Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-11, 12:41   #621
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av lilium3, her.

Oppskrift på den muffinsen??

Oi, nå skvatt jeg skikkelig. Lilium, på FP brukes den smileyen ironisk. Jeg regner med at det var hyggelig ment, men det ser altså ut som det du sier er: "kan du for svingende se til å få lagt ut den oppskriften!!!" (Jeg antar at det du mente var: "De så kjempegode ut. Kan jeg få oppskriften!" )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 13:14   #622
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Oi, nå skvatt jeg skikkelig. Lilium, på FP brukes den smileyen ironisk. Jeg regner med at det var hyggelig ment, men det ser altså ut som det du sier er: "kan du for svingende se til å få lagt ut den oppskriften!!!" (Jeg antar at det du mente var: "De så kjempegode ut. Kan jeg få oppskriften!" )

Men jeg skjønte hva hun mente da.

Gammel 20-10-11, 13:15   #623
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de muffinsene så gode ut, ja.

Gammel 20-10-11, 13:18   #624
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Ja, de muffinsene så gode ut, ja.

Gammel 21-10-11, 14:27   #625
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

...

Gammel 06-11-11, 22:59   #626
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Det var da jeg googlet "morsomme matpakker" at jeg fant FP, og jeg ble meget imponert over disse fantasifulle og fargerike matpakkene. I tillegg hadde jeg allerede kjøpt Goodbyn-boksen så jeg følte meg hjemme her.

Hva putter dere i matboksene for tiden?

Plutten her (på to år) får pære- og bringebærsmoothie, blåbær og tre brødskiver med leverpostei med i barnehagen i morgen. Skulle tatt bilde, men kameraet er sporløst forsvunnet.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 23:10   #627
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Suppehue, her.

Hva putter dere i matboksene for tiden?

Den siste uken har det gått i brødskiver med tynt lag smør og trønderfår og en boks med snackspaprika, gulrotstaver, røde druer, sukkererter og agurk.

Gammel 06-11-11, 23:12   #628
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Jeg har vært syk i helga og har dermed ikke fått handlet. Vi har verken brød, egg, noe særlig med pålegg eller frukt. Frøkna skal til og med ha med to matpakker i morgen fordi jeg har tidligvakt og da leveres hun så tidlig at hun spiser frokost på SFO. I mangel av noe bedre tok jeg opp litt smoothiemix fra fryseren og så får hun kellogs K og havregryn. Forhåpentligvis får hun en skvett melk på sfo som hun kan ha i. I den andre matpakken blir det, hold dere fast, hvetebolle med salami, babybelost og nøtteblanding.

Hun overlever vel.

Gammel 06-11-11, 23:35   #629
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg har vært syk i helga og har dermed ikke fått handlet. Vi har verken brød, egg, noe særlig med pålegg eller frukt. Frøkna skal til og med ha med to matpakker i morgen fordi jeg har tidligvakt og da leveres hun så tidlig at hun spiser frokost på SFO. I mangel av noe bedre tok jeg opp litt smoothiemix fra fryseren og så får hun kellogs K og havregryn. Forhåpentligvis får hun en skvett melk på sfo som hun kan ha i. I den andre matpakken blir det, hold dere fast, hvetebolle med salami, babybelost og nøtteblanding.

Hun overlever vel.

Det går nok så fint, så! God bedring!

Gammel 07-11-11, 01:24   #630
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ungen jubler sikkert over å få bolle.

Jeg har fått skryt for innholdsrike matpakker! Det gjorde godt, for mannen syns nå fortsatt det holder med bare brødskiver (som ikke blir spist).
I morgen får hun to halve skiver med baconost, en fruktmos, paprika, pølsebiter og en Babybel Emmenthaler. Sistnevnte har jeg pakket opp og delt i biter. Jeg mistenker at hun ikke vil spise den kun fordi den ikke smaker likt som den vanlige, røde, så nå får vi se.. Til drikke får hun med vann, og så litt varm solbærsaft på termos.
Frokostmatpakken består av havrefras, rosiner og biola.

Gammel 11-11-11, 14:53   #631
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vetle vil ikke ha så mye dill dall i matpakkene, så de blir ikke kjempe spennende...

Grove havregryns vafler uten sukker

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 14:55   #632
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det der er kjempeflotte matpakker, Nip! Normen i "min" barnehage er ganske mye traustere enn det der.

Gammel 11-11-11, 15:10   #633
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Normen i barnehagen til Knerten må være veldig enkel, for de ansatte sier jo at "det er jo alltid så spennende å se hva han har med", og da er det virkelig stort sett bare snakk om oppkuttede grønnsaker eller frukt i tillegg til ei skive, altså. Ja, vi har prøvd oss med matmuffins og grov pannekake og sånn, men i hverdagen blir det ofte enkle løsninger. Og DET synes de er spennende, så det skal ikke mye til...

Gammel 11-11-11, 15:48   #634
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Mye er gjort med en bursdagsserviett sammen med to skiver brød

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-11, 09:45   #635
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost kan jo også være "morsom"

Se flere i bloggen min

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 23:57   #636
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg har vært her og hentet litt inspirasjon til et nytt skoleår med matpakkelaging.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 00:01   #637
millact

Standard

Denne tråden var det jo mye liv i i fjor, på tide å lese den igjen nå som nytt skoleår starter. Jeg begynte så flott i fjor, holdt det gående en god stund, inntil hun fikk med seg brødskiver på skolen og oppkuttede grønnsaker.

Gammel 20-08-12, 15:58   #638
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fortsetter i denne jeg, fordi jeg ikke vil jantes til stillhet.

I dag har Hiawata med seg tre grove rundstykker med kaviar, leverpostei og brunost, og i tillegg til det så har han to små spyd med tomater og druer. Da jeg var i USA i sommer kjøpte jeg to cupcakes-sett, og bruker noen av cup cake-topperne til små matspyd i stedet.

Det hender jeg samler litt frukt, kjøttboller og liknende oppi muffinspapir også.

Ellers har jeg følgende greier:

Eggeformer

Og noen små tomater til å ha ketchup eller saus i, hvor skjeen ser ut som en liten mark som stikker ut av eplet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:00   #639
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kult, Tallulah! Eggeformer har jeg lyst på! Begge guttene elsker egg.

Jeg legger inn bildet av dagens matbokser her også:

Ikke så morsomme, men veldig godt mottatt her. Poden vil ha fiskeburger i morgen også.

Gammel 20-08-12, 16:01   #640
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også en firkanteggform som kom i donald. Den er ganske kul!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.