|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp til indisk måltidJeg har lyst til å lage et ordentlig godt, indisk måltid på lørdag, men er på ganske tynn is. Det er viktig at det er mye smak, og selv om det ikke nødvendigvis må være fullt og helt autentisk, vil jeg lage noe nærmest mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJeg har på noe som jeg tror er Tikka Masala. Da skal man marinere kyllinglår i en kefirblanding med krydder over natten og så steke i ovnen. Lårene skal deles på midten, de blir veldig saftige.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidVil veldig gjerne ha oppskriftene, Daisy! Hvis du gidder. Jeg har tenkt å eksperimentere mer med indisk mat i år, så det er fint med forskjellige varianter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJeg har lagt ut en del indiske oppskrifter i Irmas kokebok. Oversikt over oppskriftene:
Av disse er det vel murga curry, keema matar og løkbhaji vi har laget flest ganger. Gjerne med raita og nan ved siden av.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidTusen takk, Irma! Supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJøss, det ser ut til at alle bildene i Irmas kokebok er borte? På grunn av endringene hos Fotoknudsen kanskje? Ja, ja.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidDen boka kom jeg over da jeg søkte rundt tidligere i kveld også. Jeg skal få skaffet meg den. Ser ut som om den fås kjøpt hos både Bokkilden, Masala Magic og Ark. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJeg skal legge inn oppskriftene senere i dag jeg da!
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidHar laget en kyllingrett som jeg fikk mye gode tilbakemeldinger på: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJeg vil gjerne prøve noe nytt, men siden jeg aldri har laget indisk mat uten ved hjelp av Toro, så trenger jeg litt forklaringer.
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltid
Jeg har testet denne.
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidSmash du må i en innvandrerforretning eller noe sånt for å få tak i alle krydderne, vanlige matbutikker har ikke så godt utvalg. Vi bruker stort sett kyllingfilét, det går fint.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidHer var det jo masse spennende, tusen takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidJeg har i løpet av de siste ukene laget denne Tikka Masala oppskriften fra Trines matblogg flere ganger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidSå mange fantastiske tips! Jeg eeeelsker Butter chicken og hadde tenkt til å prøve denne en dag: http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...h-makhani.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hjelp til indisk måltidDenne videokokeboken har jeg hatt mye glede av for å lære de helt grunnleggende teknikkene når jeg lager indisk mat. Gode oppskrifter og fine og forståelige instruksjoner.
![]() |
|
|