|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvilket juleavslutningsopplegg velger du/dere? | |||
| Kirken - alternativt opplegg finnes ikke |
|
9 | 4,71% |
| Kirken - er kristen |
|
27 | 14,14% |
| Kirken - er delvis troende |
|
50 | 26,18% |
| Kirken - er ikke troende |
|
63 | 32,98% |
| Alternativt opplegg - er delvis troende |
|
0 | 0% |
| Alternativt opplegg - er ikke troende |
|
29 | 15,18% |
| Noe helt annet - spesifiser gjerne |
|
13 | 6,81% |
| Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolejulegudstjeneste?
Jada, jeg skjønner hva du mener. Men jeg irriterer meg like mye over det evige spørsmålet : "Hva er dere redd for da? At de kan bli kristne? " når vi sier at barna våre ikke deltar i julegudstjenesten.
|
|
|
#22 |
|
kamerat
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Vi er ikke religiøse, og lar ungene velge helt fritt selv. I år har begge valgt det alternative arrangementet i stedet for kirken. De velger nok etter hva vennene velger.
|
|
|
#24 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolejulegudstjeneste?Ikke kristne. Sønnen min får velge selv, og har valgt alternativt opplegg. Der jeg jobber har vi ikke tilbud om kirkegang. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Poden skal i kirken. Men der er han ganske ofte, så han hadde nok stusset mer om han ikke skulle.
|
|
|
|
#26 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Skolejulegudstjeneste?Hun kan velge selv, begge deler er OK. Akkurat som det hædde vært OK å være med på arrangement både i moské og synagoge. Tidlige i høst hadde menigheten noe arrangement etter skoletid, en gang i uka. Da var Storesøster en av to jenter i klassen som ikke ble med på dette, eget valg.
|
|
|
#28 |
|
En som trener
|
Jepp. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Skolegudstjenestene her rullerer på de ulike kirkehøytidene, så i år tror jeg det er pinsegudstjeneste, i fjor var det gudstjeneste til påske. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Skolejulegudstjeneste?Vet ikke hva jeg skal stemme. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Skolejulegudstjeneste?Vi har to skolebarn og de velger selv, de har valgt å være med i kirken de første årene av barneskolen, senere har de valgt det alternative opplegget på skolen. De må ha med melding fra foreldre om de velger det alternative opplegget, dette gjelder alle elever under 15 år. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Her det skolegudstjeneste. Jeg aner ikke om det er et alternativ, men jeg regner nesten med det. Jeg har som "default" at ungene skal på skolegudstjeneste, men den dagen de eventuelt kommer hjem og sier at de ikke vil, så får vi ta den diskusjonen da. Jeg kommer ikke til å tvinge de. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Oooo, modig! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Her er det kun eit alternativ, og det er kyrkja.
|
|
|
#35 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?Eldstejenta mi valgte alternativt i 7 av 10 skoleår. Vi er ikke kristne/religiøse, og jeg ser helst at mine barn ikke deltar i religionsutøvelse i regi av skolen. Men, det er helt opp til dem selv.
|
|
|
|
#36 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Jeg spurte Storesøs på 13 år nettopp nå, hun svarte at det ikke er særlig kult å måtte sitte å høre noen snakke om noe hun absolutt ikke tror på og som hun til og med blir ganske irritert av å måtte høre så mye tull om. Dessuten føler hun seg bare falsk og fake hvis hun gjør det. Og alle vet jo uansett at hun ikke tror på alt det derre, så det er ikke noe poeng i å late som. Så det så. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Sviiisj!!
|
Det hadde ikke stilt seg annerledes, nei.
|
|
|
#38 |
|
Sviiisj!!
|
Der setter datteren din fingeren på noe av det jeg selv opplever når jeg er i kirken. F.eks. når man skal be. Da føler jeg meg litt malplassert og vet ikke hvor jeg skal gjøre av hendene mine og sånn.
|
|
|
#39 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Skolejulegudstjeneste?vi er ikke troende, men deltar på en del arrangementer i kirken. Lillesøster synger i kirkekoret blant annet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
etterpåklokest
|
Jeg ser det ikke nødvendigvis som at man "later som" fordi om man sitter der? Og man hører da titt og ofte at folk snakker om noe man ikke tror på eller ikke er enig i, uten at man reiser seg og går av den grunn? |
|
|
|
![]() |
|
|