Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-12, 21:44   #281
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er jeg kravstor angående matallergi og bursdager?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Mye av pelsen fra kina kommer faktisk fra Norge og Danmark. Det overasket meg veldig. Rev og mink blir ofte oppdrettet her, og avpelset. Pelsene bearbeides i Kina.

Dette lærte jeg av representanter fra pelsdyrnæringen i Norge.

Jeg tror derfor på at et slikt forbud i så fall må henge sammen med forbud mot varer fra animalsk pels.

Jeg tror forøvrig mere på å utøve sin forbrukermakt enn på å rope på forbud.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:21   #282
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okei, men jeg snakker om pels fra pelsdyrindustri i Kina. Jeg vet ikke hvor mye av det som selges i Norge, men jeg synes man skal forby ALL import av den type pels. De flår altså dyrene levende fordi pelsen glir lettere av levende enn døde dyr.

Gammel 29-01-12, 02:05   #283
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Okei, men jeg snakker om pels fra pelsdyrindustri i Kina. Jeg vet ikke hvor mye av det som selges i Norge, men jeg synes man skal forby ALL import av den type pels. De flår altså dyrene levende fordi pelsen glir lettere av levende enn døde dyr.

Kina har i følge Norpels ikke noen stor pelsdyrindustri, de får det ikke til. Dva pelsverket får ikke bra kvalitet. I og med at pels ofte merkes som annet enn det er, så bør jo produkter som ligner på pels også forbys. Det er ikke så lett å håndheve ellers.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 02:10   #284
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan hende Kina ikke eksporterer mye pels hit ja, men det er i hvert fall en god del større pelsfarmer i Kina, der det foregår ting man ikke vil tenke på om man skal beholde vettet. Jeg aner ikke hvilke land de selger mest pels til. Kanskje mesteparten går under "juksepels". De har jo funnet endel kinesisk hund- og kattepels på barneleker og lignende også, der man tror det er fake.

Gammel 29-01-12, 09:54   #285
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordn mener du at et importforbud skal foregå, Dixie? Kun ved råvare, eller at alle produkter som kan ha kinesisk pels på seg blir forbudt? Hvordan skal det håndheves?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 14:05   #286
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg aner ikke, skal jeg innrømme. Har ikke tenkt så mye over det, annet enn at jeg virkelig, virkelig ikke synes de pelsbøndene der skal få solgt produktene sine. *gal*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.