|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned? | |||
| Ja, stort sett alltid. |
|
21 | 24,71% |
| Ganske ofte, men kan forbedre meg |
|
14 | 16,47% |
| Her har jeg stort forbedringspotensiale |
|
46 | 54,12% |
| Bryr meg ikke |
|
4 | 4,71% |
| Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg bruker lite fett i matlagingen. Det går i en dærsj olivenolje og den blir som oftest blandet ut med tomatsaus e.l. etterhvert så jeg får jo ikke tørket den opp. Men olivenolje kan vel ikke tette rør (?) Før jul leste både jeg og mannen advarsler i avisene om ikke å helle ribbefett i vasken siden rør kunne tette seg. Vi er åpenbart dumme som brød begge to for vi helte pinnekjøttgreia i vasken uten å blunke og 5 min etterpå var den tett. |
|
|
|
#22 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Det handler både om å tette rør og å mate rotter. Jeg tror rottene blir like feite av ribbefett som av pinnekjøtt.
|
|
|
#23 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Fettvett.no, faktisk.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?But of course, pinnekjøtt er like ille. Jeg skjønner ikke hva som skjedde med hjernene våre i gjerningsøyeblikket. Men vi gjør det ikke igjen. Lover! |
|
|
|
#25 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg har nok fremdeles forbedringspotensiale, men jeg er ganske påpasselig med å ikke ha fett i sluken. Ikke på grunn av rotter, men fordi jeg ikke vil ha alt peset (og kostnadene) om sluken går tett. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Her går det i bioavfallet hvis det er store mengder. Hvis det er lite, så går det i vasken.
|
|
|
#27 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?
Det var sikkert akevitten.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Tørker det vekk med papir, gidder ikke tette rør nei. Rottene tenker jeg ikke på.
|
|
|
#32 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg har gjort det i dag - fordi jeg tenkte på denne tråden. Fine FP.
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Det er sjelden jeg gjør :S |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Pga angst for tette rør tørker jeg alltid av synlig fett før jeg vasker opp. Fettet går i matavfallet. Rottene har jeg ikke tenkt på engang enda jeg har rotteangst også.
|
|
|
#35 |
|
saftig
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Er det bedre å tørke av med Torky og legge i matavfallet?
|
|
|
#36 |
|
Smugleser
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Ja, tørker og kaster i restavfall. Har ikke bekymret meg for rotter, men for private rør. Men da har jeg jo gjort det riktig, i hvertfall.
|
|
|
#37 |
|
saftig
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Men vi har jo omtrent aldri fett til overs, for vi bruker ikke så mye i pannen at det blir igjen noe. Saus bruker vi et par ganger i året.
|
|
|
#38 |
|
Curlingkone
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Dette har jeg aldri tenkt over.
|
|
|
#39 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Er du flink på å tørke vekk fettet i stedet for å skylle det ned?Jeg har blitt flinkere til dette de siste årene, men jeg kan bli enda bedre.
|
|
![]() |
|
|