Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva synes du om å rydde bort jula?
Det er deilig! 70 41,18%
Tja - ingen sterke følelser. Greit nok, lzm. 50 29,41%
Det er nedtur - et julepyntet hjem er stor stas! 49 28,82%
Hakke julepønt. Kun pøntehubro. 1 0,59%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 15:52   #81
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å rydde bort jula er da slett ikke deilig!

Jeg har rydda bort jula, fordi vaskehjelpa skulle komme i dag, men jeg syntes det var for tidlig. Jula begynner julaften og varer minst til trettendedagen, er jeg vant til. Jeg synes det blir tomt og mørkt og trist uten pynt og tre, og vurderer å sette opp et akvarie som står brakk for å få inn litt lys i stua igjen. Nå har vi to stuer og en vinterhage på godt over 50 m^2 tilsammen, da, så jeg irriterer meg ikke over at treet gjør det trangt og slikt noe.

Gammel 06-01-12, 15:58   #82
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre år har det alltid vært litt trist at jula fyker så fort forbi, men ikke nå.

Jeg er fortsatt så hoppende glad over hvor nydelig stua mi ble da vi pusset opp i juni at jeg syns den er deilig enten det er julepynt eller annet jeg stæsjer den med. Gleder meg vilt til å iverksette alle ideene jeg har om dekorasjon nå som julepynten skal ut.

Jeg syns forøvrig også at førjul er noe helt annet enn jul, og pynter ikke før det er jul på ordentlig. Alt skal være skinnende og julefint på kvelden lillejulaften for da er det jul.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 16:18   #83
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er alt borte untatt treet og stjernene som henger i vinduet på kjøkkenet. Disse vinduene går ut mot skogen, så det er bare oss og eventuelt en og annen elg som går forbi. Men jeg har ikke lyst å ta dette vekk ennå, synest de er fine å se på. Så jeg venter fortsatt noen dager. Treet står fordi det ikke drysser ennå.
Jeg har alltid hatt problemer med å ta bort julepynten. Jeg elsker alle lysene, fargene og luktene. Nei, den kan vare noen dager til.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 16:33   #84
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vanligvis synes jeg det er deilig å pakke vekk pynten og kaste ut treet 2.januar, men i år føles det ikke sånn. Har fortsatt treet stående - en vakker edelgran. (Ok, det kunne kanskje vært litt mer pynt på det ...)
Noe av grunnen til at jeg ikke har stresset med å pakke bort jula kan jo være at jeg har jobbet ca "tusen" timer denne uka og derfor ikke har sett så mye til det. Ila helga skal det ut!

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.