|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brus?De liker ikke kullsyre, så det begrenser seg selv. Men jeg har aldri tilbudt det heller. De har fått det i en og annen bursdag (og hvis det ikke er saft der også så får jeg litt styr med å bytte ut brusen med vann - DET syns de er kjempegodt).
|
|
|
#42 |
|
Fortynnet
|
Sv: Brus?Vi har av og til brus på lørdag, f.eks. hvis vi lager pizza. Da får både barn og voksne. Det er ikke noe vi kjøper hver uke, vi drikker vann til maten vanligvis. Men jeg syns iskald Solo kan være veldig godt en gang iblant. Lightbrus har vi aldri. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Hertuginne
|
Sv: Brus?Storebror har fått smake på det, og liker det også, men han er enkel og foretrekker vann eller melk. Det er stort sett til bursdager og slikt at vi har servert brus.
|
|
|
#45 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brus?Sambo drikker endel brus, Lille B på 2 år og jeg aldri. Til daglig drikker vi vann, til frokost biola og innimellom jus blandet med vann.
|
|
|
#46 |
|
Ute på tur
|
Sv: Brus?
|
|
|
#47 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Vann med frosne bær eller fruktbiter oppi er snadder. Bærene og frukten tiner langsomt og avgir naturlig smak til vannet uten at det blir kvalmende søtt, og vannet holder seg iskaldt lenge. Jeg bruker som regel jordbær og bringebær, men også frosne skiver av appelsin og sitron. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Guttungen her har siden han var ganske liten kommentert det om noen har kjøpt øl, men jeg håper da inderlig at ingen tror han pleier å drikke det.
|
|
|
#49 |
|
intro
|
Kristin, da, nå må du huske på hvilket forum du befinner deg i!
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
|
|
|
#51 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Brus?Jeg savner cola. Iskald, med masse isbiter oppi. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Brus?Vi drikker lite brus sammenlignet med mange, men det hender da vi har ei flaske i kjøleskapet.
|
|
|
#54 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Brus?Vi drikker i grunn brus ganske ofte. Men prøver å begrense oss til bare helgene.
|
|
|
#55 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Brus?Snuppa på 3 år drikker aldri brus. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Brus?Her drikker vi brus i helgene ja. Mannen min og jeg gjør det, så da blir det litt feil å nekte fireåringen brus. Men hun foretrekker faktisk fun-light eller vann. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Brus?Ungene mine får brus i bursdager, punktum. Har kanskje skjedd at de har fått i andre anledninger en eller to ganger, men som oftest blir de vel fornøyde hvis de får jus. Jeg drikker heller ikke brus.
|
|
|
#58 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Pandaen har fått smake brus, men han har aldri fått sitt eget glass brus. Jeg har ikke sett vitsen. Han blir mer enn glad nok om han får eplejuice/eplemost. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
kamerat
|
Sv: Brus?Jeg drikker periodevis en del lettbrus, mannen drikker litt sukker-cola iblant, men vi gjør det som regel i smug og utenfor hjemmet og slikt. Begge ungene elsker brus, men får det sjelden. Vi har det noen ganger til fest, og de får det noen ganger på besøk hos andre. Et par ganger i måneden kanskje. Det synes jeg er helt i orden. Lettbrus får de ikke.
|
![]() |
|
|