|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringNutrilettbarer var en av de tingene som startet min "karriere" med vektoppgang og problemer og dritt!
|
|
|
#22 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringDet hender at jeg spiser nutrilettbarer. Men da er jeg helt klar overfor meg selv på hva jeg spiser; nemlig godteri.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nutrilettbarer til 14-åring
Sa ikke at den var sunnere jeg. Jeg vil ikke anbefale en bar framfor verken sjokolade eller mat.
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt klart det aller beste, men desverre ikke det vanlige i dag der sukker får altfor mye plass hos tenåringer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Men nutrilettbarer vil jo ikke endre på dette, de inneholder jo like mye sukker som sjokolade.
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringJeg hører hvordan en del tenåriger snakker om vekt, selvbilde og mat. Nutrilettbar er ikke det samme som sjokolade når fjortiser snakker sammen. Det er noe de spiser for å ikke bli feite eller som de lever på for å slutte å være feit. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringMin datter får 1-2 slike barer i løpet av en uke. Hun har imidlertid til tider store spiseproblemer og har i flere år slitt med dette, så for oss er det bare en av flere måter å få i henne nok kalorier. Hun spiser dette imdlertid alltid i tillegg til 4 faste måltider i løpet av dagen. Nutrilettbarene brukes som mellommåltid på samme måte som frukt, smoothies eller nøtter. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringDette spises istedet for mat ja. Jenta er 14, ikke slank, men ikke tykk heller, og har ikke det beste kostholdet eller de beste treningsvanene. Hun er høy og formfull, og har noen kilo for mye. Hun vil bli tynnere, men kun for å bli tynnere. Ikke for å leve sunnere.
|
|
|
#32 |
|
keep on dreaming
Tro meg, 1-2 Nutrilettbarer i tillegg til tilnærmet normalt kosthold er for oss helt fantastisk bra. Det er både vi og legene veldig fornøyde med. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringDet høres ikke greit ut. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Jeg er bare veldig overrasket over at legen deres har anbefalt Nutrilett framfor mye av det andre som finnes på markedet. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
keep on dreaming
Sv: Nutrilettbarer til 14-åringKirsebær; jeg forstår godt at du blir bekymret. Nutrilettbarene er tydeligvis et forsøk på slanking, og da er det vel dette dere bør snakke om. Formaninger og forbud kan sikkert funke for noen, for andre vil det bare skape avstand. Det kjipe med å være forelder er jo nettopp dette at vi vet og kan jo så mye, den erfaringen og kunnskapen vil vi jo gjerne overføre på barna våre. Og så funker det ofte ikke sånn. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
keep on dreaming
Det er ikke medisin. Hun blir ikke frisk av det. Det er bare 1-2 mellommåltider av ca 14 i løpet av en uke. Det er noe hun selv bestemmer, hun liker å bestemme hva hun spiser selv. Det er flott at hun vil spise noe. Hun spiser ikke i smug. Akkurat Nutrilett spiser hun gjerne i bilen på vei til trening, men ellers så skjuler hun ikke noe. I perioder har hun alltid hatt litt pussige, utradisjonelle og anderledes matpakker, det vet klassevennene hennes godt og de er vant til det. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg trår så varsomt at du omtrent ikke ser meg trå en gang.
|
![]() |
|
|