|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg ble helt
|
|
#182 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det burde de. |
|
|
|
|
#183 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg ser at mannen har tid til enda et intervju. Men stille til avhør i denne saken, det nektet han. |
|
|
#184 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeAp er allerede på banen. Det er jo lokallaget - og dermed partiet - som uttaler seg i media i ett kjør. Om partiet sentralt har et ønske om å korrigere, eller et ønske om å kanskje uttrykke sympati for jenta eller noe så hadde det vært på sin plass. |
|
|
#185 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har ikke lest tråden, men jeg synes det er unødvendig å dømme før vi har alle fakta på bordet. Jeg har jobbet lenge nok med barn/ungdom til å vite at en god del er syke nok til å si det meste for å få sympati/oppmerksomhet. Jeg vil tippe at det finnes omtrent like mange psykisk syke ungjenter som det finnes voksne menn som begår overgrep. Betyr det at jeg tar mannens parti? Nei. Det betyr bare at jeg ikke automatisk tar jentas parti. Og det har ingenting med bygdedyr å gjøre. |
|
|
|
|
#186 |
|
|
Åh, les tråden da, goddammit... |
|
|
|
|
#187 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet at partifeller og bygdefolk gir ham uforbeholden støtte ut fra at han er en grei kar og en hyggelig venn, syns jeg kvalifiserer til å ta den svakestes parti i denne saken. Statsadvokaten er dessuten overbevist om at han er skyldig ut fra bevisene i saken, det er på det grunnlaget det er tatt ut tiltale. |
|
|
|
|
#189 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOK. Jeg burde lest tråden. Jeg er nok preget av at jeg kjenner en som fikk livet totalt ødeleagt av en falsk overgrepsanklage, og har absolutt ikke inntrykk av at bygdefolk (for dette var i en bygd) alltid støtter overgriperen, snarere tvert imot. |
|
|
|
|
#190 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake |
|
|
|
|
#193 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan fremstår virkelig ikke som en sympatisk mann når han gjør dette. Jeg oppfatter det nesten som trusler, hvor han viser hvor mye makt han har, og hvor langt han kan ta det.
|
|
#194 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg, og jeg igjen er jo preget av mine egne opplevelser, får hetta av måten han snakker om henne på.
|
|
#195 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#196 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMedia har ingen plikt til å trykke/vise alt han kommer med. Det er kvalmende hvordan han får holde på kun for at aviser og tv skal tjene penger. Hvor er etikken hen? |
|
|
|
|
#197 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Å ja, her sa du jo så mye uten å si det, lissm. |
|
|
|
|
#198 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg misliker sterkt at han bruker media for sin egen sak, og enda sterkere misliker jeg at han får insinuere slike ting om jenta. Definere henne for omverdenen. Hvorfor stadige reportasjer, hvorfor tårefylt kone ved sin side foran stearinlys og peisild på hytta? Hvorfor definere jenta og hvem hun er for å fremheve egen godhet? Hvorfor kan han ikke holde kjeft til dette er over ihvertfall?
|
|
#200 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Hadde jeg vært konen, så hadde jeg bedt mannen min holde kjeft til rettssaken startet. Hvis han virkelig var uskyldig, så ville jeg bedt ham forklare seg for politiet. Hvis han var skyldig (og jeg tenkte å likevel bli hos ham) ville jeg bedt ham holde en ekstremt lav profil.
![]() |
|
|