|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Tidlig på ettermiddagen lillejulaften. Resten av julepyntingen tas på kvelden den 22. des så da er det bare juletreet som gjenstår lillejulaften
![]() |
#23 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?I prinsippet lille julaften. men vi reiser bort lille julaften, så vi må pynte treet tidligere enn det. Kanskje vi gjør det siste helgen før jul.
![]() |
#24 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lillejulaften på ettermiddag/kveld. Setter fram litt mer julepynt/ juleduker også da. Rubbel og bit åker ut like etter nyttår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vi har brukt å pynte lille julaften, men i fjor gjorde vi det den 22. fordi vi reiste bort den 23.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften.
![]() |
#31 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?22. desember.
![]() |
#32 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Lille julaften.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?I år gjorde vi det i dag.
![]() |
#34 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?22. desember. Det er jeg vant med hjemmefra, siden mamma har bursdag den dagen, og selv var vant til å pynte tre på dagen sin. Mannen var vant med å pynte lille julaften, men han gjør selvsagt som familiens sol og åndelige julestjerne ønsker.
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?I min barndom pyntet vi forresten 23, nå for tiden gjøres det i mitt barndomshjem 22, så vi kan slappe av 23, og hos sivermor har jeg ved et par anledninger vært med på å pynte det 23. Men det hindret altså ikke meg og mannen i å pynte det i dag, og Knerten stortrivdes med det hele, og uttalte i ettertid: "Mamma, tusen takk for et fint juletre!"
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vanligvis pynter vi juletreet lille julaften, men i år blir det vel bittelille. Vi skal nemlig ha svigers på besøk i jula. De kommer lille julaften, og svigerfanden erklærte høylydt at "jeg skal overhodet ikke ha noe som helst av at dere driver og farter rundt og gjør ting i stand på lille julaften!"
![]() |
#37 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?22. eller 23. alt etter som hva som passer best praktisk. Vi har ikke en eneste nisse eller en eneste julepynt framme enda. Det eneste er noen litt julete liftgardiner på kjøkkenet og ungenes broderte adventskalender. Alt annet kommer fram 22. eller 23. desember. Jeg tviholder på tradisjonene og er temmelig nazi når det kommer til dette. Jeg kjente faktisk et snev av dårlig samvittighet over å nettopp spise en lefsebit med sylte på.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Varierer, men rundt 20.-21. Ca. Ingen fast dag. Lille julaften skal jeg kose meg, ikke pynte. Da skdl jeg spise, drikke og nyte pynten. Det gjør ingen verdens ting om jula begynner da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: Når pynter dere juletreet?Vi hadde juletre for første gang i fjor, og da pyntet vi ganske tidlig i desember såvidt jeg husker, siden vi skulle være borte store deler av julen og ville nyte litt synet før vi dro. I år drar vi nok dit vi skal feire julaften kvelden før, altså 23., så jeg tror nok vi pynter en av dagene før det. Hjemmefra er jeg vant til at det skjer 23. om kvelden, mens vi ser på NRK eller hører på julemusikk. Koselig er det uansett.
![]() |
|
|