Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 16:57   #341
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Fikk kjøpt inn alle gavene til venners barn. Det var masse tilbud på extra leker i nabobyen.
Har kjøpt to rosendal kaffekanner til 50% på Kitch`n og bestilt to "bokser med 4 forskjellige skjærebrett i (kylling,rødtkjøtt, fisk og grønnsaker)

Ferdig med 8 kalendergaver.

Planen vidre er å begynne på album til J sin oldemor og julekortene.

--------------------------------------

Juletreet blir pyntet på kvelden 23. av meg.
Det går i rødt og gull.

Når jeg engang får hus med loftstue*drømmer* så skal ungen få sitt eget tre å pynte.

Jeg bruker også å kjøpe litt spesiell juletrepynt som minstemann får,og fikk en god ide nå om å skrive årstallet på.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 18:55   #342
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke begynt å planlegge enda, men denne tråden har jammen fått tankene i gang. Egentlig burde jeg bli ferdig med konferansetimene så fort som fy, så jeg kan begynne å tenke på jul...

Sånn snakk om NRK-kalenderen i år, så står det da på deres hjemmesider at det skal komme en ny serie i år - Julekongen. http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7543435

Gammel 13-10-11, 18:56   #343
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal forresten ha hjemmejul for første gang. Svigers kommer hit med to av svigerinnene mine, så det blir stas. Jeg er veldig todelt - det skal bli herlig og skjønt å slippe å pakke og styre med å få feiret jul. På en annen side blir det fylt av prestasjonsangst og rydde-/pyntepanikk. Mannen får stå får maten, jeg kan stå for pyntingen og desserter/kaker.

Gammel 13-10-11, 19:00   #344
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hobbes: Hvis du leser hele artikkelen så ser du at premieredato er 1.12.2012

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 19:34   #345
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Standard

D'oh... Hilsen Skumleseren.

Gammel 13-10-11, 23:50   #346
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg ynskjer å ha eit nydeleg tre, stilfullt og elegant. Men ender kvart år opp med eit maksimalistisk tre som er fullt at min stilfulle pynt i skjønn forening med div. barnehagepynt, samt resultatet av opp til fleire juleverksteder. Og selvfølgeleg to sett med minilys (må jo ha mykje lys) der det med flest pærer tar kveld kl. 16 på julafta, saman med enten kjøleskapet, den største kokeplata, steikovnen eller oppvaskmaskinen. I år satser eg på kjøleskapet siden eg ynskjer meg nytt og større.

Gammel 14-10-11, 00:04   #347
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå ble jeg minnet om juletrepyntediskusjonene vi har hvert år.

Vi er litt uenige om hvordan det skal foregå. Jeg vil pynte et vakkert, fargerent juletre mens ungene sover, så de våkner til stas og moro på julaftenmorgen. Resten av gjengen vil pynte med både mitt pene stash, sammen med ungenes selvlagde, sjarmerende stash, i fellesskap før leggetid på lillejulaften.

Jeg er raus og legger frem materiell i juletrefargene når ungene lager pynt. og de våkner til pyntet juletre lille julaften morgen. Og i kjellerstuen har de eget tre, men siden de er mine barn og ødelagt fra fødselen av er det fargekoordinert av dem selv. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 09:09   #348
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Blå: I fjor overrasket en veninne med en bok og et par strikkede sokker. Boka ble liksom "slengt til side" og jeg kikket henrykt p sokkene. TOTALT overrasket over at hun a) kan å strikke og b) hadde strikket til MEG! Helt fantastisk

Også fikk jeg lommetøfler av en annen veninne..

Det var årets fiiiiineste julegaver.

Men siden jeg driver med håndarbeid selv VET jeg både tid & penger og ikke minst omtanke ligger bak.. Men ja, jeg VET at det ikke er alle man kan gi sånn til. Noen ser det bare ikke...

Gammel 14-10-11, 10:09   #349
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Blå: Litt motsatt her. Jeg ønsker meg veldig hjemmestrikka ting som f.eks skjerf, sitterunderlag, sokker osv. Har flere år ønska meg strikka sokker av mamma, men hun virker være av oppfatning at det liksom ikke er nok - så da fikk jeg sokker utenom julepresangen. Skjønner ikke helt den, for selv om jeg ikke kan strikke særlig selv så vet jeg at bak ligger det både tid, omtanke og faktisk en god del penger også(siden den siden ble nevnt). Men uansett når jeg fikk de, de blir virkelig godt brukt da!

Vårt juletre er full at ulik julepynt; noen flettede kurver jeg lagde når jeg var liten, litt gammelt arva julepynt etter svigermor, noe jeg kjøpte nytt første årene selv, noe vi har fått osv. Synes det at julepynten betyr noe, har bakgrunn er halve sjarmen. Det pyntes lillejulaften. Iår er småtrolla store nok til å kikke skikkelig på det, lurer på om det bør stå bak en grind.

Ellers har jeg ikke kommet så godt i gang med julehandelen som jeg ville. Vi har nemlig vært så uheldige å ha vært ute for kortsvindel; forbrukskontoen vår ble rett og slett tømt - fikk vite det gjennom at visa sendte bekymringsmelding til banken som så ringte oss. Vi har sendt inn søknad om å få igjen pengene, men det kan ta litt tid...Følte meg helt lamma når jeg fikk beskjeden. Heldigvis har vi litt på krise-konto som brukes til mat og sånt nå imens.

Gammel 14-10-11, 13:47   #350
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi overpynter juletreet. Jeg elsker barnehagepynt og dill og henger på det meste.

Gammel 14-10-11, 17:47   #351
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

4 julegaver innkjøpt
Juletreet pyntes av alle lille julaften, men regissert av meg
Hjemme hos mamma og pappa er det litt hummer og kanari, men det blir fint uansett. Er mye minner i ganske mye av pynten der.

Gammel 14-10-11, 18:28   #352
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Var på Vita i dag, og kjøpte 4 kalendergaver tul vesla. 4 "blyanter" med farget såpe, så kan hun tegne på seg selv i badekaret

Gammel 14-10-11, 18:35   #353
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ryddet i skapet i dag og "fant" mange gaver til julestrømpen, så da er jeg omtrent i boks med den, mangler vel bare litt godteri.

Gammel 14-10-11, 22:37   #354
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ryddet i skapet i dag og "fant" mange gaver til julestrømpen, så da er jeg omtrent i boks med den, mangler vel bare litt godteri.

Hemmelige gaver i skpet, det har jeg aldri hørt om. Jeg kom akkurat på at vi har dobbelt opp med gaver til minstemann.

Gammel 14-10-11, 23:30   #355
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har mottatt en pakke fra Stoff & Stil som skal forhåpentligvis forvandles til adventskalenderposer til ungene. Det blir mitt første store sy-prosjekt.
Men hva i all verden skal jeg fylle i? Mulig de må dele kalender i år.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:07   #356
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpt noen julegaver til, bok (Sarahs Nøkkel) og diverse såper fra Lucky Duck.

Gammel 15-10-11, 18:49   #357
Puslingen

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har kjøpt den første julegåva.

Det vart eit "mal dinosaurfigurar"- sett til ein 6- åring. Han trenger noko som ikkje involverer skjerm og passiv underhaldning.

Gammel 15-10-11, 19:51   #358
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått garn til de første julegavene i dag:

(har valgt prosjekter med tykt garn for å være sikker på å komme i mål liksom )

Gammel 15-10-11, 20:25   #359
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Nydelig genser!

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 20:49   #360
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Så heldige de er de som får disse gavene.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.