Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 15:30   #421
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Hm. Det er kanskje lurt å kjøpe ribbe i morgen, hvis den skal bli klar til julaften.

Bruker man 3 dager på å få den klar?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:44   #422
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Fremdeles ikke kjøpt inn alle gavene... har nesten ikke oversikt over hvem jeg skal kjøpe til en gang. Sant å si, orker jeg ikke styre med det...Ja, jeg vet jo at jeg må... men ikke i dag, vel?

Har fått tak i "rulleskinn" til lammerullen, samt lammekjøtt - så får vel sy rull snart da... Kjøpt ferdig kransekakemasse til SB har jeg også gjort, samt ryddet litt halvhjertet rundt omkring slik at vi snart kan begynne å pynte.

Klær og slikt har jeg ikke tenkt på ennå...

Gammel 20-12-11, 15:46   #423
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Klær og slikt har jeg ikke tenkt på ennå...

Nei, der sier du noe. Kanskje en fordel med noen rene finklær. *må sjekke*

Sist redigert av Tangina : 20-12-11 kl 15:57.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 15:47   #424
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt ferdigkrydret ribbe. Bør den tas ut av plasten på forhånd? Bør den egentlig krydres litt mer?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 16:25   #425
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå ble jeg inspirert av noen.
Jeg behøver heldigvis ikke å vaske badet, for i går kveld tok jeg med den nye, svarte, langhårede baby-hunden ned ditt, og etter at hun hadde snust en runde under badeskapene, var hun gråaktig og enda med rufsete og fluffy, og store hybelkaninnen klamret seg fast til barten hennes. Så badegulvvaskingen er strøket av listen.

Her må det fokuseres på det viktigste: Bilder. Naaaw-billedbeviser er viktig.

Jeg skal i dag innom min onkel med noe gaver og en blomst. Da er jeg ferdig med ett punkt på min mentale liste. I morgen skal jeg se om jeg finner fargerike sokker til Luren. Samt at vi skal kanskje handle noe middagsmat og sånt. Trur eg. Husvasken kan jeg like gjerne ta julaften som dagen før. Dersom jeg gidder.
Da har jeg egentlig kontroll på det jeg skal ha kontroll på, og jeg kan lene meg tilbake med en god kopp kaffe i kveld. Eller et glass kirsebærvin.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 18:09   #426
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Mann og barn har kjøpt juletre. Check.
Jeg har kjøpt nye penklær til sønn. Check.
Mann har kjøpt gaver til barn. Check.
Vi skal bort på julaften. Puh. Vi kompenserer dog med mange gjester 1. dag.
Jeg har 3, muligens 4, gaver igjen å kjøpe.
Huset står og er dermed i orden. Check.
Vi bakte pepperkaker i går. Check.

Da er det vel greit, da?

Gammel 20-12-11, 18:17   #427
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Mann og barn har kjøpt juletre. Check.
Jeg har kjøpt nye penklær til sønn. Check.
Mann har kjøpt gaver til barn. Check.
Vi skal bort på julaften. Puh. Vi kompenserer dog med mange gjester 1. dag.
Jeg har 3, muligens 4, gaver igjen å kjøpe.
Huset står og er dermed i orden. Check.
Vi bakte pepperkaker i går. Check.

Da er det vel greit, da?

Nei, det er IKKE greit. Det betyr at du ikke hører hjemme i tråden lenger.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 18:43   #428
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Hmmm på tide å begynne å tenke på jul?

Onsdag

,timeavtale 13:00, inn til Oslo kjøpe julegaver(alle sammen 16 stk) hente en to steder.Kjøpe noe tøy.
Printe 5 bilder hos fotograf.Lime pepperkakehus

Torsdag

Handle mat og drikke og ev siste julegaver, rydde organisere hus.Elste til legen og fjerne sting.Kjøpe plast svineri av et juletre men vi drar 1 juledag og det er sløseri og drepe et tre for en dag!Pynte pepperkakehus.Vaske klær.

Fredag
Ta ut pinnekjøtt og sette i vann, ta ut ribba krydre.
Vaske hus.Pakke til juleturne+ Australiatur til elstemann.Pynte juletre.

Lørdag -jul blir det nå uansett

Sist redigert av era : 20-12-11 kl 18:49.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 20:01   #429
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Nei, det er IKKE greit. Det betyr at du ikke hører hjemme i tråden lenger.

Hæ?

Wow! Det må være første gangen i hele mitt liv! : og litt sjokkert:

Gammel 20-12-11, 22:19   #430
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

En gang må det jo være lov å begynne, selv for sinker.

Gammel 20-12-11, 22:33   #431
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ævævævæh vel det blir ikke i dag eller ant ikke imorra vooond pupp feber og frostrer,:møkk: Er i så ræva form at jeg ikke orker å stå å håndmelke i dusjen engang.

Gammel 20-12-11, 22:49   #432
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok meg selv idag i å planlegge hva jeg skulle få gjort i helgen. Og så gikk det opp for meg at jeg kanskje ikke får gjort så mye av typen klesvask og sånn i helgen.

Gammel 20-12-11, 23:22   #433
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk jammen hentet to julegaver hos FotoKnudsen i dag. Så var det bare å få pakket dem inn da. Og ute på kjøkkenet ligger delene til et pepperkakehus. Montering kan jeg vel ta på lørdag?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 23:38   #434
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har knust og spist pepperkakehus i dag. Godt med alt som er gjort.

Gammel 20-12-11, 23:51   #435
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, vi har glemt å montere pepperkakehuset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 00:29   #436
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hm, vi har glemt å montere pepperkakehuset.

Ups. Vi også. :hører nok mest til her likevel:

Gammel 21-12-11, 01:57   #437
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke bakt pepperkakehus...
Men i dag har jeg bakt SB for første gang. De er nesten ferdige, men jeg hadde glemt å kjøpe sjokolade til å dyppe de i. Mannen har kjøpt juletre. Og så er det kanskje på tide å få skrevet og sendt de julekortene jeg hentet for en uke siden?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 08:20   #438
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Ups. Vi også. :hører nok mest til her likevel:

Ikke hvis du faktisk har et pepperkakehus å montere.

Jeg føler at jeg er godt i rute nå. Juletre og ribbe er innkjøpt, vasking og rydding tas litt i dag og litt i morgen og overimorgen, og mannen kjøper inn de siste gavene. I kveld skal vi ha juleverksted og bake ut den ferdige pepperkakedeigen. Jeg får vel pelle meg ut av denne tråden jeg også.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 08:21   #439
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle være hjemme med sykt barn i dag også og gjøre unna en del, men så insisterer poden på at han er frisk og vil i barnehagen. Fillern. Da blir det mye å gjøre i kveld, gitt.

Gammel 21-12-11, 08:26   #440
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mangler enda 9 gaver, jeg har ikke bakt en eneste kake og finnes ikke klar for jul i det hele tatt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.