Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt kjøkken - hva må man ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-12, 20:53   #21
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt kjøkken - hva må man ha?

Smulesuger til sentralstøvsuger, bredere platetopp, komfyr og dampovn i arbeidshøyde skulle jeg ønske at jeg hadde hatt.

Store skuffer er genialt. Og nok stikkontakter er viktig (sjekk om du må sette inn ny sikring om du skal ha induksjonstopp).

Gammel 07-03-12, 22:07   #22
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Nå har mannen vært på Ikea. Alt av dører og stammer kan leveres på dagen bortsett fra Härlig. Vi tenker kanskje Abstrakt, hvit høyglans. Så må vi finne ventilator. Flest muøig skuffer er notert.

Noen flere som har kjøleskuffer i stedet for kjøleskap? Fornøyd?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 22:38   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde Abstrakt, hvit høyglans, i gamle kjøkkenet mitt. Tre skuffer i hver stamme og bortsett fra fine glass, penservise og vaser, var alt i skuffene. Det er så mye enklere!

Gammel 07-03-12, 22:40   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja skuffer er genialt, jeg kan sette 3åringen til å dekke bordet for hun får fatt på alt selv.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 23:21   #25
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Henger meg på for tips her
Mye sammenhengende benkeplate er et mest iallfall.

Gammel 07-03-12, 23:31   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=Kj%F8kken

Her er tråden fra vi pusset opp.

Gammel 07-03-12, 23:39   #27
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Masse skuffer, masse benkeplass, kjølehjørne, blandebatteri til å dra ut, benkefryseskap er noe av det jeg er aller mest fornøyd med på kjøkkenet vårt.

Har Huseby kjøkken

Gammel 09-03-12, 12:16   #28
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Ru, flott kjøkken! Har de en kjøleskuff? Ikke en skuff, men en seksjon med kjøleskuff.

Gammel 09-03-12, 14:31   #29
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Er du lav burde du ha sånn stige man trekker ut fra sokkelen, det er veldig greit.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 14:33   #30
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Ellers skjønner jeg ikke poenget med overskap som går ned til benken. Det blir mindre benkeplass og så er det irriterende med ting som deiser i gulvet når en åpner døra på skapet. Det skjer nemlig....

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 16:07   #31
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Er du lav burde du ha sånn stige man trekker ut fra sokkelen, det er veldig greit.

Jeg er lav ja. Stige fra sokkelen sier du?

Gammel 09-03-12, 16:20   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal lage nytt kjøkken nå, og her var det jammen mange tips jeg ikke hadde tenkt over. Jeg skal nok ha et par overskap pluss et høyskap (pga. ovnen som er i ståhøyde), men ellers kutter vi ut resten og har flere skuffer nede. Myye mer benkeplass får vi også.

Gammel 09-03-12, 16:23   #33
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Her er vårt kjøkken (bildet tatt under bygging, så derfor diverse rot):

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 16:35   #34
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi skal lage nytt kjøkken nå, og her var det jammen mange tips jeg ikke hadde tenkt over. Jeg skal nok ha et par overskap pluss et høyskap (pga. ovnen som er i ståhøyde), men ellers kutter vi ut resten og har flere skuffer nede. Myye mer benkeplass får vi også.

Ikke sant!? Mange ting jeg ikke hadde tenkt på.

Gammel 09-03-12, 16:47   #35
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Her er vårt kjøkken (bildet tatt under bygging, så derfor diverse rot):

Flott kjøkken! Heldige dere som får plass til kjølehjørne.

Gammel 09-03-12, 16:53   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjølehjørne hadde vært helt fantastisk! Vi har dessverre heller ikke plass til det.

Gammel 09-03-12, 17:18   #37
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også mange skuffer, 22 stk tror jeg. Og ikke mye overskap.
Vi har ikke kjølehjørne, men det tror jeg heller ikke jeg ville ha hatt En venninne hadde det, og jeg synes det ble rotete fordi det rommer nesten FOR mye.
Vi har amerikansk kjøleskap, og fornøyd med det.

Når vi skal ordne nytt kjøkken blir det side by side kjøleksap tror jeg.
Jeg liker også litt benkplass.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 17:27   #38
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi har nylig satt inn nytt kjøkken og jeg må si at bredere koketopp er herlig. Og 8 meter benkeplate (inkl koketopp og vask) er helt fantastisk.

Gammel 09-03-12, 17:31   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Ru, flott kjøkken! Har de en kjøleskuff? Ikke en skuff, men en seksjon med kjøleskuff.

Ja, den som er lengst fra på bildet her er to kjøleskuffer. En på de to øverste skuffe-frontene, og en på nederste.
Det funker aldeles utmerket!

Gammel 09-03-12, 18:35   #40
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ru: så fint Er det kjøleskuffer frå IKEA?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.