Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er alle på FP kjole-damer?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 09:20   #41
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er alle på FP kjole-damer?

Ikke kjoledame. Men jeg kunne ønske jeg var. Jeg er så frossen og fryser nok ihjel med kjoler. Og ikke får jeg meg til å gå i denne store Cream-moten heller, tunika og tights.
Kjolene må rekke til knærne.

Jeg har en lindegrønn OM-kjole som jeg brukte masse i sommer og den rekker meg til knærne.

Gammel 16-11-11, 09:23   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er definitivt kjole-/skjørtdame, og har vært det i rundt 20 år, tenker jeg. Går i bukse av og til, men langt oftere kjole eller skjørt. Pynteproblematikken løser jeg ved å bruke litt finere kjoler eller ha på litt smykker eller noe sånt stæsj, går så fint så. På jobben min er det veldig vanlig med kjoler og skjørt.

Gammel 16-11-11, 09:24   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ikke kjoledame. Men jeg kunne ønske jeg var. Jeg er så frossen og fryser nok ihjel med kjoler. Og ikke får jeg meg til å gå i denne store Cream-moten heller, tunika og tights.
Kjolene må rekke til knærne.

Jeg har en lindegrønn OM-kjole som jeg brukte masse i sommer og den rekker meg til knærne.

Jeg bruker tjukkere kjoler og skjørt om vinteren, og ullstrømpebukse under. På de aller kaldeste dagene har jeg overtrekksbukse som jeg tar av på jobb. Jeg bruker ikke Creamkjoler da, stort sett streite svarte fra HM e.l. Har én Tulip og Tatamo-kjole i fleece, den er super nå som det er kaldt.

Gammel 16-11-11, 09:26   #44
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å gå i kjoler og skjørt, men liker ikke så godt strømebuksesig og har vanskelig for å matche med passende jakke og sko til stadig kjolebruk. Så jeg ender svært ofte opp i bukse og genser.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:26   #45
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg går mye i kjole og skjørt, men også mye i bukser. Det har kommet over de siste 18 mnd'ene. Men jeg tror ikke det er fordi jeg henger her at jeg begynte å bruke kjoler/skjørt, mer at jeg ville skifte litt bort fra bukse og topp som jeg alltid har brukt. Dessuten hadde jeg en strerk trang til å kunne bruke pene klær etter nesten 2 år med tvillinger og følelse av aldri å se ordentlig ut.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:26   #46
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det er veldig lite kjoler og skjørt på jobben min. Men det har vel helst med kjønnsfordelingen å gjøre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:28   #47
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes det er vanskelig å finne bukser som passer, og så har jeg en figur som jeg synes gjør seg best i kjoler og skjørt. Dessuten er det mye mer behagelig.

Jeg finner bukser som passer, men de er liksom ikke så fine på.
Og jeg føler meg mer vel i kjoler. Jeg går ikke så mye i skjørt heller, for da sliter jeg med å finne overdeler som er fine

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:29   #48
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg går veldig lite i kjoler, men skulle ønske jeg fant noen som satt pent og ikke ga meg 20 kilo ekstra. Da skulle jeg kanskje gått mer i det.
ellers er det svært få jeg omgås som går med kjoler til hverdags.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:31   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ikke kjoledame. Men jeg kunne ønske jeg var. Jeg er så frossen og fryser nok ihjel med kjoler.

Nei da - som ingling skriver, er det nesten lettere å kle seg varmt med kjole. Jeg har en del ullkjoler til vinterbruk. Under dem har jeg flere lag med strømpebukser og ullstillongs når jeg går til toget på de kaldeste dagene (dvs. ned mot 30 minus). Men det er klart, hvis man jobber i barnehage eller andre steder hvor man er mye utendørs, ser jeg det upraktiske i kjoler og skjørt på vinterstid.

Gammel 16-11-11, 09:33   #50
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tar på meg min North Face dunkåpe og er varm uansett hva jeg har på meg! *Reklamerer*

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:35   #51
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg finner bukser som passer, men de er liksom ikke så fine på.
Og jeg føler meg mer vel i kjoler. Jeg går ikke så mye i skjørt heller, for da sliter jeg med å finne overdeler som er fine

Jeg synes også at skjørt er mye vanskeligere enn kjoler. Finner heller ikke ok overdeler til.

Gammel 16-11-11, 09:36   #52
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til skjørt bruker jeg som regel en enkel trikot-topp og en cardigan utenpå - har aldri tenkt på at det er et vanskelig felt.

Gammel 16-11-11, 09:38   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går mest med skjørt og kjoler, og høye hæler til. Eller jeans. Men jeg har en jobb der jeg bør være noenlunde presentabel, og det er mye enklere med et skjørt. Jeg kan ikke fordra penbukser.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:39   #54
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Til skjørt bruker jeg som regel en enkel trikot-topp og en cardigan utenpå - har aldri tenkt på at det er et vanskelig felt.

For min del er det fordi jeg er bredest på midten. Jeg synes det er enklere å finne overdeler som er sånn høvelig flatterende til den fraværende midja mi som samtidig passer sammen med bukser, enn det er å finne til skjørt. Nettopp trikot-topp og cardigan er ikke spesielt kledelig til undertegnede.

Gammel 16-11-11, 09:40   #55
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker en del kjoler - i snitt går jeg sikker i kjole en eller to dager i løpet av ei arbeidsuke. På jobb er jeg stort sett den eneste i kjole. Det at vi er 3 damer og 45 menn på jobb har nok litt å si her

Skjørt har jeg faktisk ikke

Gammel 16-11-11, 09:43   #56
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter også med skjørt og topper. Har egentlig ingen god grunn, det blir bare "rart".

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:45   #57
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Skjørt har jeg faktisk ikke

Ikke jeg heller.

(Tidenes blankeste løgn; jeg tror ikke jeg overdriver mye om jeg anslår at jeg har 50. )

Gammel 16-11-11, 09:46   #58
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kanskje ett skjørt jeg liker, synes det er upaktisk å matche skjørt, overdel og strømpebukse. Har flere flotte og gode kjoler, men går mest i jeans eller sort bukse. Jeg liker pene høye sko, cardigans og bluser. Har anstrengt meg i høst for å ha pene sko på jobb, joggesko til og fra.

Jeg går hver dag med barna til eller fra barnehagen, kan ikke se for meg at jeg går i kjole og støvletter med to små. Mini bruker å hoppe opp på meg når jeg henter, alltid med ytterklær. Jeg liker frakker som kan vaskes. .

Jeg pyntet meg mer med skjørt og kjoler før jeg fikk barn, da kunne jeg også ta bil til og fra jobb. Men liker egentlig praktisk yttertøy og komfort klær og sko. Har en tendens til å gå endel, liker å gå fort.

Gammel 16-11-11, 09:48   #59
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja - jeg har vært kjoledame fra lenge før FP ble oppfunnet.

Jeg har egentlig aldri likt å gå i bukser, med et hederlig unntak av da jeg gikk på videregående, hvor jeg plutselig fikk det for meg at jeg slett ikke likte kle meg som jente, og stile på juleball i smoking, og slikt. (Jadda, har alltid vært sær av meg. )

Nå tror jeg ikke jeg eier ei eneste bukse, med mindre det ligger ei bakerst i et skap et sted. Se bort fra slaskete joggebusker, som jeg dasser rundt med innenfor husets fire vegger sånn på lørdag- og søndags morgener.

Gammel 16-11-11, 10:15   #60
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er hovedsaklig skjørtedame men kan også finne på å slenge på meg en kjole. Jeg brukte omtrent bare bukser tidligere men da jeg oppdaget Boden lenken her inne så har skjørtebruken eskalert og tatt overhånd fullstendig. Endelig fant jeg meg selv! Jeg har nemlig alltid syns det har vært så stilig med skjørt/kjoler på jobben, men har ikke våget å ta det helt ut selv, inntil for 2 år siden.
Jeg syns det er mye mere behagelig å gå med skjørt/kjoler enn bukser og skjørt som er mønstret/fargerike kan anvendes i uttallige kombinasjoner, elsker å sette sammen outfits!
Skjørt og kjoler fører også til at jeg føler meg mer feminin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.