|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulegavedilemmaI vår familie har vi kuttet ut gaver mellom oss voksne for lenge siden. Det er kun de under konfirmasjonsalder som får.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: JulegavedilemmaVi skriver ønskelister. Genialt, så lager vi fb-grupper og krysser ut. med tanke på at to av de håpefulle også har bursdag i desember så funker dette veldig bra. Her er min liste som ble distribuert i år:
![]() |
![]() |
#24 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavedilemma
Jeg er enig med Meissa. Jeg koser meg med både å handle gaver, pakke dem inn, og selv å motta julegaver. Jeg har rensket listen min for "pliktgaver", og de som er igjen, er valgt med omhu. Fordi jeg ønsker å gi en hilsen til akkurat de personene. I min familie har vi ikke operert med ønskelister. Selvfølgelig kommer det spørsmål om hva barna ønsker seg, eller trenger. Da gir jeg forslag, både til både klær, leker og andre ting. Og i ulike prisklasser, slik at den som spør skal oppfatte at vi ikke forventer noe i forhold til størrelse eller pris. Når jeg handler, prøver jeg finne noe som kan glede, ut ifra hvordan jeg kjenner mottakeren. Å få høre i ettertid at gaven falt i smak, er selvfølgelig ekstra hyggelig. Likeså, dersom jeg mottar gaver som treffer så godt, at det viser at giver har brukt sin oppmerksomhet og kunnskap om meg til å finne akkurat dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: JulegavedilemmaHvis vi skal begynne å bytte penger så kommer jeg ganske raskt til å foreslå at vi kutter ut hele gavegreiene. Min pappa på 82 år gir penger til oss sånn at vi skal kjøpe gaver til barnebarna, han har ofte et ønske om hva vi skal kjøpe, og det følger vi. Vi får også en pengesum som skal gå til gave til oss (meg og mannen) og han har ofte noen ideer om hva det skal være - og så finner vi noe som vi liker innenfor det han ønsker å gi oss. Det syns jeg er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: JulegavedilemmaJeg har fått ønskeliste med produktnummer hos CO fra min bror. Men altså, det var jo ei liste med mange ting, så det ble jo ikke en bestillingsliste heller da, bare noen forslag, og siden søstra er teknisk ubrukelig, var det greit å forklare med nummer hva han mente
![]() |
#29 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av tante Veronica : 23-11-11 kl 11:18. Årsak: modererer meg litt *ler |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() |
#31 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg synes det er helt greit. Jeg kjøper noe til min mor og min lillesøster for vi har bare oss. På mannen sin side er det en stor familie og alle får nok gaver allikevel. Jeg skal lage drops som jeg sender ved julebrevene med bilder av ungene.
![]() |
#32 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg ga geit til faren min et år. Året etter fikk jeg en fyldig ønskeliste med en rekke ønsker det var greit å innfri. Så det hadde faktisk flere positive effekter.
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
![]() Sv: JulegavedilemmaJeg er veldig sjelden (aldri?) skarp mor svogere/svigerinner, men om noen av dem hadde fortalt meg hva jeg "måtte" gi til barna deres til jul så tror jeg de automatisk hadde fått et skarpt svar tilbake. Det er en fjern tanke, dog, så jeg kan ikke se for meg at jeg skulle havne i en lignende situasjon.
![]() |
#34 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: JulegavedilemmaJeg ga også geit til noen et år - litt fordi jeg "syntes de fortjente det" (de er av typen som har det meste og likevel alltid ønsker seg penger, også til jul) - og litt fordi jeg syntes det var et godt formål. Mottakeren ble fornærmet, og det hele ble litt pinlig. Jeg kommer aldri mer til å gi geit på trass. Sist redigert av Madicken : 24-11-11 kl 05:32. Årsak: Skrivebom |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
By the Sea
|
Noen eier ikke skam i livet. Jeg hadde fortsatt å gi geit!
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: JulegavedilemmaJeg hadde ikke greid å dy meg. Jeg hadde levert smørblidt en hamster med bur og løpehjul. |
![]() |
![]() |
#38 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulegavedilemmaJeg har ønsket meg geit, men jeg gir ikke geit til folk som ikke har ytret ønske om det. Det er på en måte ikke opp til meg å avgjøre hvem som har nok ting og hvem som ikke har det. Sånn sett har vi vel alle det vi trenger, inkludert barna våre, og burde fått geiter hele hurven. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|