine øyne, bare bytte av jaktmarker.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:36   #48
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja. Ungene blir i overkant kranglete av å være hjemme mye sammen. Det hjelper selvfølgelig hvis de er mye ute med venner og slikt, men vanligvis er det enklest å være foreldre her når det er hverdag og rutiner.
Vi er sjeldent noe sted i ferier. Hadde vi vært ei uke i syden hadde jeg neppe savnet hverdagen. Det blir noe annet. Men vi koser oss også, altså. Det er ikke slik at ferier bare er slitsomt. Før, derimot, hadde vi noen perioder de vi gruet oss til ferier. Det var så intenst med fire små barn. Litt annerledes nå som de er eldre.

Gammel 10-04-12, 11:37   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Synes jeg ser så mange som skriver eller sier at de savner hverdagen. Ikke jeg, jeg vil ha mer ferie! Feriene går altfor fort! Jeg trives jo forsåvidt i jobben, men jeg får aldri nok av lange, deilige fridager sammen med barna. I morgen begynner hverdagen igjen for min del, da det er planleggingsdag i barnehagen til minsten i dag, og jeg gruer meg allerede selv om det skal bli godt å treffe kollegene igjen. Men opp før fuglene fiser, smøre matpakker, trøtte unger som helst vil sove til 8-9, bilkø, 7,5 timer foran en pc-skjerm før jeg endelig får se barna igjen osv. Jeg gleder meg allerede til neste ferie.

Nei. Ikke når jeg er ute og reiser. Overhodet ikke.

Men når vi har ferie hjemme, ja. Jeg er kronisk syk og blir ufattelig sliten av å ha familien rundt meg 24/7. Det føles godt at de er tilbake på skole igjen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:38   #50
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Savner overhode ikke hverdagen når det er ferie - selv om hverdagen er fin den også. Hovedforskjellen på ferier og hverdager er her at i hverdagene er jeg alene med småtrolla på dagtid mens i ferier er mannen også hjemme; vi er to voksne på å springe etter småtrolla, DET er deilig, luksus! Føler jeg/vi får gjort så mye mer med ungene da, at de får lov til å gjøre mer som jeg ikke føler jeg har god nok kontroll på til å gjøre alene med de.

Gammel 10-04-12, 11:44   #51
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Savner aldri hverdagen, nei. Det er alltid godt å komme hjem, men det er ikke det samme som at jeg ikke heller ville vært lengre borte. Og selv om det er godt å komme hjem, ville jeg alltid heller hatt noen dager fri hjemme enn å starte i hverdagen igjen.

Gammel 10-04-12, 11:47   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg blir aldri lei ferie og savner ikke hverdagen. Jeg er egentlig ikke god på hverdager, skulle gjerne har ferie, fart og spenning litt oftere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:51   #53
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo at jeg er preget av situasjonen min. Når jeg ikke KAN jobbe, savner jeg det skrekkelig. Og jeg husker godt den deilige feriefølesen (og helgefølelsen) jeg hadde. Den forsvinner jo.

Jeg blir sliten av ferie, det gjør jeg. For det er ekstra utmattende å ha folk rundt seg hele tiden, selv om mannen gjør brorparten av arbeidet. Nå er ungene mine store, men den ene har en autismespekterforstyrrelse, og det gjør det nok ekstra slitsomt. Men det er kjekt også. Aller kjekkest er det å reise bort. Da får jeg slappet mer av. Vi reiser mye bort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:52   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det er deilig å slippe lekser og alle forpliktelser.

Gammel 10-04-12, 11:53   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med en toåring og en ettåring savnet jeg barnehagen intenst i ferier. Av en eller annen grunn synes jeg ikke 4 unger fra 0 til 10 er i nærheten like utmattende. Så nei, jeg savner i grunn ikke hverdag. Og så er det ufattelig deilig at fritidsaktivitetene også har ferie.

Gammel 10-04-12, 12:03   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg liker jobben min og gleder meg alltid til å gå på jobb om morgenen, men ferie er deilig og jeg liker å få være sammen med lillesøster hele dagen og ikke bare noen få timer på morgen og ettermiddag. Dessuten er det himmelsk med lange frokoster - det har jeg aldri tid til i hverdagen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:06   #57
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er som skapt for ferie, og etter juleferien er jeg bent frem trist fordi hverdagen begynner. Etter sommerferien er jeg alltid klar og motivert for et nytt skoleår, men ikke ferielei.

Gammel 10-04-12, 12:06   #58
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig god på å ha ferie. Veldig god.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:13   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja.

Jeg savner det fordi jeg blir sliten av å ha barna rundt meg hele døgnet, flere dager i strekk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 13:06   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er veldig god på å ha ferie. Veldig god.

Jeg leste umiddelbart dette som "Jeg er veldig god å ha på ferie. Veldig god." og det er jo sikkert sant, det også?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.