Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Verdens enkleste ferie med 3 barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 09:39   #61
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Verdens enkleste ferie med 3 barn

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

For ikke å snakke om de hyggelige menneskene dere møtte på stranda.

[/IMG]

Ikke minst det!

Det er faktisk et viktig poeng det....det var veldig lett for barna å finne noen å leke med.
Og for de voksne noen som var hyggelig å prate med, som kunne se etter tingene når man badet, eller fomidle at mannen ønsket kontakt fra strandpromenaden

Gammel 08-01-12, 10:31   #62
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sunwing Alcudia er genialt. CalaBona er ikke så dumt heller, men tror det er litt lengre å gå inn til sentrum der.

Nå har jeg ikke vært der på 15 år eller noe, men var iallefall genialt for vår familie da, som var mine foreldre, men på 13-16 år, Lillebror på 9-13 og Lillebror på 5-10 å eller noe slikt.
Oversiktlig, trygt, lett å finne frem, herlig strand, barneklubber og i det hele tatt.

Jeg har ikke reist med barn på slik type ferie. Vi reiser alltid til mamma og pappa sitt hus i Spania. Det synes jeg er genialt. Hadde jeg måttet ha med han eldste min på hotell, hadde det ikke blitt ferie.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 10:43   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har forresten aldri hatt problemer med ukurante reisetider med våre barn. Men de sovner greit de fleste steder.

Helt enig. Ungene mine er veldig tilpasningsdyktige, og det har vært helt urpoblematisk for dem å reise på rare tidspunkter. Det er verre for meg og mannen egentlig.

Gammel 13-01-12, 10:22   #64
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

eller fomidle at mannen ønsket kontakt fra strandpromenaden

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:13   #65
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg fulgt rådet deres og bestilt skikkelig charter på Mallorca!

Men det som ingen av dere tenkte på var følgende:
Ta med besteforeldrene!
Som på eget initiativ har bedt om å få ha ferie sammen med alle tre barnebarna på en gang og som sender meldinger av typen:
"Hvilken etasje skal dere sove i? Vi bestiller der dere er!" (mamma)
"Jeg gleder meg som et barn!" (pappa)

Vi drar i midten av juni - da er minsten fremdeles fullammet (sannsynligvis da) og det er ikke drepende varmt (ingen av oss er sånn superopptatt av at det er varmt overalt).

Tusen takk for innspill, alle sammen!

Gammel 27-03-12, 09:39   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så koselig! Ha en flott tur, og kos dere.

Gammel 27-03-12, 10:05   #67
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Så koselig! God tur!

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 13:59   #68
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Besteforeldre med er jo gull verdt ja!
Hvilket hotell skal dere på da?
Jeg vil tro det blir en super ferie!

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 17:30   #69
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Besteforeldre som ønsker å være med som aktive "medhjelpere" er jo absolutt gull verd! Da er dere flere par øyne til å holde kontrollen på ungene ved bassenget, praktiske løsninger ved måltider, kanskje sitter de barnevakt en kveld så dere kan gå ut og kose dere med en middag som "par", ikke "småbarnsforeldre"?

Uansett, kos for ungene, helt sikkert, kos for besteforeldrene ser det ut til, og finfint for dere også.

Høres ut som en flott ferie! Jeg er vagt misunnelig. Eller, veldig misunnelig, vi skal vel ikke ha ferie i år heller. (Jeg planlegger for neste år. Igjen. Men neste år, da VIL jeg ha ferie, altså!)

Gammel 27-03-12, 17:57   #70
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mikkelparken i Kinsarvik.
Flotte hytter, kort vei fra Bergen og underholdning for de små i mange dager.
Min absolutte favoritt med barn under 12 år.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 22:17   #71
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Godt valg! Lur taktikk med besteforeldre!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 22:21   #72
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Mikkelparken i Kinsarvik.
Flotte hytter, kort vei fra Bergen og underholdning for de små i mange dager.
Min absolutte favoritt med barn under 12 år.

Var den til meg?

Årsaken til at vi ikke har ferie i år er at vi flytter i pinsa, til sunnmøre, hvor jeg begynner i ny jobb 1. juni og skal jobbe i 7 uker før jeg har ferie i 3 eller 4 uker (huske ikke helt) mens ungene etter stor sannsynlighet ikke får barnehageplass før i midten av august, hvilket gjør at mannen må dekke opp barnepass de 7 ukene jeg jobber, deretter kan jeg passe dem de ukene som er igjen til barnehageåret starter, for jeg har altså ferie frem til den datoen.

Derved har vi utfordringene at 1)mannen har faktisk ikke 7 uker ferie å ta av og 2)foreldrene har ikke noe ferie samtidig. Derved, ikke noe reise-bort-ferie. Til gjengjeld flytter vi altså inn i nytt hus i sommer, så vi har sikkert nok å ta oss til hjemme.

Men neste år, neste år, neste år... DA skal vi ha ferie!

Gammel 27-03-12, 22:34   #73
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Mitt supertriks når du reiser med så lite barn, ta med den "ordentlige" vogna. Jeg er så glad vi ikke falt for fristelsen å ta en liten paraplytrille, vi tok Teutoniaen, tross vekt. Det var utrolig godt å ha en vogn med god fjøring, ungen brukte vogna og bagen som seng på natten, og den var luftig og god med masse skygge på dagtid. Masse plass til å stable håndklær og strandleker på under, på vei til og fra strand, og masse ekstra pakkeplass til diverse (bleiepakker, håndklær osv) på flyet.

Vi dro til Mallorca når minste var 4 mnd, bestilte plasser helt foran i flyet og bestilte babyseng under flyturen. Jeg bar henne i sjal fra innsjekking og ombord på flyet. La henne i sengen, og hun sov hele flyturen, tok henne opp og la henne i sjalet igjen. Samme på tur hjem.

Kos dere masse på tur!

Gammel 27-03-12, 22:34   #74
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Godt valg! Lur taktikk med besteforeldre!

Superlurt.
Jeg hadde aldri i verden foreslått det selv. De må jo være gale.

Gammel 27-03-12, 22:47   #75
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Mitt supertriks når du reiser med så lite barn, ta med den "ordentlige" vogna. Jeg er så glad vi ikke falt for fristelsen å ta en liten paraplytrille, vi tok Teutoniaen, tross vekt. Det var utrolig godt å ha en vogn med god fjøring, ungen brukte vogna og bagen som seng på natten, og den var luftig og god med masse skygge på dagtid. Masse plass til å stable håndklær og strandleker på under, på vei til og fra strand, og masse ekstra pakkeplass til diverse (bleiepakker, håndklær osv) på flyet.

Vi dro til Mallorca når minste var 4 mnd, bestilte plasser helt foran i flyet og bestilte babyseng under flyturen. Jeg bar henne i sjal fra innsjekking og ombord på flyet. La henne i sengen, og hun sov hele flyturen, tok henne opp og la henne i sjalet igjen. Samme på tur hjem.

Jeg er enig, anbefaler også ordentlig vogn. Og en sånn UV-stoff skjerm som kan trekkes forover, den er virkelig helt super. Vi hadde ikke det i Thailand i forfjor, men på Kypros ifjor, og det var fantastisk.

Vi dro til Thailand da lillesøster var 5 måneder, har omtrent samme erfaring som Gerbera. Vi bar henne i sjal store deler av flyturen, og hun sov masse i det. Det var helt uproblematisk, og de bak var utrolig imponert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 23:06   #76
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

God tur!
Vi skal også på Mallorca med svigerforeldre i sommer. Vi har bare ett barn, men det blir godt med medbrakt barnevakt likevel

Gammel 27-03-12, 23:17   #77
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Kos dere masse på tur!

Enig. Vi var på Rhodos da minsten var 4 måneder, og jeg var veldig glad for at han kunne ligge i vognbagen. En reisetrille hadde bare ikke blitt det samme. God vognbag og solskjerm, og ringslynge på flyplassen/flyet. Det fungerte helt ypperlig.

Gammel 28-03-12, 15:24   #78
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Et alternativ til charter er å dra på storfamilieferie og leie hus med eget basseng.
Vi har leid hus i Garfagnana i Toscana et par år. Fantastisk deilig å ha stille, fredelig sted for seg selv - samtidig som ungene fremdeles kan leke/bade dagen lang. Anbefaler dog å få med minst en til familie med barn i tillegg til besteforeldrene. Og bil er et must.
Kikk her:
http://www.tuscan-retreats.co.uk

Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 23:14   #79
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt enig med de som sier at dere bør ta den vanlige vogna. Var i "syden" da minsten var 1 mnd og det var utrolig deilig å ha ordentlig vogn med.

Gammel 30-03-12, 13:10   #80
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Okidoki!
Han skal få ha vogna si med seg, jeg lover. Da trenger jeg en sånn transportbag-dings til Easy Walkeren, da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.