Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp meg å finne en kjole til jubileumsfest!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 13:37   #41
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en kjole til jubileumsfest!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette er det eneste jeg har - ikke veldig illustrativt:

Spar pengene på ny kjole og gå for denne. Veldig fin, og veldig fin på deg.

(jeg burde sikkert ikke tørre å si det: Men i mine øyner kler du med din hår-oghudfarge mye bedre mange andre farger enn den grønnfargen jeg forbinder med deg)

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 13:42   #42
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

(jeg burde sikkert ikke tørre å si det: Men i mine øyner kler du med din hår-oghudfarge mye bedre mange andre farger enn den grønnfargen jeg forbinder med deg)

Ja, det er det ikke sikkert at du bør tørre å si, nei! Jeg har jo til og med vært på fargeanalyse (vel, en light-versjon, da, i et utdrikningslag bl.a.) og fått vite at jeg har valgt helt riktig. Det er øyenfargen min jeg tar utgangspunkt i, og jeg bruker veldig mange grønntoner pluss lilla, mørkerød og petrolblått.

Hvilke farger tenker du på?

Gammel 09-01-12, 13:48   #43
silje
Superduperaktiv

Standard

Jeg vet ikke, men har opplevd i flere tilfeller at lyse/bleke personer ser "syke" ut i den type grønnfarge. Som om fargen kommer igjen i ansiktet.

Første gang jeg såg et bilde av deg i rødt tenkte jeg: Wow-det var noe annet.
Fargen på kjolen på bildet er vel sort. Den nyansen av sort er du iallefall fin i.

Men altså dette er en helt personlig oppfatning...

Gammel 09-01-12, 13:58   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, men har opplevd i flere tilfeller at lyse/bleke personer ser "syke" ut i den type grønnfarge. Som om fargen kommer igjen i ansiktet.

Hvilken grønnfarge tenker du på da? Jeg kan være enig når det gjelder noen nyanser med mye gult i - den ene vinterjakka mi er litt på grensen. (Og vel er jeg bleik, men hudtonegjengivelsen på bilder kan noen ganger være helt merkelig.)

Gammel 09-01-12, 14:15   #45
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du ser smashing ut i den fargen iallefall! - Ikke bare fordi jeg synes den fargen er den fineste av dem alle, men fordi jeg tror den er helt riktig for deg. (ikke mobiltelefonriktig altså - hvem ser normal ut på mobilbilder, liksom? *sa hun trøstende til seg selv*)

Gammel 09-01-12, 14:21   #46
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Eventuelt denne?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:33   #47
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 09-01-12, 14:33   #48
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser blek (og syk) ut i de fleste farger, fordi jeg ER blek
Men likevel ser jeg at jeg kler grønt, petrol og farger i den duren fordi det fremhever øyne og hårfarge

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:40   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du så veldig flott ut i de fine Mette Møller-kjolen på bildet, og den er vel også passe pyntenivå? Den hadde jeg brukt hvis jeg hadde hatt den.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:49   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg ser blek (og syk) ut i de fleste farger, fordi jeg ER blek
Men likevel ser jeg at jeg kler grønt, petrol og farger i den duren fordi det fremhever øyne og hårfarge

Ja, det er det jeg har tenkt også. (Og ja, jeg ser likbleik og syk ut i de fleste farger.) Blir det feil å ta utgangspunkt i øyenfargen, da?

Det er jo liksom den eneste fargen jeg har. Hvitt, kalkfarget, museblondt og beige, som resten av meg er, vil jeg i alle fall ikke bruke.

Har ikke helt bestemt meg for kjole ennå, men det kan nok tenkes at det blir den blå og svarte, ja. Det eneste måtte være at den kanskje er en anelse for formell.

Sist redigert av Bluen : 11-01-12 kl 11:58.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:01   #51
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du byttet navn?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:46   #52
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig så vil jeg tro du kler lilla også...

Gammel 11-01-12, 12:47   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lilla øyenskygge er noe av det som funker best på mine grønne øyne

Gammel 11-01-12, 12:49   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Ja, jeg bruker også en del lilla.

Gammel 11-01-12, 14:09   #55
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Har ikke helt bestemt meg for kjole ennå, men det kan nok tenkes at det blir den blå og svarte, ja. Det eneste måtte være at den kanskje er en anelse for formell.

Jeg er litt fornærmet over at du overser mine forslag. De er i alle fall ikke for formelle.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:14   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Nei, men jeg tror jeg ville se sykelig ut i dem. Også.

Gammel 11-01-12, 14:16   #57
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Den her er jo bare utrolig fin da! Og veldig fin på deg også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 14:53   #58
silje
Superduperaktiv

Standard

Nei, men jeg tror jeg ville se sykelig ut i dem. Også.

Men Bluen da..

Og siden dere er inne på lilla. I bloggen din har du en side fra Dyreparken.
Se den forskjellen det er mellom deg med lilla overdel, og deg med hvit overdel. Den lillafargen er virkelig superflott til deg.

Og dette veldige fokuset på denne blå-grå-grønne fargen fra feks. MM. Er det virkelig en farge som er i tiden ? Jeg kan ikke erindre å ha sett den på en eneste modell el.l. Jeg mener den er ganske så spesiell og kanskje litt vanskelig for mange å like.

Gammel 11-01-12, 14:58   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det er mange farger som jeg ser på modeller som ikke kler meg iallfall. Man må jo bruke det man liker selv av farger, og det man synes man kler også.

Gammel 11-01-12, 15:13   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

He-he, den hvite jakka er selvsagt ikke min - den tilhører venninna mi; det var så sabla kaldt den dagen. Jeg har ingen hvite klær overhodet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.