|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Jeg er ikke vandt med julestrømpe, har aldri fått selv, men snuppa fikk tilsendt en i posten fra mormora si for noen dager siden. Jeg tenkte ikke jeg skulle bruke den i år da jeg så for meg at man bare fylte disse med masse godteri og kanskje noe frukt, men nå ser jeg jo at man gjerne putter andre ting oppi også. Da kan det se ut til at nissen kanskje kommer og henger opp strømpe til snuppa her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?I tillegg til snop, blad (eller julehefte) en liten gave og nøtter, skal barna mine fra i år av, få hver sin spesielle julekule. Noe som skal bli tradisjon, hver julemorgen
![]() |
#23 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?
For en utrolig koselig tradisjon!
![]() |
#24 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Her får de masse godis, marsipangris, klementin og en vente-gave som i år er hver sin film.
![]() |
#25 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?I år blir det ekstremt mye godteri i strømpene. Det er flaut å tenke på hvor mye det er. De får en del godteri som de ikke pleier å få til vanlig. Vanligvis får de en bok eller ett julehefte. Noen år har de fått en halvliter brus, men det får de ikke i år. I år får de tre minste en liten pakke lego, eldste får en film. Mannen får en Donald pocket og to filmer i tillegg til tre masipangriser, en kartong med fire sjokoladeegg, lovehearts, double dip (eller hva det nå heter, ungegodteri), skumnisser, toppris og sikkert noe til som jeg ikke husker akkurat nå.
![]() |
#26 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Da har jeg handlet litt julestrømpestæsj til mine 3 søte små; hvert sitt blad; TOPP til tenåringen, Barbie hobbybok til 4-åringen og Donald Pocket til 9-åringen, i tillegg får de litt godteri, ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Mine får ikkje pakkekalendar, og dei får derfor litt ekstra i julesokken på morgonen julafta. Tanken er å å gjere ventetida litt meir levelig; dvd, sjokolade, blad/hefte og ei eller anna leike.
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Strømpene vi har er ganske store, men i tillegg pakker jeg inn de største tingene og legger dem ved strømpen. Får ikke plass til alt oppi, nei.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Våre pleier å få et par klementiner, litt smågodt, en sjokolade, et par juleblader og kanskje en liten julefigur. Vi henger dem opp på kvelden på lille julaften, og så kommer nissen og fyller dem i løpet av natta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Jeg har alltid ment at klementin er en skikkelig kjip fyllmasse-ting å få i godteposen fra nissen og julestrømpa.
![]() |
#33 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Nok en julestrømpegjeng melder seg
![]() |
#34 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?De to store får ganske mye godteri (de porsjonerer ut og sparer utover uka), en smoothie, en iste, noe kjeks og et blad. De får også en "morgengave" hver, som i år er en tykk aktivitetsbok med kryssord, sudoko, rebuser og denslags.
![]() |
#35 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Vi har julestrømpe første juledag, og der ligger det typisk et tegneserieblad, en julesjokkis og et lite klesplagg. I år får gutta hver sin lue og jenta får votter.
![]() |
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Reagerte også på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Jeg ruller sammen juleheftet rundt sjokoladenissen. *enkel*
![]() |
![]() |
#40 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Julestrømper - hva har man oppi?Ungene her liker best melkesjokolade, så det blir vel noen innpakkede nissesjokolader, også ett lite 3D-jule-pusslespill (type julekule-pusslespill).
![]() |
|
|