Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som IKKE er redde for MUK?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 15:47   #21
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som IKKE er redde for MUK?

Nei.
Mulig jeg må inn på linken å finne ut hva MUK er...

:spiser stort sett bare egne dyr:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:49   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns MUK er skikkelig ekkelt, og unngår å kjøpe sånne produkter. Men vi har igrunnen aldri kjøpt sånne ferdige kjøttbolleretter på boks eller nuggetsaktige saker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:50   #23
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes denne bloggposten hadde noen gode poeng. Jeg spiser ikke spesielt mye muk-mat, men det er vel strengt tatt bare fordi jeg ikke spiser så mye ferdige kyllingprodukter.

Gammel 29-03-12, 15:53   #24
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tatt stilling til om jeg er "redd" for det eller ikke siden jeg aldri eller kun unntaksvis spiser oppspedd kyllingkjøtt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 15:58   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes denne bloggposten hadde noen gode poeng. Jeg spiser ikke spesielt mye muk-mat, men det er vel strengt tatt bare fordi jeg ikke spiser så mye ferdige kyllingprodukter.

God bloggpost. Jeg spiser heller ikke så mye av de ferdige kyllinggreiene, men det er iallefall ikke det at de inneholder Muk som er problemet.

Gammel 29-03-12, 15:59   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at det inneholder mer fett enn det jeg syns er bra, og tror at folk blir litt lurt av at det er "kylling = magert og sunt", men bortsett fra deg så har jeg ikke prinsipielle motforestillinger, nei.

Gammel 29-03-12, 16:01   #27
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Er det sant? Jaja, jeg holder meg unna lell. Det er beinrester i det.

Er det?

Gammel 29-03-12, 16:07   #28
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er det?

Jeg tygget ihvertfall noe seigt og bruskete i går.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:08   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Er det?

Jeg spiser mye kyllingkjøttdeig og har aldri fått noen beinrester i den. Om så var hadde jeg nok ikke dødd av det heller.

Gammel 29-03-12, 16:09   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg tygget ihvertfall noe seigt og bruskete i går.

Men du lever enda?

Gammel 29-03-12, 16:15   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde fått en beinbit i kyllingkjøttdeigen hadde jeg aldri spist det igjen. Jeg har en "greie" med ekle ting i mat, og klarer ikke en bit til dersom jeg skulle treffe på for eksempel et eggeskall.

Gammel 29-03-12, 16:17   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er ikke redd det, men pga at jeg plutselig støter på beinrester når jeg har spist ferdigretter fra feks Fersk og Ferdig (kjøttboller med pasta og kjøttkaker) unngår jeg disse. Ofte tror jeg at de små beinbitene er små biter av tennene mine som har falt av..

Men er det merket som MUK på innholdslista? Tenkte å ha Gilde grillpølser nå, og der stod det ikke noe om MUk, og de var heller ikke listet opp i Vgs artikkel, men det inneholder hodekjøtt av svin og storfe.. Det er vel ikke MUK det? Smalahove er jo feks delikatesse.. right?

Gammel 29-03-12, 16:18   #33
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg noterer meg at jeg skal styre unna komentarfeltene i avisa en stund framover.
Jeg blir så provosert at velfødde og snobbete nordmenn som bare skal spise biff...
Tenk om man faktisk tok folk på ordet og KASTET all kjøttdeigen de strever med å bli kvitt?
Det skulle blitt ramaskrik det.
TINE strever med akkurat det samme, skal de greie å produsere nok smør må de dumpe tørrmelk på verdensmarkede, fordi vi spiser langt mer smør enn vi drikker skummet melk.....

Jeg blir fysisk kvalm av den forbruker mentaliteten som brer seg!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:18   #34
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis jeg hadde fått en beinbit i kyllingkjøttdeigen hadde jeg aldri spist det igjen. Jeg har en "greie" med ekle ting i mat, og klarer ikke en bit til dersom jeg skulle treffe på for eksempel et eggeskall.

Da kyllingfilét kom på markedet, opplevde jeg så ofte å finne bein i filéten at jeg til slutt måtte maile Prior og kjefte på de. Jeg fikk et unnskyldning og et gavekort på 200,-

Gammel 29-03-12, 16:18   #35
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spiser MUK på ukentlig basis og er ikke blitt syk.
Jeg er ikke så glad i SÅNN mat - men ungene mine elsker pølse, så det skjer.

Gammel 29-03-12, 16:22   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

MUK består i all hovedsak av rent kjøtt, og moderne MUK-maskiner blander ikke inn spesielt mye benvev/kalsium, selv om dette var et større problem før. Noe bindevev følger med, men det finnes grenseverdier for hvor mye av dette som er tillatt, og det aller meste brusk og ben, om ikke alt, fjernes før MUK brukes i produkter som nuggets, kjøttboller, snitsler, karbonader, kebab og pølser.

Dette høres da ikke så skummelt ut?

Jeg tror ikke vi får i oss mye MUK når jeg ser hvilke varer det finnes i, men det ville ikke falle meg inn å droppe å kjøpe en vare fordi det er MUK i den.

Gammel 29-03-12, 16:24   #37
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser meget sjelden mat fra den lista, så muk-angsten er langt fra plagsom.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:25   #38
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke stor fan av ferdige kjøttprodukter, men er ikke redd for MUK. Synes bare det ser ekkelt ut. Vi har pølser, ferdige karbonader og slikt fra tid til annen her hjemme, men prøver i størst mulig grad å unngå det.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:25   #39
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke MUK, og det er rett og slett på grunn av at jeg i liten grad spiser industrielt bearbeidedet blandingsprodukter.

I utgangspunktet liker jeg ideèn med å utnytte råvarene max, det er bare så innmari synd at det brukes til å lage slik en trasig mat.
Hadde jeg bestemt skulle det som går til MUK fått være på beina og man skulle kokt kraft på det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 16:48   #40
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke redd for MUK, men spiser mat fra listen uhyre sjelden likevel. Det hender mannen disker opp med ferdige karbonader om jeg ikke er hjemme, og det kan hende vi har kjøpt pølser med MUK en håndfull ganger.

Kyllingkjøttdeig bruker vi ukentlig, og har aldri opplevd å finne bein e.l. i den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.