Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere grøt til middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere grøt til middag?
Ja, stort sett hver uke 23 12,11%
Det skjer 74 38,95%
Meget sjelden 61 32,11%
Aldri 31 16,32%
Dustepoll! 1 0,53%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 16:10   #101
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Hva er grøtpinn?

Spekemat, f.eks.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 16:19   #102
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, det er akkurat det det er.

Ris, melk, sukker og smør som middag har vel falt ganske grundig på sunnhetsskalaen siden 70-tallet da "alle" hadde det en gang i uka.

Dog scorer det høyt på koseskalaen her i huset.

(Og man har da både rosiner og kanel, som til tider blir regnet som riktig sunt! Og meierismør, som er sunt den ene uka og usunt den neste. )

Gammel 17-11-11, 16:22   #103
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanel har også svingt litt, ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:23   #104
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Ahh, da skjønner jeg at jeg også er vokst opp med å ha grøtpinn ved siden av. Vi hadde som regel spekeskinke ved siden av.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:27   #105
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det hender vi har grøt til middag.
Grøtpinn skal være til grøten, synes jeg. Blir nesten fornærmet når jeg får det servert etterpå.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:28   #106
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har iblant risengrynsgrøt til lørdagsmiddag, en tradisjon mannen har vokst opp med. Jeg spiser det gjerne, men føler vel ikke at det er fullverdig middag. Grøtpinn har jeg aldri vært borti - ikke selve ordet heller. Vi er østlendinger.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 22:08   #107
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei. Havregrøt er middag eller kvelds. Risgrøt er lunsj eller noe vi spiser på julearrangementer (men med middag samme dag allikevel, stort sett). Lillebror liker forresten ikke grøt.

Gammel 18-11-11, 17:15   #108
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Grøt i dag. Så barna er kjempe glade. Og mor er fornøyd, fordi det er en ganske enkel fredagsmiddag

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 00:25   #109
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ordet grøtpinn har jeg hørt, men det er lite brukt her i Stavanger iallefall.
Jeg trodde også det var kun brukt til rømmegrøt (som jeg IKKE liker, men syns ser helt fantastisk godt ut), jeg har aldri hørt om det til risgrøt?

Gammel 20-11-11, 00:39   #110
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Alle her elsker risengrynsgrøt. Vi har ikke spist det så ofte nå i høst men det kommer nok for fullt i desember.
Jeg er oppvokst med grøt på dagen på lørdager og den evinnelige gryteretten som kveldskos... skikkelig 80-talls... grøt glir fortsatt ned.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.