Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Holdbarhet på støvletter?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor lenge forventer du at støvlettene holder?
en sesong eller mindre 3 4,55%
to sesonger 23 34,85%
tre sesonger 24 36,36%
fire sesonger 6 9,09%
fem sesonger eller mer 9 13,64%
er det meningen at de skal brukes mer enn én gang? 1 1,52%
Deltakere: 66. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 12:45   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holdbarhet på støvletter?

Jeg sliter med å bruke opp støvletter, tyder det kanskje på at jeg går for lite?
Men jeg tørker av dem med jevne mellomrom, pusser og impregnerer dem.
De jeg har nå har jeg hatt i 4 år og er nesten like pene. Jeg setter også oppstivere i støvleskaftet når jeg kommer hjem. Vasker og pusser de før jeg setter de bort etter vinteren. Lagres i skoboden med skaftstiverene i.

Jeg går lite i Oslo-slafsevær da.

Gammel 13-10-11, 14:53   #22
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg sliter med å bruke opp støvletter, tyder det kanskje på at jeg går for lite?
Men jeg tørker av dem med jevne mellomrom, pusser og impregnerer dem.
De jeg har nå har jeg hatt i 4 år og er nesten like pene. Jeg setter også oppstivere i støvleskaftet når jeg kommer hjem. Vasker og pusser de før jeg setter de bort etter vinteren. Lagres i skoboden med skaftstiverene i.

Jeg går lite i Oslo-slafsevær da.

Ellers husker jeg en viss matteoppgave med å telle sko hjemme hos dere. Mine støvletter har også holdt lenge, men det skyldes at jeg oftere bruker goretexgreier når det er sånt vær. Jeg må da kunne gå og løpe skikkelig og det får jeg ikke til i pene støvletter.

Gammel 13-10-11, 14:59   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Toffskij sa. Nå har det faktisk gått litt bedre de siste årene, for jeg er pokka nødt til å bruke traktorgoretex inn og ut av barnehagen, også skifter jeg på jobb i stedet. Det kan anbefales. Men ikke å la de slenge rundt i bagasjerommet sammen med jekk og krysstak og diverse.

På den annen side, da kan man gå i lekre småsko hele året også!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 15:17   #24
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Generelt tror jeg aldri jeg har opplevd å slite ut sko - og knapt nok klær. Det er kanskje noe med hvor mye man har å velge mellom.

Har ørti par støvletter, har ikke slitt ut noen til nå, men ett par jeg har brukt svært masse i fjor og året før er kanskje litt slitt om jeg ikke husker feil.

Gammel 13-10-11, 15:42   #25
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ellers husker jeg en viss matteoppgave med å telle sko hjemme hos dere. Mine støvletter har også holdt lenge, men det skyldes at jeg oftere bruker goretexgreier når det er sånt vær. Jeg må da kunne gå og løpe skikkelig og det får jeg ikke til i pene støvletter.

Det er derfor jeg har så mange av dem! For jeg sliter dem ikke ut, kan jo ikke kaste og det er artig med noe nytt.

Gammel 13-10-11, 15:45   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ihvertfall de bør holde 2-3 sesonger. Og de holder betraktelig lenger hvis en har støvletter som egner seg i slapsevær, og ikke trasker ute i allslags vær med sånne som egentlig ikke tåler det. I fjor gikk jeg utrolig mye med Timberland Mukluk, som er solide og vanntette, og de pene støvlettene fikk komme ut når det var vær til det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 15:55   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det må komme flere støvletter som egner seg i slapsevær!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:31   #28
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som er fine!

Gammel 13-10-11, 16:56   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som er fine INNE!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:59   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med diverse par støvletter som er spesialister innen sitt bruksområde varer de ganske lenge.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:17   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Næh, det holder at de er fine ute. :generøs:

Gammel 13-10-11, 17:19   #32
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har gitt opp å ha støvletter mer i en sesong. (Altså, sånne høye, svarte som skal se noenlunde ut.) Jeg har prøvd billige og dyre, men de slites ut uansett. Nå sliter jeg ekstremt på sko da, det skal sies.

Det gjelder for meg også. Jeg sliter sko noe helt vanvittig. Og så har jeg heller ikke ørten par støveletter som jeg veksler mellom, ergo slites de fort ned.

Her vi bor nå slites sko så det er helt nifst. Jeg aner ikke om det er kvaliteten på skoene, dekket (betong) eller måten jeg går på, men hælene slites ned på 1-2-3.

Varer sko mer enn en sesong er jeg imponert. Men jeg såler og hæler om hvis resten av skoen er i ok form. Og det er den jo som regel.

Gammel 13-10-11, 17:31   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De nyeste støvlettene mine kjøpte jeg for tre år siden, Ecco i lakk/skinn, og de er bare til finbruk og står på hattehylla til vanlig. De eldste jeg har er et par ti år gamle Campers som brukes mest høst og vår.
De mest brukte er snart seks år gamle, og holder fint enda, Bubetti.

Har steike dyre støvletter, men hvis de regnes om til årspris blir det ikke så galt likevel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 20:40   #34
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leeenge!
Jeg hadde et par Isbastøvler som ble brukt hver vinter, i mange år som eneste par, i 23 år(24 vintere)!!
Det siste året lå de i bilen som "i-tilfelle-det-skjer-noe"-støvler. Tilslutt måtte jeg gi de til søplemannen. Da var de så slitt at det ikke var bar å gå i de.

Men nå har jeg vel så mange par å bytte på med at de sjelden blir slitt.

Gammel 13-10-11, 21:10   #35
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Her tror jeg ikke jeg kan uttale meg sånn egentlig,siden jeg er av typen som gjerne kjøper et par støvletter og har de i 13 år. Dog skal det sies at jeg har et par som jeg bare har hatt i 3 år nå da,altså sesong 4. Men,jeg lurer på om jeg må ha meg et nytt par i år,for jeg tror de har fått hull i fòret,og skomaker finnes ikke her i byen lenger.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 21:30   #36
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har mine støvletter i åresvis. De eldste jeg har nå er fem år gamle og de ser helt fine ut! Sålene blir jo slitt da, men skinnet er like fint som da de var ny.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 10:02   #37
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sko og støvletter (av skinn) har godt av å hvile mellom slagene, så derfor er det lurt å ha flere par og veksle mellom. Da holder de lenger. Hvis de brukes hver dag over lang tid blir de mye fortere slitt enn om dagene spres utover. Helt sant.

Spesielt om man finner noen som passer bedre til slaps, noen til tørt, men kaaaldt vær, overgangssko etc. Da er det lettere å veksle, og parene kan vare i årevis med litt stell, og impregnering, skopuss og væte får tørke ordentlig godt mellom hvert bruk.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 12:21   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine støvletter holder en liten evighet har jeg inntrykk av. De jeg kastet for noen uker siden ble kjøpt inn i 1999, og brukt jevnlig helt siden den gang. De var utslitt, men tidløse slik at de varte lenge. Nå har jeg kjøpt noen nye, men de er litt mer spesielle, så det kan hende at de går av moten tidligere.

Gammel 14-10-11, 22:09   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skikkelig vinterstøvletter, kjøper jeg av god kvalitet og steller sånn noenlunde.
Daglig bruk gjennom vinteren, tja, de bør iallefall holde 3 sesonger, helst mer.
De fleste av mine støvletter har holdt mer enn 3 år.

Hvor kjøper man forrsten sånne avstivere til støvletter ? Det trenger jeg nemlig, til ørten par.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.