|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?
Unger er utrolig forskjellige. Jeg husker at knerten som halvannetåring var alldeles utmattende. Han måtte gjetes kontinuerlig. Å se bort noen få sekunder var dødsrisiko. Han eide ingen meninger og gikk konstant rundt med 3-5 blåmerker bare i ansiktet.
|
|
|
|
#42 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, savner aldri hverdagen, men det kan hende jeg savner å være hjemme i vårt eget hus. B.M: Vært på campingtur. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, jeg savner ikke hverdagen når jeg har ferie. Det beste er å slippe å stille klokka.
|
|
|
#44 |
|
Peppy!
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg har nok gått lei av ferier tidligere, men nå er det bare helt utrolig nydelig. Én seksåring som enten er opptatt med kompiser eller av tven i sofakroken med meg, og en mann som har hobbyer utenfor heimen gir deilige dager for meg. Jeg har dinglet i sofaen, hengt på kjøpesenter, solt meg noen dager i Spania og bare hatt det fredelig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?JA, det gjør jeg. Hvis jeg er hjemme når det er ferie... ikke når vi ER på ferie..
|
|
|
#46 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg savner jobb, hverdag og rutine når Vi har hjemmeferier. Jeg kjeder meg med fridager hjemme hvis det ikke skjer noe hele tiden.
|
|
|
#47 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg savner egentlig feriefølelsen. Den man får når man jobber mye og teller ned til weekender og ferier. Den forsvinner som en bivirkning av deltidsjobbing.
|
|
|
|
#48 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Ja. Ungene blir i overkant kranglete av å være hjemme mye sammen. Det hjelper selvfølgelig hvis de er mye ute med venner og slikt, men vanligvis er det enklest å være foreldre her når det er hverdag og rutiner.
|
|
|
#49 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei. Ikke når jeg er ute og reiser. Overhodet ikke. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Savner overhode ikke hverdagen når det er ferie - selv om hverdagen er fin den også. Hovedforskjellen på ferier og hverdager er her at i hverdagene er jeg alene med småtrolla på dagtid mens i ferier er mannen også hjemme; vi er to voksne på å springe etter småtrolla, DET er deilig, luksus! Føler jeg/vi får gjort så mye mer med ungene da, at de får lov til å gjøre mer som jeg ikke føler jeg har god nok kontroll på til å gjøre alene med de.
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Savner aldri hverdagen, nei.
|
|
|
#52 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg blir aldri lei ferie og savner ikke hverdagen. Jeg er egentlig ikke god på hverdager, skulle gjerne har ferie, fart og spenning litt oftere.
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg ser jo at jeg er preget av situasjonen min. Når jeg ikke KAN jobbe, savner jeg det skrekkelig. Og jeg husker godt den deilige feriefølesen (og helgefølelsen) jeg hadde. Den forsvinner jo. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, det er deilig å slippe lekser og alle forpliktelser.
|
|
|
#55 |
|
maler
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Med en toåring og en ettåring savnet jeg barnehagen intenst i ferier. Av en eller annen grunn synes jeg ikke 4 unger fra 0 til 10 er i nærheten like utmattende. Så nei, jeg savner i grunn ikke hverdag. Og så er det ufattelig deilig at fritidsaktivitetene også har ferie.
|
|
|
#56 |
|
Borte
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, ikke i det hele tatt. Jeg liker jobben min og gleder meg alltid til å gå på jobb om morgenen, men ferie er deilig og jeg liker å få være sammen med lillesøster hele dagen og ikke bare noen få timer på morgen og ettermiddag. Dessuten er det himmelsk med lange frokoster - det har jeg aldri tid til i hverdagen.
|
|
|
#57 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Nei, jeg er som skapt for ferie, og etter juleferien er jeg bent frem trist fordi hverdagen begynner. Etter sommerferien er jeg alltid klar og motivert for et nytt skoleår, men ikke ferielei.
|
|
|
|
#58 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Jeg er veldig god på å ha ferie. Veldig god. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Savner dere hverdagen når dere har ferie?Ja.
|
|
|
#60 |
|
flisespikker
|
Jeg leste umiddelbart dette som "Jeg er veldig god å ha på ferie. Veldig god." og det er jo sikkert sant, det også?
|
![]() |
|
|