Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 21:42   #81
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kan jeg spørre hvor dere har bodd? (er på leting etter hus i Naples/Cape Coral/Ft.Mayers området)

Vi har vært i Ft. Lauderdaleområdet nå, har en timeshareleilighet der. Men har også mange ganger vært i Naplesområdet, og da på Marco Island. To ganger har vi leid dette huset. Veldig fint. Det er ca. 30 min fra Naples.

Gammel 20-11-11, 21:46   #82
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Vi har vært i Ft. Lauderdaleområdet nå, har en timeshareleilighet der. Men har også mange ganger vært i Naplesområdet, og da på Marco Island. To ganger har vi leid dette huset. Veldig fint. Det er ca. 30 min fra Naples.

Takk for tips

Gammel 20-11-11, 21:57   #83
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hehe, ja takk.

Sånn ellers lurer jeg på følgende:

Vi har mange ukers sommerferie hvert år. Vi pleier å reise to uke til Hellas. Neste sommer tenker vi på tre uker til Thailand. Men hvis vi først skal reise så langt, kan Florida være et alternativ? Hva vil det koste? Jeg vet jo at det er umulig å svare på, og at det kommer an på, men bruker man ikke lett grotesk mange penger på en sånn tur? Vi har et årlig feriebudsjett på nærmere hundre tusen, tror jeg ( ), men jeg er IKKE villig til å bruke alt på én tur, selv ikke en langtur. I Thailand er det i det minste billig å leve.Vi pleier å bruke ca 30-40 000 på en Hellastur, og da er ikke mat og sånt inkludert.

Jeg prøvde meg på en sammenligning med neste års ferie:

Altså, neste år skal vi to uker til Sunwing på Mallorca. Det kommer på drøye 36 tusen for oss fire, med frokostbuffét.

Til Florida ville vi brukt drøye 30 tusen på flybilletter. Vi bor billig, siden vi kjenner de som eier leiligheten, men så må vi jo ha leiebil. Da kommer reiseutgiftene nokså likt ut.

Mat er billigere i USA enn i Spania, men samtidig shopper vi jo mer. Vi likte Florida som feriested, så når forskjellen ikke er større, så skal vi defintivt tilbake. Ferie reiser vi jo uansett på.

Gammel 20-11-11, 22:00   #84
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sånn ellers lurer jeg på følgende:

Vi har mange ukers sommerferie hvert år. Vi pleier å reise to uke til Hellas. Neste sommer tenker vi på tre uker til Thailand. Men hvis vi først skal reise så langt, kan Florida være et alternativ? Hva vil det koste? Jeg vet jo at det er umulig å svare på, og at det kommer an på, men bruker man ikke lett grotesk mange penger på en sånn tur? Vi har et årlig feriebudsjett på nærmere hundre tusen, tror jeg ( ), men jeg er IKKE villig til å bruke alt på én tur, selv ikke en langtur. I Thailand er det i det minste billig å leve. Vi pleier å bruke ca 30-40 000 på en Hellastur, og da er ikke mat og sånt inkludert.

Vi bestiller aldri igjennom reisebyrå (type Ving, Star Tour, Usa Spesialisten)
Vi har brukt finn.no flittig, der ligger det mye billig, både flybilletter og leiligheter. Orlando er vesentlig mye billigere enn f.eks. Miami, Ft. Lauderdale, Naples o.l.

(Juli-ferie, 3 uker) (12 år + er voksen på SAS ihvertfall) (10 år er voksen i parker)
2 siste årene har vi betalt:
ca kr 23.000,- -24.000,- for flybilletter, 3 voksne + 1 barn.
kr 6.000,- for bil (luksus klasse, ikke SUV) + kr 3.000 i drivstoff
kr 10.000,- for leilighet (130 kvm)
Ca kr 1.000,- - 1.500,- + i mat pr dag. Vi går ikke på fine restauranter, vanlige familie restauranter. Frokost spiser vi stortsett hjemme. Lunsj og middag ute.

Pris pr park for 4 personer ligger fra 1.500,- - 1.800,-. Jo, flere dager dere kjøper billetter for, desto billigere. Sist hadde vi 2 ukers pass i Universal, Wet'n Wild og Island of Adventure, dette betalte vi nesten 4.000,- for.

Lommepenger styrer man jo selv, men det er mye å shoppe der og fristelsene er mange.

Gammel 20-11-11, 22:06   #85
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar!

Snakket med mannen og han var positiv. Men det er ikke til å komme utenom at det fort blir minst 50000 uten mat og shopping, egentlig, kan det virke som.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 22:07   #86
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tok vi parkrunden i år, så om vi reiser igjen om to år, så hadde vi ikke tatt alle om igjen. Det går defintivt mye penger der første gangen.

Gammel 20-11-11, 22:14   #87
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå tok vi parkrunden i år, så om vi reiser igjen om to år, så hadde vi ikke tatt alle om igjen. Det går defintivt mye penger der første gangen.

Jepp. Vi var ikke i parker i år, det tar vi neste år. Var i parker i 2009. Og forsåvidt 2006, da uten barn.

Med flybilletter, leiebil og bo (årlig maintenance fee) betaler vi ca. 30.000. Shopping har vi ikke gjort opp regnskap på ennå. Og så har vi low key sommerferier, i år var i bare i Norge, på Sørlandet hos familie og på hytta på fjellet.

Gammel 21-11-11, 07:30   #88
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men hvordan er september da?

September i Florida?

Den måneden med minst antall turister og dermed kan det være gode tilbud. Men årsaken til at det er få turister er jo for at det er en av orkanmånedene, det er veldig varmt med høy luftfuktighet og det kan regne hver dag (men som regel kortere perioder). En måned jeg ikke skulle dra på ferie til Florida. Oktober er mye bedre. Fortsatt orkansesong, men ikke så varmt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 22:54   #89
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi shoppet jo en del, og koffertene var stapp fulle på vei hjem. Til tross for at vi kjøpte en koffert ekstra.

Niobe: Hva shoppet dere? Nå er det ikke lenge til jeg reiser, riktignok til New York og Connecticut, men finnes jo nok av butikker der og. Kanskje får jeg noen tips. Ekstra bagasje på returen er bestilt.

Gammel 22-03-13, 23:19   #90
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Levisbukser, treningsklær (Nike), yttertøy (Columbia), sko (Converse, Timberland, Nike, Adidas), hårprodukter (Redken), bakeutstyr (Wilton), blant annet.

Gammel 24-03-13, 23:10   #91
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Levisbukser, treningsklær (Nike), yttertøy (Columbia), sko (Converse, Timberland, Nike, Adidas), hårprodukter (Redken), bakeutstyr (Wilton), blant annet.

Takk! Har allerede en liste og den ser noenlunde lik ut (bortsett fra hårprodukter og bakeutstyr). Hårprodukter veier vel endel, så mulig jeg dropper det. Kommer helt an på hva annet jeg finner.

Gammel 10-04-13, 00:25   #92
millact

Standard

Det ble mest klær til meg denne gangen, noen par sko til yngste og litt klær til eldste (Tommy Hilfiger hadde utrolig mye fint, billig på outlet når de i tillegg hadde godt salg). Godt fornøyd!

Gammel 07-05-13, 14:14   #93
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drar opp igjen denne tråden litt. Jeg drømmer nemlig om USA tur i høstferien. Men er det risikofylt å vurdere Florida i månedsskiftet september-oktober? Alternativene våre for reise er uke 39 og 40, eller 40 og 41. Egentlig er planen en tur til Mallorca, men jeg har veldig lyst tilbake til Florida egentlig.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 20:23   #94
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Ja, det er orkansesong der i den perioden og været kan være så som så. Det kan være helt ok altså, men det kan være mye vind og regn også. Vi har timeshare og pleier å reise uke 45 og 46 (beg av november), da har det som regel roet seg betraktelig.

Men det spørs også hvor i Florida dere skal. Vestkysten er roligere værmessig.

Gammel 07-05-13, 22:41   #95
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ja, det er orkansesong der i den perioden og været kan være så som så. Det kan være helt ok altså, men det kan være mye vind og regn også. Vi har timeshare og pleier å reise uke 45 og 46 (beg av november), da har det som regel roet seg betraktelig.

Men det spørs også hvor i Florida dere skal. Vestkysten er roligere værmessig.

Vi vurderer områdene rundt Tampa, evt litt innover mot Orlando.

Gammel 07-05-13, 22:43   #96
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg drar opp igjen denne tråden litt. Jeg drømmer nemlig om USA tur i høstferien. Men er det risikofylt å vurdere Florida i månedsskiftet september-oktober? Alternativene våre for reise er uke 39 og 40, eller 40 og 41. Egentlig er planen en tur til Mallorca, men jeg har veldig lyst tilbake til Florida egentlig.

Vi var der de tre første ukene i oktober. Høstferien var den midterste uken. Været var helt ypperlig. Godt og varmt, et par dager med regnbyger.

Gammel 08-05-13, 09:23   #97
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oktober er ofte en fantastisk måned værmessig. Helt passe temperatur. September skulle jeg unngå, for varmt og høy luftfuktighet. MEN det er orkansesong og det innebærer selvsagt at set kan bli orkan (jeg tror at det nå er 7-8 år siden det var orkan sist) at det kan komme fn orkan og at det kan regne en del. Oftest regner det på ettermiddagen om det regner, så utesktiviteter på formiddagen og shopping på ettermiddagen er en god plan. Men normalt sett ikke noen lange perioder med regn er min erfaring. Når vi bodde i Flirida då hadde vi andre behov enn LM man er turist. Det var f eks ikke noen krise å bære innendørs i noen timer men generelt likte jeg været godt i oktober. Fra midten av november er orkansesongen over.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:30   #98
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Hmm.. Kanskje vi skal vurdere de to første ukene i oktober da (uke 40 og 41), størst sjanse for at været er bra da.

Hvordan er Tampa og området rundt? Noen med erfaringer? Vi vurderer å leie hus ved Clearwater Beach.

Gammel 08-05-13, 13:36   #99
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Kan tipse om Anna Maria Island, litt sør for Tampa men nord for Sarasota!

Gammel 08-05-13, 13:44   #100
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Kan tipse om Anna Maria Island, litt sør for Tampa men nord for Sarasota!

Takk for tipset! Skal sjekke ut området. Har du tips om noen hus i område her?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.