|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?
Jeg tror forøvrig mere på å utøve sin forbrukermakt enn på å rope på forbud. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?Okei, men jeg snakker om pels fra pelsdyrindustri i Kina. Jeg vet ikke hvor mye av det som selges i Norge, men jeg synes man skal forby ALL import av den type pels. De flår altså dyrene levende fordi pelsen glir lettere av levende enn døde dyr.
|
|
|
#283 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?
Kina har i følge Norpels ikke noen stor pelsdyrindustri, de får det ikke til. Dva pelsverket får ikke bra kvalitet. I og med at pels ofte merkes som annet enn det er, så bør jo produkter som ligner på pels også forbys. Det er ikke så lett å håndheve ellers. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?Det kan hende Kina ikke eksporterer mye pels hit ja, men det er i hvert fall en god del større pelsfarmer i Kina, der det foregår ting man ikke vil tenke på om man skal beholde vettet. Jeg aner ikke hvilke land de selger mest pels til. Kanskje mesteparten går under "juksepels". De har jo funnet endel kinesisk hund- og kattepels på barneleker og lignende også, der man tror det er fake.
|
|
|
#285 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?Hvordn mener du at et importforbud skal foregå, Dixie? Kun ved råvare, eller at alle produkter som kan ha kinesisk pels på seg blir forbudt? Hvordan skal det håndheves?
|
|
|
#286 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?Jeg aner ikke, skal jeg innrømme. Har ikke tenkt så mye over det, annet enn at jeg virkelig, virkelig ikke synes de pelsbøndene der skal få solgt produktene sine. *gal*
|
![]() |
|
|