Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor bosette seg når …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-11, 12:54   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Parkeringen for de som må ha bil et stykke til Ski er helt latterlig. Kommer man etter 07.30 er det smekkfullt.

Litt overdrevent, jeg kom ofte lenge etter det og fikk plass. Man kan parkere på den mindre parkeringen nedenfor kirken, på den store langs toglinjen nedenfor og på parkeringen på andre siden langs storsenteret. Gratis hvis man har månedskort.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:07   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, er det nå nylig? Jeg har kommet flere ganger å ikke fått plass (like før 08), senest forrige uke, har ikke mulighet til å sjanse på det all den tid jeg da kommer 1-2 timer forsent på jobb.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:24   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vel, er det nå nylig? Jeg har kommet flere ganger å ikke fått plass (like før 08), senest forrige uke, har ikke mulighet til å sjanse på det all den tid jeg da kommer 1-2 timer forsent på jobb.

Nei, det er jo 3-4 år siden jeg pendlet inn til Oslo, det har kanskje blitt verre. Men du vet om alle plassene du kan bruke?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:21   #44
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bodde i 6 år på Langhus, og vi ble glade i stedet.
Her er det veldig koselig og barnevennlig:

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30967017

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=31050118

Veldig barnevennlig, fine turløyper, kort til matbutikker, treningshaller for store og små, lite kjøpesenter, barnehager og bra skoler. 10 min å kjøre til Ski og Ski storsenter med flott kino osv., 15 min å kjøre til badestrand, 10 min til Vinterbrosenteret (stenger 21-22), 15 min å kjøre til Kolbotn Torg, 5 min å kjøre til Tusenfryd, 20 min å kjøre til Drøbak, 30 min å kjøre til idylliske Son, 20 min å kjøre til Oslo osv.
Spør meg om du vil vite mer om området!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:27   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går an å få bolig i Lier, ganske sentralt også, til rundt 3 millioner - i hvertfall om man kan bo i rekkehus.

Gammel 06-10-11, 22:31   #46
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30756566

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:23   #47
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Hvordan er det egentlig å flytte til et sted man ikke kjenner noen?
Hilsen hun som alltid har bodd på samme sted utenom da hun studerte.

Gammel 29-10-11, 23:12   #48
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Det er spennende, og det går fint når man har barn, og ikke er veldig redd for å snakke med fremmede eller invitere naboer man ikke kjenner så godt på kaffe.

Gammel 30-10-11, 00:59   #49
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Det går som regel helt fint, hvertfall når man har barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 01:39   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lier.

Gammel 30-10-11, 02:15   #51
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Nittedal er bra....

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:25   #52
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av minni

Det går som regel helt fint, hvertfall når man har barn.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Lier.

Leste Liar.

Gammel 30-10-11, 22:09   #53
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Nittedal er bra....

Åh, Ulvefar. Du må jo se Åndenes Makt i kveld! Fra Nittedal stasjon!

Gammel 31-10-11, 07:43   #54
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Åh, Ulvefar. Du må jo se Åndenes Makt i kveld! Fra Nittedal stasjon!

Jippi. Desverre er mottakerforholdene for TV2 daarlige her i California. Men, synsk som jeg er skal jeg gi dere et sammendrag foer det skjer:

1) Den gamle stasjonsbygningen midt paa parkeringsplassen som er Nittedal stasjon vil bli vist i spezielle kameravinkler, fortrinnsvis i taake, regn eller sludd og skumring. Svevende musikk vil vaere involvert.

2) Noen som har jobbet der har sett menneskeskikkelser som ved naermere oeyensyn ikke var der. De har ogsaa hoert rare lyder. Mus finnes ikke i den gamle toemmerbygningen, kraftledninger, togskinner, vannroer og naboer kan det heller ikke vaere. Dette vil nevnes i minst en bisetning, og ingen med naturvitenskapelig kompetanse vil bli bedt om aa undersoeke om saa faktisk er tilfelle.

3) Den intense foelelsen av noe skummelt er sannhetsvitne numero uno. Noen har mistet masse energi der, og alle som har jobbet sammen har etter hvert faatt samme foelelse. I alle fall etter aa ha pratet sammen og grublet litt paa saken under en nattevakt eller to. Derfor vil en synsk bli hentet inn som noeytral ekspert. H*n vil forbloeffe med aa, i redigerte klipp, se noen ting som hun umulig kunne vite om h*n ikke var synsk eller ikke kunne google. H*n vil se andre ting som ingen visste -eller noensinne vil kunne sjekke- men som foeles riktig for vitnene.

4) Programlederene vil hovedsakelig snakke i spoersmaalsform og si ting som: Kan det vaere de gamle rallerene/ den forsmaadde bruden/ huldretusssene som staar bak? Eller: Er det mer mellom himmel og jord? De vil passe seg noeye for aa stille spoersmaal som kan besvares eller testes, og late som om ledende spoersmaal og noeytral journalistikk er det samme.

5) Menneskehjernens evne til aa konstruere ting som ikke er der, eller begrepet cold reading (google it), vil ikke bli nevnt.

Men fyll gjerne inn detaljene. Jeg bor rett ved, og har tatt toget derfra jevnlig de siste 8 aarene til alle dognets tider. Det rareste jeg har sett er at togene der er mistenkelig presise. Gaar gjerne detaljene etter i soemmene naar jeg kommer hjem i mars en gang. :Ghostbusters:

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 31-10-11 kl 07:53.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:03   #55
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Neida, Ulvefar. Det var heliumballonger nemlig, og de fløy helt av seg selv, og vandret opp og ned fra gulv til tak, helt uten kontroll.
Det må ha vært de skumleste ballongene Nittedal har sett noen sinne.
Men de hadde filmet mens det var pyntet til Halloween inne da, så det var på nippet til å bli skummelt et øyeblikk.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:09   #56
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Jessheim

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.