Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spiser dere grøt til middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spiser dere grøt til middag?
Ja, stort sett hver uke 23 12,11%
Det skjer 74 38,95%
Meget sjelden 61 32,11%
Aldri 31 16,32%
Dustepoll! 1 0,53%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 09:30   #21
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser dere grøt til middag?

Vi har risgrøt hver lørdag.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:30   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Barna er veldig glade i risengrynsgrøt, lillebror er i tillegg glad i semulegrøt. Jeg er ikke så glad i det, men spiser det iblant. Ofte lager vi voknse en omelett e.l. om barna skal ha grøt, men jeg tipper at barna har grøt til middag nesten en gang i uka.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:30   #23
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Ungene får grøt innimellom om fredagen, for da pleier vi å ha middag etter ungene er lagt. Da får ungene bestemme selv om de vil ha grøt eller noe annet. Og som oftest velger de grøt

Men vi har det veldig sjelden som en middag, jeg er ikke så glad i det. Blir så fort mett av grøt og fort sulten igjen.

Gammel 16-11-11, 09:34   #24
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Havregrøt er frokost for vesla.

En sjelden gang har vi risgrøt eller rømmegrøt til middag.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:38   #25
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det skjer. Jeg vil helst ha grøt til middag på lørdager, for det har jeg vokst opp med. Mannen syns derimot ikke grøt er middag, så vi har det innimellom når han er bortreist.

Risgrøt eller rømmegrøt er middag, havregrøt er frokost.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:42   #26
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde faktisk grøt til middag en dag i forrige uke. Ungene elsker det,mens jeg ikke er veldig begeistret for det,så det pleier som regel å begrense seg til julaftens formiddag her i huset. Det var første gangen i år vi hadde det,faktisk.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:43   #27
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Nei, grøt er ikke middag her hjemme.
Havregrøt er frokost og risgrøt kan serveres til lunsj eller kvelds en gang iblandt.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:50   #28
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Barna liker det, og blir kjempeglade når vi har det innimellom. Men jeg synes liksom ikke det er noe fullverdig middagsmåltid, så da serverer jeg spekeskinke eller -pølse til. Og håper noen proteiner gjør det litt bedre. Forøvrig er det den eneste middagstype det også serveres saft til, helst av typen rød eller blå.

Barna liker også stekt grøt. Så jeg koker allltid mye, slik at vi kan steke til frokost dagen etter. Strøes da også med sukker og kanel.

Ellers lager jeg ofte havregrynsgrøt til frokost eller kvelds. Gjerne med oppskåren frukt eller litt bær ved siden av.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:51   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har risgrøt til middag en sjelden gang. Ellers spiser vi det til lunsj i helg eller som juletradisjon.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:52   #30
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Gutta og jeg kan finne på å ta risgrøt til lørdagsmiddag, men da spiser vi voksne noe mer middagsaktig til kvelds. Den laktoseintolerante mannen står over grøtserveringen - det begrenser nok hyppigheten en del.

Selv velger jeg gjerne rømmegrøt om vi er ute et sted som serverer dette, og på dager da rømmegrøt hører til.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:52   #31
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er sjeldent vi har grøt til middag her i huset, men det skjer da innimellom. Og når det skjer, så skjer det helst på en lørdag.

Ellers enig med Neket i dette:

Sitat:

Risgrøt eller rømmegrøt er middag, havregrøt er frokost.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:06   #32
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Her spises det havregrøt til frokost hver dag, dvs det er alltid minst ett av barna som vil ha havregrøt, resten spiser brødmat. Storebror og vi voksne er ikke så glad i grøt til middag, mens de tre yngste elsker det, vi har det innimellom, kanskje en dag i måneden? I desember må vi selvsagt ha risengrynsgrøt, det smaker jul.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:07   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns grøt er så utrolig kvalmende, uavhengig av type, så her blir det ikke noe grøt til middag. Det hender at Stesnuppa ordner grøt til seg og Poden til middag noen ganger i året, men ikke så ofte det heller.

Gammel 16-11-11, 10:09   #34
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ungene elsker risgrøt og får det til middag innimellom. Jeg kan da ha rømmegrøt til middag, er ikke så glad i risgrøt.

Ellers bruker vi mest grøt til frokost - lunsj - kvelds, ja.

Gammel 16-11-11, 10:12   #35
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Veldig sjelden. Risengrynsgrøt til middag. Havregrynsgrøt til lunsj eller kvelds.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:14   #36
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er glad i risengrynsgraut og har det av og til på lørdagane, litt sånn midt på dagen, og så har vi skikkelig middag seinare. Det blir ikkje rekna som eit fullgodt måltid hos oss, og er utfordrande for diabetikeren - altfor mykje karbohydrat kombinert med altfor lite fiber. Sikkert ikkje så mykje næring i det heller. Men som sagt - vi syns det er godt og serverer det gjerne

Havregraut brukte vi kvar dag i mange år når ungane var i barnehagealder. Det er sjeldnare nå, men det kan gjerne serverast til kveldsmat. Dette er sunn graut i mitt hovud, dvs. her er bra med fiber. Da får det så vere at det er mykje karbohydrat i; fiber gjer at blodsukkeret fordeler seg meir jevnt over mange timar.

Gammel 16-11-11, 10:18   #37
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er oppvokst med risengrynsgrøt hver lørdag, men da hadde vi jo middag på kvelden igjen - type pizza, etc. Vi har ikke hatt det så mye nå som vi har vært to voksne, men når nevøen vår har vært her på lørdager har vi lagd det som lunsj. Jeg kan ikke spise vanlig og må lage med annen type melk, så det hender at jeg bare lager havregrøt i stedet. Ellers er havregrøt frokost eller kvelds for meg.

Gammel 16-11-11, 10:20   #38
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Risengrynsgrøt til lørdagsmiddag er jo en tradisjon! Utrolig enkelt å lage. Man må bare huske på å få gryta på kok tidlig om morgenen, og så sette den inn i ovnen etter oppkok. La stå på 40-50 grader i noen timer. Enkelt!

Godt tips, det med spekemat til grøten. Det hadde jeg helt glemt. Må huskes på på lørdag. :notere:

(Jeg har forøvrig prøvd ovnsmetoden på flere typer grøtris. Mangler nå bare å prøve det på 5-minuttersris. Lurer på om det vil fungere? )

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:21   #39
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang eller to i året har vi grøt til middag. Vi hadde det en gang i sommer etter en kjølig badetur, og guttungen skulle sette på skåler. Jammen valgte han ikke nisseserviset ...

Forresten lager jeg grøt en gang i måneden omtrent, bare for å mekke riskrem dagen etter.

Gammel 16-11-11, 10:22   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det hender ja, og da risengrynsgrøt. Evt jeg tar rømmegrøt.
Havregrøt er frokost.

Og nå fikk jeg veldig lyst på Semulegrynsgrøt. Det er godt det

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.