|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Spiser dere grøt til middag? | |||
| Ja, stort sett hver uke |
|
23 | 12,11% |
| Det skjer |
|
74 | 38,95% |
| Meget sjelden |
|
61 | 32,11% |
| Aldri |
|
31 | 16,32% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,53% |
| Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Vi har risgrøt hver lørdag.
|
|
|
#22 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Spiser dere grøt til middag?Barna er veldig glade i risengrynsgrøt, lillebror er i tillegg glad i semulegrøt. Jeg er ikke så glad i det, men spiser det iblant. Ofte lager vi voknse en omelett e.l. om barna skal ha grøt, men jeg tipper at barna har grøt til middag nesten en gang i uka.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Ungene får grøt innimellom om fredagen, for da pleier vi å ha middag etter ungene er lagt. Da får ungene bestemme selv om de vil ha grøt eller noe annet. Og som oftest velger de grøt
|
|
|
|
#25 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spiser dere grøt til middag?Det skjer. Jeg vil helst ha grøt til middag på lørdager, for det har jeg vokst opp med. Mannen syns derimot ikke grøt er middag, så vi har det innimellom når han er bortreist. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Vi hadde faktisk grøt til middag en dag i forrige uke. Ungene elsker det,mens jeg ikke er veldig begeistret for det,så det pleier som regel å begrense seg til julaftens formiddag her i huset. Det var første gangen i år vi hadde det,faktisk. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Nei, grøt er ikke middag her hjemme. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Barna liker det, og blir kjempeglade når vi har det innimellom. Men jeg synes liksom ikke det er noe fullverdig middagsmåltid, så da serverer jeg spekeskinke eller -pølse til. Og håper noen proteiner gjør det litt bedre. Forøvrig er det den eneste middagstype det også serveres saft til, helst av typen rød eller blå. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spiser dere grøt til middag?Vi har risgrøt til middag en sjelden gang. Ellers spiser vi det til lunsj i helg eller som juletradisjon.
|
|
|
#30 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Spiser dere grøt til middag?Gutta og jeg kan finne på å ta risgrøt til lørdagsmiddag, men da spiser vi voksne noe mer middagsaktig til kvelds. Den laktoseintolerante mannen står over grøtserveringen - det begrenser nok hyppigheten en del.
|
|
|
#31 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Spiser dere grøt til middag?Det er sjeldent vi har grøt til middag her i huset, men det skjer da innimellom. Og når det skjer, så skjer det helst på en lørdag.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spiser dere grøt til middag?Her spises det havregrøt til frokost hver dag, dvs det er alltid minst ett av barna som vil ha havregrøt, resten spiser brødmat. Storebror og vi voksne er ikke så glad i grøt til middag, mens de tre yngste elsker det, vi har det innimellom, kanskje en dag i måneden? I desember må vi selvsagt ha risengrynsgrøt, det smaker jul. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Spiser dere grøt til middag?Jeg syns grøt er så utrolig kvalmende, uavhengig av type, så her blir det ikke noe grøt til middag. Det hender at Stesnuppa ordner grøt til seg og Poden til middag noen ganger i året, men ikke så ofte det heller.
|
|
|
#34 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Ungene elsker risgrøt og får det til middag innimellom. Jeg kan da ha rømmegrøt til middag, er ikke så glad i risgrøt.
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Spiser dere grøt til middag?Veldig sjelden. Risengrynsgrøt til middag. Havregrynsgrøt til lunsj eller kvelds. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Spiser dere grøt til middag?Vi er glad i risengrynsgraut og har det av og til på lørdagane, litt sånn midt på dagen, og så har vi skikkelig middag seinare. Det blir ikkje rekna som eit fullgodt måltid hos oss, og er utfordrande for diabetikeren - altfor mykje karbohydrat kombinert med altfor lite fiber. Sikkert ikkje så mykje næring i det heller. Men som sagt - vi syns det er godt og serverer det gjerne
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Spiser dere grøt til middag?Jeg er oppvokst med risengrynsgrøt hver lørdag, men da hadde vi jo middag på kvelden igjen - type pizza, etc. Vi har ikke hatt det så mye nå som vi har vært to voksne, men når nevøen vår har vært her på lørdager har vi lagd det som lunsj. Jeg kan ikke spise vanlig og må lage med annen type melk, så det hender at jeg bare lager havregrøt i stedet. Ellers er havregrøt frokost eller kvelds for meg.
|
|
|
|
#38 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Spiser dere grøt til middag?Risengrynsgrøt til lørdagsmiddag er jo en tradisjon! Utrolig enkelt å lage. Man må bare huske på å få gryta på kok tidlig om morgenen, og så sette den inn i ovnen etter oppkok. La stå på 40-50 grader i noen timer. Enkelt!
|
|
|
#39 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Spiser dere grøt til middag?En gang eller to i året har vi grøt til middag. Vi hadde det en gang i sommer etter en kjølig badetur, og
|
|
|
#40 |
|
Ferdig!
Sv: Spiser dere grøt til middag?Det hender ja, og da risengrynsgrøt. Evt jeg tar rømmegrøt. |
|
|
|
![]() |
|
|