Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-12, 18:43   #1
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?

På 4-trinn på en skole her i byen har de fått ny gymlærer. Denne har kjørt ungene ganske hardt ute en dag, og i den forbindelse har vel endel av ungene fått brukt muskler de ikke har kjent før.
En av disse elevene var dagen etter hjemme fra skolen "fordi hun var så stiv og støl".
Mor mente altså at dette var legitim grunn til å holde barnet sitt hjemme fra skolen, og hun syntes tydeligvis dette var helt ok siden hun faktisk oppga dette som årsak til barnets lærer og hun har fortalt det til andre.

Jeg håper det ikke bare er jeg som reagerer ganske så kraftig på dette som grunn til sykefravær? Mine unger hadde blitt sendt på både skole og også andre aktiviteter, uansett hvor stive og støle de hadde vært...

Gammel 06-03-12, 18:46   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?

Jeg hadde ikke holdt ungene mine hjemme pga det, nei. Man har uansett godt av å bevege seg når man er støl.

Gammel 06-03-12, 18:47   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I utgangspunktet høres det ut som en litt snodig grunn til å være hjemme, men jeg har holdt ungen hjemme med "virker ikke" som melding til lærer også, så jeg skal ikke uttale meg så veldig sterkt (Nå skjønte hun umiddelbart hva jeg mente da jeg skrev). Det hender det ligger litt mer under enn man får formulert skriftlig.

Gammel 06-03-12, 18:48   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:48   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Arbeidsmoralen lenge leve.

Gammel 06-03-12, 18:50   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem har fortalt det til andre? Barnets lærer? Barnet? Moren?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:50   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er det moren selv som sier dette eller er det hva barnet sier via via via?

Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:52   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Definer grad av stølhet.

Jeg har en gang vært så støl at jeg ble sengeliggende med feber etter å ha tvunget meg til å gå en tur som var alt for lang og krevende for min form. Jeg hadde ikke følt at jeg skulket jobb den gangen. (Det var ferie, så sykefravær var ikke et tema.)

Vanlig stølhet virker som en tullete fraværsgrunn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:54   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan gjøre utrolig vondt å være støl, men det blir aldri fraværsgrunn fra jobb/skole hjemme hos oss.

Gammel 06-03-12, 18:55   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke brukt det som grunn, men klarer ikke helt hisse meg opp over at andre kanskje gjør det. Kan jo hende det var noe annet som faktisk var årsaken?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:57   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom det bare var stivhet og stølhet synes jeg det er litt rart, men det kan jo hende at det lå andre ting under. Min unge fikk av og til være hjemme pga generell pjuskete form, hun var ellers aldri syk, så jeg synes det var greit. Jeg tror kanskje ikke jeg ville oppgitt stølhet som grunn, da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:05   #12
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er mor selv som har fortalt dette. Hun synes gymlærer har kjørt barna for hardt, og legger indirekte skylden på han. Ungene syntes gymtimen ute hadde vært veldig moro, men de hadde blitt slitne alle sammen. Mulig flere var støle også, men det skal vel mye til før en 9-10 åring skal bli så støl at vedkommende blir sengeliggende.

Gammel 06-03-12, 19:07   #13
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde ikke holdt ungene hjemme av den grunn nei. Ikke meg selv heller.

Gammel 06-03-12, 19:08   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble av en eller annen merkelig grunn ekstremt støl da jeg drev med sprangridning under mensen, jeg hadde så vondt at det var umulig å gå. Siden jeg fikk mensen som 11-åring, har jeg flere ganger vært hjemme fra skolen pga. stølhet. Hadde jeg sett at ungen min var like støl som jeg selv var, hadde det ikke vært noe problem å holde ham (henne) hjemme også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:14   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis moren selv forteller at det er pga. stølhet, synes jeg ikke det er greit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:23   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med forbehold om at grunner er akkurat slik du har hørt så, haha, nei.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:34   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

En venninne av meg ble sykemeldt pga stølhet, hun klarte ikke engang å løfte glasset for å drikke.
Det skal sies at hun jobbet i en bolig for psykisk utviklingshemmede som trengte mye hjelp til stell.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 19:50   #18
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Det er mor selv som har fortalt dette. Hun synes gymlærer har kjørt barna for hardt, og legger indirekte skylden på han. Ungene syntes gymtimen ute hadde vært veldig moro, men de hadde blitt slitne alle sammen. Mulig flere var støle også, men det skal vel mye til før en 9-10 åring skal bli så støl at vedkommende blir sengeliggende.

Hvis dette stemmer, synes jeg moren er helt på bærtur.

Gammel 06-03-12, 19:53   #19
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke overrasket over grunnen, nei. Leser en del meldinger hver uke om fravær og skal-ikke-dalta-i-gym, og blir stadig mer opplyst i "gode fraværsgrunner."

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 20:08   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min har en venninne som er hjemme for de minste ting, type "sår på kinnet", så det er tydeligvis SVÆRT ulike terskler for fravær. (99% sikker på at det ikke er annet enn dilling som ligger bak, for øvrig)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.