Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-11, 00:33   #81
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har i dag kjøpt tre julegaver
Eller en er kjøpt og to kommer forhåpentligvis i posten før det er for sent.

Da må du ut av denne tråden. Tre julegaver i november er ikke forenelig med å være julesinke.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 00:42   #82
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Dersom jeg glemmer dette nå, og ikke kommer på å handle inn ribbe før 23.desember, kan jeg da regne med det er tomt for ribbe i butikken? For da kan jeg jo bare lage noe lettvint, ikke sant?

Neida, det går fint. Jeg kjøpte ribbe på julaften i fjor. Bortsett fra litt rare blikk gikk det helt fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 00:46   #83
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Får jeg fortsette å henge her selv om jeg er blitt tvunget til å forberede adventsmarkering på jobb? Hva tenker de på! Jeg som hele høsten har vært personalets ivrigste/vrangeste forkjemper for en skikkelig livssynsnøytral alternativ samling. Og så må jeg administrere et lass med legendeillustrasjoner...

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 09:13   #84
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Her hører jeg hjemme, har absolutt ingen tips men kjøper gjerne inn litt ekstra ribbe nå siden det er godt å ha litt ekstra i fryseren.

Gammel 09-11-11, 10:09   #85
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Neida, det går fint. Jeg kjøpte ribbe på julaften i fjor. Bortsett fra litt rare blikk gikk det helt fint.

I natt har jeg endelig sovet! Denne tråden gjør meg godt.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 12:02   #86
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Her er et godt tips: det er alltid masse salg i butikkene i desember. Det er derfor ingen grunn til å handle inn alt så tidlig til full pris.

Jeg har kjøpt gaver til kalender. Jeg insisterer på å være med i tråden alikevel, Jeg har kjøpt fordi jeg er gjerrig og har kommet over rimelige ting. Det må vel være greit?

Gammel 09-11-11, 12:04   #87
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg leser Juleskinker-skal vi forene oss hver gang denne tråden kommer opp.

Vi skal fore oss.

Kanibalisme.

Gammel 09-11-11, 13:23   #88
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er med. Det eneste jeg har kjøpt er juleantrekk til Tuppa (etter sterkt press fra henne på butikken).
Ellers får vi andre gå i noe vi har. Julegaver tenker jeg ikke på før siste uka, og vi skal reise bort i jula til andre som må stri med oss.
Vel, må vel belage meg på å kjøpe noen kalendre. Men det er jo ikke ennå. Hvis jeg er skikkelig sinke så får jeg jo dem til halv pris. Kanskje litt dårlig gjort den siste der.

I tillegg har jeg VELDIG lyst til å inngå en liten avtale med familien i år at de voksne ikke bytter gaver. Det blir som regel bestillingsverk slik at det er utrolig lite spennende, og ganske unyttig i grunnen.
Men tviler på at det faller i god jord.

Gammel 09-11-11, 13:36   #89
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melder meg på her. Blir avslappet jul her i år. Kun oss og en søster. Deilig.
Mot normalt 8 barn og 10 voksne....
Har dog handlet gave til gubben Og tenkt på at jeg må ta julekort bilde snart....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:37   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du også julesinke, Floksa? Velkommen!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:40   #91
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er du også julesinke, Floksa? Velkommen!

I praksis er jeg det ja, men i hodet mitt tror jeg alltid at i ÅR skal jeg komme i gang i god tid. Vel vel, det løpet er snart kjørt, i år også

Gammel 09-11-11, 14:04   #92
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg melder meg inn her.

Jeg er litt sånn "i siste liten" med alt. Også jula.
Jeg hater stresset i butikkene siste uka før jul, og hvert eneste år tenker jeg at neste år! Neste år skal jeg være tidlig ute.
Vel, det blir aldri noe av. Ikke i år heller ser det ut til. Det toget har nok gått.

Jeg er ikke spesielt "julete" av meg heller. Det henger sikkert sammen med at jeg synes alt blir så stress.

Gammel 09-11-11, 14:09   #93
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir litt usikker på om jeg kan være med i tråden.

Det føles som hjemme, men i år rasket jeg faktisk med meg to lego-kalendere på Toys R Us her forleden. Klok av skade fra i fjor, hvor det var utsolgt for alt overalt.
Så man kan tydeligvis lære om man blir "brent" nok. Rart med det at jeg ikke har lært om julemat o. a. siden jeg mystisk nok alltid feirer jul borte?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 21:37   #94
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg romjulen. Det er fint med ferie ETTER kaoset og skjønner ikke hvorfor folk skal ha fri før julaften. Får ikke gjort noe allikavel og jeg jobber best under press.

Gammel 09-11-11, 21:49   #95
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

For da kan jeg jo bare lage noe lettvint, ikke sant?

Haha, første gang vi var på julemiddag hos pappa etter han flyttet fra oss, var en 2.juledag eller noe. Han var sånn "åååja, dere kommer, ja.... Ja, hva har vi her, da?" Så spiste vi (3 barn og 1 voksen) en boks spaghetti a'la capri på deling, spedd med litt ekstra spaghetti. Sjarm, det ja!

Gammel 09-11-11, 21:59   #96
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt en julekalender i dag

En Pondus kalender, til meg selv jeg ble plutselig veldig redd for at de skulle bli utsolgt. Kanskje er i feil tråd alikevel?

Gammel 09-11-11, 22:13   #97
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En Pondus kalender, til meg selv jeg ble plutselig veldig redd for at de skulle bli utsolgt. Kanskje er i feil tråd alikevel?

Gave til seg selv må være greit. Da er det enda mer tid til å bli forsinket til de andre.

Gammel 10-11-11, 19:16   #98
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Moren min har sendt sms om at hun trodde hun var ferdig med julebaksten til meg. "Om det ikke var noe mer jeg ville ha da."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 22:09   #99
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Finnes det pondus julekalender?

Gammel 11-11-11, 11:21   #100
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Åhåhåh! Her kan jeg bidra, gitt!

Jeg kan berolige alle julesinker med at det er ikke helt krise om du for eksempel skulle stå opp julaftens morgen og oppdage at du har glemt å ta ut pinnekjøttet fra fryseren og legge det i vann. Det er bare å slenge det i gryta og sette den i badekaret under rennende vann i noen timer, så går det helt fint! Om det skulle vise seg at gryta du har tenkt å ha pinnekjøttet i er for liten til pinnene som mannens onkel har forberedt, så ringer du bare og får låne en større gryte hos noen, for eksempel mannens andre onkel. Ikke bry deg om at hunden har fått tak i posen med pinnene, så lenge hun ikke har tygget på mer enn et par stykker, kan du fint bruke resten. Skulle du så oppdage at du ikke har kålrabi til kålrabistappen, er det bare å ringe mannen og kompisen som er på jobb og skal komme senere. Ikke la deg stresse av at mannen din ringer en time senere og forteller at kompisen ikke vet forskjell på kålrabi og kålhoder, og følgelig har kjøpt sistnevnte. Butikkene er tross alt åpne en stund utpå ettermiddagen. Og om du nå, mot all formodning - etter å ha ordnet pinner, pinnekjøtt, kålrabi og gryte - skulle oppdage at dere er en stol i manko i forhold til middagsgjester - hold hodet kaldt. Noen, for eksempel samme onkelen som ordnet gryte for deg, har kanskje en stol ekstra som han kan komme ned med.

God jul!

*Blir fremdeles svett av å tenke på den julaftens formiddagen ...*

Sist redigert av Enhjørning : 11-11-11 kl 11:28.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.