|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hadde du bekkensmerter når du var gravid? | |||
| Ja, fikk mensen før 11 årsalderen |
|
27 | 14,06% |
| Nei, fikk mensen før 11 årsalderen |
|
20 | 10,42% |
| Ja, fikk mensen etter 11-årsalderen |
|
95 | 49,48% |
| Nei, fikk mensen etter 11-årsalderen |
|
48 | 25,00% |
| Dustepoll hormoner har ingenting med dette å gjøre |
|
2 | 1,04% |
| Jeg fikk aldri mensen. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mensen rett før jeg ble 13. Jeg hadde betydelige bekkensmerter i første svangerskap og bare litt av det i andre svangerskap. Ved runde 2 begynte jeg på bassengtrening for gravide i set øyeblikket jeg merket ubehag og da ble det aldri veldig vondt. Jeg har tro på at det var treninga som gjorde forskjellen.
|
|
|
|
#22 |
|
nju nja njo
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mensen som 14-åring og hadde mye bekkenplager i svangerskapet.
|
|
|
#23 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg tror jeg var 11, og jeg hadde ingen bekkenplager under forrige graviditet, og hittil i halvgått svangerskap har jeg også kjent minimalt, annet enn om jeg har ligget for lenge på ryggen.
|
|
|
#24 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk tidlig mens og hadde ikke nevneverdige bekkkenplager. Skal høre med min mor, som ble ufør av bekkenplagene.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mens i 4. klasse (som tiåring eller noe sånt) og hadde nesten invalidiserende bekkenløsning i første svangerskap. I andre svangerskap (tvillinger) gikk det heldigvis litt bedre. Hadde mye vondt da også, men ikke verre enn at jeg klarte meg uten krykker og rullestol. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mensen da jeg var 11 år og har ikke hatt større bekkenplager.
|
|
|
#27 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mensen ganske sent (nesten 15 år) og hadde i begge svangerskapene vondt i bekkenet fra ca uke 12. Siden jeg var sykemeldt i begge svangerskapene så var ikke belastningen på bekkenet så stort, siden jeg kunne regulere dagene selv, men hadde jeg ikke det tror jeg bekkenet ville hindret meg i å jobbe de siste månedene av svangerskapet.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg hadde ikke bekkenproblemer i det hele tatt med førstemann, hadde fysioterapaut-bekreftet bekkenløsning med andre. Mensen var jeg vel 17 før jeg fikk.
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensFikk mens 14 år gammel. Fikk IVF behandling rett før svangerskapene.
|
|
|
|
#30 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk mensen når jeg var 10 år og har aldri hatt bekkenplager...
|
|
|
#31 |
|
Live and let live
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg var tolv, og har hatt bekkenplager.
|
|
|
#32 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensFikk mensen da jeg var 12 år og hadde sterk bekkenløsning/låsning i tre av fire svangerskap - med nr. 1, 2 og 3 - alle jenter. Hadde minimal bekkenproblematikk med nr. 4 - en gutt.
|
|
|
#33 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg var 12 og hadde moderate bekkenplager i begge svangerskap.
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg tror jeg var 13, og hadde vondt i bekkenet (har ikke alle det, mer eller mindre?) men uten å være sykmeldt. Hadde med andre ord ikke bekkenløsning. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg hadde min første mens da jeg var 13, men så gikk det nesten et år før neste, så vidt jeg kan huske. Uansett, så hadde jeg mye bekkenplager i første svangerskap. De sitter til en viss grad i enda, men ble ikke forverret av andre svangerskap.
|
|
|
|
#36 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensJeg fikk tidlig mensen, før 11 år.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensAlvorlig bekkenføkka fikk mensen samme mnd som jeg ble 13.
|
|
|
#38 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mens14 år, store bekkenplager i svangerskapene. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensEr det så mange som har bekkenplager. Jeg skjønner at jeg var veldig heldig. Veldig sen mens (jeg hadde akkurat blitt 15) og ikke det minste vondt i bekkenet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Søt og rar
|
Sv: Bekkenplager under graviditet har sammenheng med alderen du fikk mensMensen da jeg var 13 og jeg har ikke hatt nevneverdige bekkenplager i noen svangerskap.
|
![]() |
|
|