Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødskjære-maskiner på butikkene

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-11, 22:07   #41
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødskjære-maskiner på butikkene

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det sikkert, men du gnir vel ikke uemballerte varer opp i håndtaket?

Nei, men jeg vasker meg sjelden etter å ha handlet.
Men jeg bekymrer meg ikke.

Gammel 27-12-11, 22:23   #42
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Nei, men jeg vasker meg sjelden etter å ha handlet.

Da foreslår jeg at du begynner med det.

Gammel 27-12-11, 22:29   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg smaker på smaksprøver i butikken uten å desinfisere hendene først like etter atj eg har tatt på handlevogna. *megasjuske*

Det tror jeg jaggu meg jeg har gjort en gang også. :ekstremt vill&gal:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 22:30   #44
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Da foreslår jeg at du begynner med det.

Jeg vasker jo meg når jeg kommer hjem. Da har jeg gjerne tatt på håndtak, busshåndtak, nøkler eller bilratt etter handlekurven. Er det så ekkelt altså?

Gammel 27-12-11, 22:50   #45
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser at jeg er sjukskete ja. Nei og nei.

Gammel 28-12-11, 00:02   #46
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker dem ikke. :grøss:

Desuten skjærer de så tynne skiver, jeg vil ha bittelitt tykkere skiver.

Gammel 28-12-11, 00:33   #47
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Uffda. Jeg bruker den og har ikke studert den så nøye..

Gammel 28-12-11, 00:53   #48
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg baker mine egne brød. Meeen, når jeg blir gammel skal jeg ta med meg mine hjemmelagde brød og skjære dem opp i butikken. Jeg må ha noen år til på baken før jeg gjør det. Tror egentlig det vil falle meg naturlig etterhvert.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 00:59   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker alltid de maskinene (legger brødet rett i fryseren når vi kommer hjem, og tar opp fire skiver hver morgen til Podens matpakke), og jeg gidder ikke tenke på bakteriene akkurat i den sammenhengen.

Gammel 28-12-11, 01:18   #50
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Bruker dem når jeg gidder, og som regel lar jeg ungene forsyne seg av skalker de finner i maskinen også. :sjuske:

Gammel 28-12-11, 01:21   #51
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg baker mine egne brød. Meeen, når jeg blir gammel skal jeg ta med meg mine hjemmelagde brød og skjære dem opp i butikken. Jeg må ha noen år til på baken før jeg gjør det. Tror egentlig det vil falle meg naturlig etterhvert.

Enklere å ha brødskjæremaskin hjemme som man kan skjære opp på. Vår har stort sett blitt brukt til jul for å skjære kjøttrull på, men vi har bestemt oss for å skjære opp hjemmebakte brød før vi fryser dem heretter. Mye enklere.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 01:27   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg blir rik skal jeg kjøpe en sånn maskin og ha i kjelleren.

Gammel 28-12-11, 01:30   #53
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker de maskinene jeg også, superlure, og jeg klarer ikke å kjenne en eneste ørliten bakteriebekymring engang. Jeg er ellers ganske bekymret for mye, men bakterier på brødskjæremaskinen gidder selv ikke jeg å bry meg med.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 01:34   #54
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg vasker jo meg når jeg kommer hjem. Da har jeg gjerne tatt på håndtak, busshåndtak, nøkler eller bilratt etter handlekurven. Er det så ekkelt altså?

Nei, da så. Jeg trodde du ikke vasket deg etter å ha kommet hjem. Det syns jeg faktisk er ganske så ekkelt.

Gammel 28-12-11, 01:38   #55
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er litt hysterisk å være redd for bakterier fordi andre folk har *tatt* på ting.

Gammel 28-12-11, 01:47   #56
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg synes det er litt hysterisk å være redd for bakterier fordi andre folk har *tatt* på ting.

Men nå har jeg ikke bakterieskrekk heller og det første jeg gjør når jeg kommer hjem er definitivt ikke å løpe og vaske hendene. :sjuske: Vil ikke påstå vi er noe sykere enn andre av den grunn.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 01:51   #57
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei. Ikke først og fremst pga bakteriefloraen, men fordi de skjærer så tynne pusletet skiver.
Men jeg skjønner bakterieargumentet også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 02:40   #58
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg bruker dem sånn dann og vann, og bryr meg fint lite om ev. manglende hygiene. :supersjuske:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 06:54   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg bruker dem sånn dann og vann, og bryr meg fint lite om ev. manglende hygiene.

Jeg er på linje med Divine.

Gammel 28-12-11, 08:17   #60
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Ifølge en som har peiling på området er det ofte de som er aller mest nøye på hygienen som blir syke av alt mulig, nettopp fordi kroppen blir besudlet med for lite bassilusker. Typisk renneræv i sydenland og slikt. Jeg blir omtrent aldri dårlig, hvilket må gjøre meg ekstremt sjuskete.

Bruker brødskjæremaskin og bekymrer meg verken for andres bakterier eller smuler. Ikke løper jeg til vasken hver gang jeg har tatt i noe andre muligens har tatt i heller. Vasker hendene flere ganger hver dag og er fornøyd med p ha et avslappet forhold til å færdes i det offentlige rom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.