|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?På våre bhg år (og to bhg) har vi til nå bare mistet noen par sokker. Bhg har veldig god kontroll i garderoben. Vi går rett inn i garderoben hos oss (hver avd har grov-og fingarderobe), og der har hvert barn på stor avdeling en stor, høy gjennomsiktig plastboks (Ikea type) som kan romme endel. De har også en hylle under samt et par knagger hver. De ansatte er flinke til å holde orden, hver dag. Så har hver avdeling også en mindre garderobe hvor dresser, regntøy og støvler står.
![]() |
#42 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg tenker at barnehagens ansvar er å ha noenlunde gode systemer for at tøy havner cirka der det skal når barna kommer inn etc., og noenlunde orden i garderober generelt. Dersom tyveri forekommer i "stor" skala, bør vel også barnehagen vurdere endringer i garderobeløsninger.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Vi har hatt barnehagebarn i 11 år og knapt mistet annet en en vott. Det gjelder 4 forskjellige barnehager. Jeg har også til tider vært sløv med merking (dyrere plagg merker jeg, da). På skolen, derimot forsvinner en hel del. Men det er, tror jeg, mest fordi gutta er noen solide rotehoder. Har jeg tid til å gå innom samler jeg sammen det meste fra diverse gjenglemtkurver over hele skolen. Der er det også garderobeforhold som er under en hver kritikk. 90 1. klassinger i en bitteliten garderobe - da skal det noe til å holde orden.
![]() |
#44 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg sjekker garderoben ved hver henting, og da forvinner svært lite. Det vi har mistet har vært når far har hentet flere dager på rad. Han har ikke slike stålkontroll på tingene og oppdager ikke at noe mangler, og når noe mngler over flere dager blir det vanskeligere å finne. :erfart:
![]() |
#45 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Oh så enig med deg! Jeg er så lei av å få møkkete dresser og regntøy hjem etter f.eks. skogsturer. Min sønn blir møkkete hver eneste dag i barnehagen, men dressen er tørr igjen før jeg henter han. Ikke pokker om jeg vasker den tre ganger i uka for det, altså.
![]() |
#46 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg mener forresten at vi er god på å holde orden i gårderoben vår på avdelingen. Men så er vi bare 14 barn da mellom 10 mnd og 2 år.
![]() |
#47 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#49 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg har gått gjennom tingene hans hver eneste dag. Til og med nå i 2.klasse. Han har ikke masse liggende der heller. Tingene hans ligger i nettet som henger på knaggen. Sammen med jakke og bukse. Skiftekurven er i klasserommet, så nå er de klærne safe, men jeg sjekker den også en gang i uken selv om han til dags dato aldri har brukt av skiftetøyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Protonterapeut
|
Ullvotter til å ha innerst strikker mormor, evt. kan man kjøpe dem rundt om kring.
![]() |
#52 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Har visst hatt flaks med barnehagene barna har gått i opp gjennom årene, aldri mistet noe.
![]() |
#53 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Slumrende Ullteppe
|
Eh... aner ikke hvor man får kjøpt ullvotter - jeg strikker dem.
![]() |
#55 |
Tittel og tittel....
|
Neller og neller, men jeg har vært borti foreldre som blir småirriterte fordi vottene har havnet hos naboen.
![]() |
#56 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?Jeg kan ikke glemme den gangen jeg fikk anbefaling om å kjøpe ny sko til Tuppa på halvannet. Foten sto nærmest i spenn stakkar. Jeg bare flirte og sa det ikke var rart når de hadde trødd henne ned i naboknaggens sko som var to nr for små.
![]() |
#57 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Drømmer
|
Au det må være vondt å bli presset ned i for små sko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Tittel og tittel....
|
Ikke alltid de er merket da, eller at merkingen faktisk er så utydelig at det er vanskelig å se.
![]() |
#60 |
Drømmer
|
Nei ikke alle er like flinke på merking, det er jeg klar over, nå snakket jeg om meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|