|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Eklektisk
|
Sv: Palmeoljeguide
Jeg googlet optimistisk, og fant denne: |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: PalmeoljeguideSynes det blir for enkelt å si at all palmeolje er helt fy fy. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: PalmeoljeguideSynes det blir for enkelt å si at all palmeolje er helt fy fy. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Palmeoljeguide
Dette handler om sertifisering som er et rent markedsføringstriks for at folk skal ha god samvittighet når de handler produktet og har en heller tvilsom miljøeeffekt - på samme vis som sertifiseringsordninger for regnskogstømmer (ikke) fungerer.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 26-01-12 kl 11:20. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: PalmeoljeguideEr det forskjell på palmeolje og palmekjerneolje? |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Glamorøs
|
Sv: PalmeoljeguideJeg vet ikke forskjellen på palmeolje og palmekjerneolje, men det er verdt å ha i bakhodet at denne lista ikke er komplett. De har tatt et utvalg av de mest brukte varene eller mest kjente merkene.
|
|
|
#52 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: PalmeoljeguideProdusent av ferdige bunner deiger svarer at palmeolje er vanskelig å erstatte helt, fordi den har egenskaper som er vanskelig å erstatte. Som smidighet og holdbarhet. Og sikkert pris. Synes det er utrolig at Nestlè ikke har erstattet all palmeolje, de har da ressurser og har hatt tid til det. På grøtpakkene var det 3,5 gr vegetabilsk fett pr. 100 gr pulver, i 2007. 18 mnd senere var halvparten av 3,5 vegetabilsk fett erstattet med rapsolje.
|
|
|
|
#53 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: PalmeoljeguideDet er noe jeg ikke skjønner helt. Jeg klarer ikke helt å finne ut hva det er som gjør at palmeolje er helseskadelig. Når jeg leser så brukes det argumenter som at mettet fett øker kolesterolet i blodet, men dette er jo de samme argumentene som brukes om mettet animalsk fett og mange (særlig pga lavkarbobølgen) har nå gått bort fra at kolesterol har den sammenhengen med hjertesykdommer som det har blitt hevdet.
|
|
|
#54 |
|
Dig for victory!
|
Sv: PalmeoljeguideEn kjapp kikk på de forskjellige produktkategoriene, og jeg ser at vi knapt nok bruker noen av de produktene som er merket med rødt og gult. Unntaket er sjokolade og kjeks og litt annet godteri, så da veit jeg hva vi må være litt obs på.
|
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: PalmeoljeguideJeg hater palmeoljeindustrien.
|
![]() |
|
|