|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Vi har mummi kopper og asjetter til hverdags. Og så menu fat til middag. Vi har også fin servise som brukes i bursdager og av og til ellers. Partitur fra porsgrund. Det er ikke sånn kjempefint og går i oppvaskmaskinen. Kunne lett brukt det til hverdags også men så er det sånn at vi har så mye ekstra ting til dette, i forskjell til de sikkert dyrere mummi fatene og menu fatene. Så da blir det spart til hverdags. Men hender jeg henter wok fatene når vi har wok eller pasta. Liker de kjempegodt. Vi har valgt 2 forskjellige koppestørrelser til partitur serviset. Små krus og store krus, så ingen av de i fingerbøll størrelse. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Man har et Figgjo-servise som brukes til daglig og et hvitt Villeroy og Boch-servise som brukes til fest og hverdags. Man er ikke så nøye på å skille på det her i huset.
|
|
|
#104 |
|
Audacious
|
Sv: Har man pent servise?Vi har hverdagsservise fra Denby, det har vi hatt i elleve år, og det har begynt å gå litt skår av middagstallerknene. Derfor kjøpte vi for to år siden litt penservise, et sørafrikansk keramikkservise jeg liker veldig godt, men som bare brukes til pen-pent.
|
|
|
#105 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Har man pent servise?Jeg er jo foreldreløs så jeg har jo arvet pent kaffeservice, med skåler og alt. Blå Måke har jo vært ute så lenge at jeg synes det er kult nå, elsket det som liten så jeg synes det er morsomt. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har man pent servise?Vi har penservise, Saturn Platinum fra Porsgrund. Og så har vi Jamie Oliver-servise til hverdags. Begge deler brukes stadig vekk, og begge deler går rett i oppvaskmaskinen.
|
|
|
#107 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har man pent servise?Jeg er jo en hamster, og har latterlige mengder med servise.
|
|
|
#108 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Hmnjah. Har et utgått servise fra Villeroy & Boch. Det er ganske så "ut" i sterke farger og stort mønster. Men jeg syns nå det ikke ser for ille ut på en enkel hvit duk. Har for lite kaffekopper, og umulig å komplettere. Jeg begynte å kjøpe et hvitt Villeroy & Boch servise, og det har også gått ut. Jeg har ikke god smak, det er sikkert. Lurer på hva skal jeg med dype tallerkener? Serverer aldri sodd. Men de hvite flate tallerknene er i bruk om vinteren, og de fargerike om sommeren. Kom aldri så langt at jeg har nok kopper. Sist redigert av Mrs. S : 01-11-11 kl 00:53. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har man pent servise?Og suppe!?? Man spiser da masse, masse suppe?! :skingrestemme:
|
|
|
#113 |
|
superbruker
|
Sv: Har man pent servise?Hm, betyr det at jeg bør samle et penservise? Jeg har et som jeg har arvet etter mamma som fikk det i bryllupspresang. Det er med gyllkant og blomster. Ikke helt min stil men et barndomsminne og derfor koselig å bruke. Bruker det stort sett bare til jul og nyttår. Dessuten fullt av krakkeleringer og det er slått av en del skår her og der. Da bør jeg ha noe nytt da?
|
|
|
#114 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har man pent servise?Man bør ingenting (når det gjelder servise, i hvert fall). Det er det som er fint med å ha kommet til 2000-tallet. Man MÅ ikke ha penservise og sølvtøy til 12. Man MÅ ikke vaske blomsterurnene ukentlig. Man MÅ ikke sylte og safte hver høst.
|
|
|
#115 |
|
koko
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har arvet middagsservise med flust av fat og skåler i ulike størrelser. Det er ikke så fint, sånn sett, men det er koselig synes jeg og med mindre noen frir slik at vi kan ønske oss servise i presang blir det farmorserviset på bordet når vi er mer enn 4 til bords. Koselig går foran trendy altså.
|
|
|
#116 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Har man pent servise?Servise!!!!!!!!!
|
|
|
#118 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Har man pent servise?Dere andre kan stille dere i kø for krittet bak Mrs. S.
|
|
|
#119 |
|
koko
|
Sv: Har man pent servise?
Eventuelt kan du komme deg billig unna med ctrl+C - ctrl+V
|
|
|
#120 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Har man pent servise?Jeg har flere "pene" serviser, men siden de ikke tåler oppvaskmaskin, har de kun funksjon som støvsamlere :lat:. Det mest solide og hyggeligste serviset mitt ble i sin tid kjøpt på Biltema. |
|
|
|
![]() |
|
|