Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-11, 01:40   #521
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Her ligger fortsatt julekort som skal til utlandet som ikke er postet. Kommer frem en gang i 2012 tenker jeg.
Badene trenger vask og julestrømpen til vesla må jeg ordne og henge opp.
Og jeg må pakke inn siste gaven, men tror jeg tar det i morgen. Søvn hadde vært en god ting, men det må og vente til i morgen

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:56   #522
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Status fra neket-hjemmet: Klokken er ett natt til julaften, mannen lager pepperkakehus, og jeg skal straks lage marsipan. :trøtt:

God jul, sjusker!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:59   #523
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har laget ferdig druesalaten.
Ruting av ribbesvor får vente til i morgen, og pepperkakehus blir en fin førstedagssyssel.

Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 02:06   #524
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har forresten 25 gaveleveringer som må foretas i morgen. Hm.

Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 02:14   #525
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det går fint an å trille marsipan julaften formiddag.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 02:17   #526
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det går fint an å trille marsipan julaften formiddag.

tenkte jeg skulle lage litt julekonfekt i romjula

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 02:28   #527
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En av de siste presangene er nå pakket inn.
Da mangler det bare adventsaktivitet i morgen; male på hvite krus med porselensmaling. Og brenning i ovnen da selvsagt, og så pakke inn.
Har en greit lang liste igjen med uferdige ting, når jeg begynner å tenke meg om.
Så da er det bare å innse at skippertaksmetoden funker i år også. Eller så blir det nå jul uansett. Og snart har vi nyttår! (og godt er det, syns jeg. )

Gammel 24-12-11, 04:09   #528
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sånn det får holde med kosting og rydding i Andre etg. Tønna er ruter og saltet, pinne kjøttet står ferdig til kok om mandelene er skulda, bare få pynta det ĺ%@? Juletreet nå så er det i boks. Har seff glemt tøy til meg selv.

Gammel 24-12-11, 04:59   #529
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Spiser dere tønne på julaften dere era?

Her er treet ferdig pyntet, og siste rest av gaver kom i hus i går. Det er ikke alle som er pakket inn enda da men. Det rekker jeg fint i morgen.

Jeg har ikke bakt en eneste liten kake i år, og ikke har jeg tenkt til det heller. Hadde lurt på å bake kromkaker, men det ble visst ikke noe av.

Gammel 24-12-11, 07:43   #530
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Formen min er mye bedre idag. Lurer på om jeg skal rydde, pynte og sette inn juletreet, eller om det bare gjør vondt verre om jeg begynner å stresse før jeg har blitt ordentlig frisk.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 08:54   #531
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det ble jul i dette huset også, kom hjem på ettermiddagen i går, og da tok jeg en tørn med rydding. Jeg har visst badet igjen, men det går jo ingen plasser, og dessuten får jeg ikke julebesøk før senere i romjulen, så det er jo ikke nødvendig å stresse med det.

Polet er vel stengt i dag? For det har jeg glemt, jaja, de pengene spart.
Kjøpte den siste julegaven i går. Er ikke ferdig å pakke inn, det må jeg vel snart gjøre.

Det er svart og mørkt ute, og regn, så ingen julestemning å spore.

Vel, det er jul, så GOD JUL TIL ALLE!!!

Gammel 24-12-11, 10:17   #532
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det jul her også, det ble ingen julevask, og jeg prøver å fortrenge at det har kommet julekort fra folk vi ikke har sendt til, det blir vel en sms eller noe etterhvert tenker jeg.
Det eneste som må gjøres her i dag uansett er å støvsuge (forbaska juletre som motarbeider oss, hvis det sitter på flere barnåler på det treet etter jul er det årets julemirakel, det er helt sikkert!) og mannen skal få svusje over gulvet på badet siden tispa fant det for godt å få løpetid midt i den deilig høytiden. Jaja, alt er som det pleier mao.

Det aller aller beste med julaften er at nå har ungene åpnet et par pakker hver, roen og stresset har sunket noen hakk, og det var en pose twist i skapet jeg har sittet og kosa meg og mimret litt over favorittbiter med mens de andre i huset har fått julestrømper. Nemi ligger og venter på meg også, og nå blir det julefrokost. Så det som ikke er gjort nå, huff, nei det rakk vi visst ikke i år gitt. Så leit.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 12:13   #533
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Status i Pusling- heimen: Karamellpuddingen kom i kjøleskapet kl. 02 i natt. Treet er oppe og står framleis, klasepynta med det som låg øverst i kassen tydelegvis. Alle nisser er framme, dog ser det ut for at dei lider av sterk seperasjonsangst siden dei er trøkka inn i same vinduskarm. Lillesøster henger oppned etter tærne i taklistene etter dagens frokost som bestod av godteri. Storesøster har inntatt badekaret, skjønt det var muligens ikkje den beste idéen å sleppa ho til først. Det kan hende resten av familien må i dusjen samtidig kl. 15 når badet endeleg er ledig. Med påfølgande himling og sukking frå storesøster over hennes idiotiske familie som er berre så sjuuuuk teite altså.

Det som gjennstår er vasking av bad og gang, koking av Hellstrøm- buljong til pinnekjøttet, skrelling av diverse poteter, kålrabi, mandler, klementiner, godteri med sølvpapir inni anne verdens krinker og kroker, men som ungane på død og liv skal spisa. Og så må kjøkkenet få ein runde med vaskefilla. Ja, og så ein rydderunde rundt huset, og muligens få opp julelysa. Så er det stryking av duken til spisebordet som det ikkje er mogeleg å få glatt uansett kva eg gjer, men som er den einaste som passa bordet. Og så burde eg vel snart pakka inn gåva til samboaren min og.

Gammel 24-12-11, 12:28   #534
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker jeg tar med meg bikkjene og går en lang tur.
Middagen har jeg styr på - det blir noe lammekjøtt stekt i stekepanne med frosne grønnsaker og noe poteter til. (Ikke lammelår altså.) Desserten er Hennig Olsen-is, og jeg tror vi utsetter pakkeåpning til nyttår. Eller enda senere. Får nok ikke aksept for det av gubben da.

Men først: Tur med hundene. Deretter skal jeg ha badekartid for meg selv.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 12:29   #535
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres ut som dere har perfekt julestemning, Pusling!

Status i Kaninhulen er at jeg er alene og etterlatt, mens resten er på julelunsj hos Fru Svigerkanin. Jeg er sykere enn jeg har vært på en uke, og prøve å kvinne meg opp til å rydde ferdig, legge duk og pynt på bordet, og ikke minst gjøre klar ribba. Også husker jeg ikke hvordan man steker den. Fru Svigerkanin skal ringe meg tilbake etterpå.

Julestemningen er derfor nokså redusert her. Og jeg fryser, det er nok også et dårlig tegn. Men jeg håper jeg holder ut hele kveldn og får sett Polarekspressen sammen med min kjære når unger er i seng og gjester har dratt. Da skal vi drikke kakao og slappe av i det uunngåelige rotet rundt juletreet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 12:59   #536
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De siste julegavene er levert, og det siste julekortet skrevet. Glemmer alltid at vi får kort av min søsters svigerforeldre...

Skjorta til guttungen er fortsatt ikke strøket, men mommo tar siste finish på dukene, så hun får ta med skjorta om hun vil at barnebarnet skal se pen nok ut

Julenissens klær er fortsatt savnet, veldig uvisst hvor det har tatt veien gitt! Men vi har til nød ei lita lue, et par støgge briller, og noe som kan ligne på et skjegg, og med et flott skjerf i halsen, rød jakke med et belte rundt, kommer nok nissen i år også

Nå skal vi snart ut på en god tur langs Mjøsa, og så blir det vel nesten bare å starte dusjingen, de første kommer klokka tre, og vi skal spise klokka fire. Latterlig tidlig etter min mening, men det er tre små som ikke holder ut så lenge, så da får vi da godta det.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 13:09   #537
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har visst ingen juleduk til å ha på bordet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 13:52   #538
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Enda godt jeg er en julesjuske. Nedturen i dag hadde blitt mye større om jeg hadde hatt alt på stell. Pompen kasta opp i natt, og er nå ganske slækk.
Juhuu. Hurra for jul!

Gammel 24-12-11, 14:28   #539
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser "juleskinkeslusker" og tenker at det er sikkert veldig godt.

Sitter her med beina på bordet og tar livet helt med ro.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 14:42   #540
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er i storfamiliens favn og her er alt i rute - med gamle mor som sjef, går alt nærmest på automatikken. Grøten er fortært, gamlefar fikk mandelen, gutta klarer nesten ikke vente, og snart pynter vi oss og sender noen til kirken mens mor og jeg pynter bordet. Fint vær er det og, julestemningen begynner å sige på. God jul alle sammen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.