|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir du fuglene mat?Vi har hatt mat på brettet i snart to månader no, og det har gått nokre kilo solsikkefrø. Meisebollene heng på krokar på brettet, og det er ingen som stjeler dei. Strør litt frø på bakken og, til dei fuglane som ikkje går på brettet. Til no har det stort sett vært meis og spurv, samt nøtteskriker og ei skogsdua på størrelse med ei høna.
|
|
|
#22 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du fuglene mat?Vi har solsikkefrø i en beholder utenfor garasjen. Og vi ser de fra spisestua. Så koselig å se på når dompap og kjøttmeis er der og forsyner seg.
|
|
|
#23 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Gir du fuglene mat?Nei, det gjør jeg ikke. Grunnen til det er de tre kattene mine. Jeg ønsker ikke å servere dem småfugler på et brett liksom, sånn lett tilgjengelige. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Gir du fuglene mat?JA!
|
|
|
#26 |
|
Unik
|
Sv: Gir du fuglene mat?Den er morsom Rine.
|
|
|
#28 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Gir du fuglene mat?
Den lå på benken, så søstera mi ble rimelig imponert over kjøttmeisen i vår del av landet: ca 5 kg.
|
|
|
#29 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Derfor henger vi den høyt opp, så katta ikke når de.
|
|
|
#30 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Men hva henger du den i da? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Gir du fuglene mat?Jeg mater fra høst til vår - småfugler, hakkespetter, ekorn, skjærer og naboens katter. Veldig koselig og sikkert veldig uhygienisk. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Gir du fuglene mat?Ja henger opp meiseboller i trærne. Og skal sette opp julenek når jeg får tak i det. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Gir du fuglene mat?Vi har skrudd inn nokre krokar oppunder taket, og der heng det rømmebeger med heimelaga meiseboller. Det vert litt for mykje styr med små meiseboller så høgt. Fuglebrettet er festa på veggen utenfor kjøkkenglaset, sånn at vi kan fylle fra vindauga. Oppå brettet set fuglane og spiser mens dei kikkar på nabokatten som står fortvilt under dei. Har endå ikkje opplevd at katt har tatt fugl, men fekk besøk av ein spurvehauk i fjor.
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du fuglene mat?Her henger det meiseboller oppe rett uten for stuevinduet, rett utenfor katteluka....men det hjelper ikke kattene mine så mye,for selv om de er spenstige så klarer de ikke å hoppe så høyt. Minstepus sitter inne å kikker på fuglene fra vinduet og knattrer med tenna. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du fuglene mat?Vi mater fra høst til vår. Vi har mange forskjellige på besøk, meiser, dompap, hakkespett og et ekornpar som kommer igjen hvert år. Det er veldig koselig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Knotten lagde slike, bare i keramikkpotter, som vi hang opp på hytta.
|
|
|
#39 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gir du fuglene mat?Jeg mater ikke katten med småfugler, så nei. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Gir du fuglene mat?Vi har brukt å gjere det, men sist vinter oppdaga eg ei rotte som koste seg med det som ramla ned og hagen vår har blitt full av nabokattar det siste året, så i år blir det nok ikkje noko, trur eg. Eg vil ikkje ha verken rotter eller kattar i hagen min. (Og nei, kattane var definitivt ikkje på rottejakt) |
|
|
|
![]() |
|
|