|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er d flink på å kildesortere i plastposer (med fordkjellige farger)? | |||
Nei, vi har ikke det systemet hos oss |
![]() ![]() ![]() ![]() |
69 | 57,02% |
Ja, jeg sorterer i posene |
50 | 41,32% |
Jeg gjør det til tider |
2 | 1,65% |
Vi har systemet, men bruker det ikke |
0 | 0% |
Dust |
0 | 0% |
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har ikke det systemet. Vi har egne dunker for matavfall og papir i tillegg til restavfallsdunken, også står det miljøstasjoner rundt omkring der vi kan levere fra oss glass/metall og plast. Jeg håper de etterhvert kan få egen dunk eller pose til plast, for det blir det fort mye av her i huset.
![]() |
#22 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har ikke det systemet hos oss, men vi har tre dunker til restavfall (bruker vanlige handleposer her), våtorganisk (må i egne små poser som vi får) og papir (rett i dunken), også har vi en egen stor pose til plastavfall som vi setter ut en gang i måneden. Glass og metall skal til returpunkt.
![]() |
#23 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kildesortering i plastposerJa det er jeg flink til.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kildesortering i plastposerOg jeg forventer at alle er flinke til å sortere uansett system.
![]() |
#25 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerHer har vi ikke posesystemet. Vi har en dunk for papir/papp og en for restavfall. Plast samles i blanke sekker. Restavfall tømmes hver uke og papp/papir og plast 1 gang pr måned. Glass og hermetikk leveres i de dunkene de har ved butikken, det samme med klær.
![]() |
#26 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har ikke dette systemet. Vi har 5 forskjellige store søppelkasser ute med forskjellig farge på lokket og eget system inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi er relativt flink å kildesortere. Vi må det for at ikke restavfallet skal gå fult. Men vi har ikke akkurat et slikt system. Det er egen søppeldunk for papir. Bioavfall har vi i egne poser, som legges i en egen del av restavfallssøppeldunken. Riktignok tømmes dette jo i samme bil, så det er vel en sortering av dette når de tømmer søppelbilen.
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerJa, og vi bruker det selvsagt. Unntaket er skitten plast, jeg gidder ikke å vaske og tørke, så det går i restavfallet.
![]() |
#29 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Kildesortering i plastposerHer bør vi sortere plast og papir, det blir hentet hver 3. uke. Og det er alt desverre.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi kildesorterer, men ikke i plastposer. Jeg har dog bodd i kommune hvor vi kildesorterte i plastposer.
![]() |
#31 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerNei, vi har ikke det systemet. Vi har kun avfallsdunk til "alt" utenfor huset, og felles papircontainer i borettslaget. Vi er allikevel flinke til å sortere glass, papp og flasker. Plast sorterer vi ikke.
![]() |
#32 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kildesortering i plastposerHvor opphengt i sex er man når man leser klitorisstimulering...?
![]() |
#33 |
Originala
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har kildesortering, men ikke et slikt system som du beskriver. Vi har tre søppeldunker; én for papp/papir, én for plast og den siste for restavfall. Glass og metall leveres på egne kildesorteringsstasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har samme opplegg og jeg synes det er en selvfølge å bruke det. Jeg er ikke alltid like flink til å dele ting som sitter sammen, feks ta fra plasten på brokkoli-buketten og putte i plast og matavfall.
Her i Oslo tror jeg de har vært litt for strenge i å fortelle oss at plasten skal være vasket og tørr. Jeg har snakket med ei som jobber med dette. Hun sier at plasten skal være såpass ren at det ikke blir mye mugg i løpet av et par uker. Ergo skyller jeg yoghurtbegeret og putter det rett i posen. jeg gidder ikke ha søppel til tørk på kjøkkenbenken. Min venn sier at dette er ok.
![]() |
#35 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kildesortering i plastposer
Vi har omtrent samme system. Matavfall hentes dog hver uke, mens øvrig alternerer etter hentekalenderen. Vi er flinke til å sortere og levere, syns jeg. Det er en motivasjonsfaktor at hvis man ikke gjør det, blir restavfallsdunken full for tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har dette og bruker det flittig. Det ble offentlig i oktober,men vi har levert i over ett år på egenhånd. Nå hentes plasten hos oss, såfremt vi husker å sette den ut til rett dag.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Kildesortering i plastposer
Sånn er det her også.
![]() |
#39 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi sorterer ja, men ikke i poser. Sorterer i tre dunker ute: Plast, papp7papir og restavfall.
![]() |
#40 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kildesortering i plastposerVi har ikke det systemet, det hørtes jo enkelt og praktisk ut på mange måter.
![]() |
|
|