Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan avvise selgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 11:24   #41
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan avvise selgere?

Jeg ser på de og sier "nei takk!" og fortsetter å gå.

Jeg blir ofte sint på intense selgere, hva tror de at de kan oppnå når de irriterer folk?

Jeg kjenner at det er lenge til jeg skal på ferie i Tyrkia eller Egypt. En ting er voksne som kan si nei å gå, men der er de oftere ute etter barnas oppmerksomhet, og da blir jeg skikkelig sint. Jeg skal lære min barn å håndtere selgere, men bruker ikke ferien min på det.

Gammel 28-09-11, 11:26   #42
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

..det gjelder å ikke saktne farten... Hvis du angrer deg, er det jo ingenting i veien for å gå tilbake med et "jo, forresten". Hm. not gonna happen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:29   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være hyggelig mot folk som selger ting på gata, egentlig. Spesielt folk som står og henger utenfor inngangen til matbutikker og overfaller deg om mobilabbonnementer og omega-3 og fanden og hans oldemor, det er jo en uting! Jeg vil ha retten til å gå uforstyrret i butikken! Jeg vil ikke gjøre arbeidsdagen til offensive selgere lettere!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:29   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært borti noen slike veldedighetspushere, både fra redd barna, krybbedødsforeningen og amnesty og en ukjent organisasjon som ville ha meg til å argumentere for hvorfor jeg ikke ville de stakkars barna/ofrene så vondt. Det er utrolig ekkelt når det skjer. Neste gang skal jeg melde dem både hit og dit.

Gammel 28-09-11, 11:30   #45
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er skikkelig flink til å gå forbi. Og hvis de er kjipe sier jeg at jeg ikke vil snakke med dem. Det pleier de å forstå.

Gammel 28-09-11, 11:55   #46
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Jeg smiler og sier hei, så snur jeg hodet litt bort, senker ikke farten og går rett inn i butikken.
Hvis de stopper rett foran meg og jeg må senke farten sier jeg tydelig at jeg ikke er interessert og så går jeg videre uansett om de fortsetter å snakke eller ikke. Hvis de ikke er høflige nok til å respektere det jeg sa, så føler jeg ikke behov for å være høflig tilbake.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:56   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal være hyggelig mot folk som selger ting på gata, egentlig. Spesielt folk som står og henger utenfor inngangen til matbutikker og overfaller deg om mobilabbonnementer og omega-3 og fanden og hans oldemor, det er jo en uting! Jeg vil ha retten til å gå uforstyrret i butikken! Jeg vil ikke gjøre arbeidsdagen til offensive selgere lettere!

Ikke sant? Jeg føler meg ikke som et dårlig menneske av den grunn, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:58   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til spiller jeg skikkelig hemmafru også. "Hei, betaler du strøm"? "Nei, det er mannen min som tar seg av slikt hos oss". En sannhet med modifikasjoner, men den funker overraskende bra.

Gammel 28-09-11, 12:16   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Av og til spiller jeg skikkelig hemmafru også. "Hei, betaler du strøm"? "Nei, det er mannen min som tar seg av slikt hos oss". En sannhet med modifikasjoner, men den funker overraskende bra.

Det var en periode vi ikke betalte strøm, da synes jeg det var veldig vittig å svare det. De så helt månebedotten ut.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:33   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En ting jeg kom på nå er at disse krilloljeselgerne vil ta jobben fra oss Katta.

Kanskje vi skal si det neste gang.
De hevder jo at man aldri vil bli syk (og dertil sikkert forbli evig unge) om man bare spiser krillolje.

Veldig godt poeng. "Nei, jeg ønsker egentlig ikke at folk skal holde seg så friske, da blir det nedbemanning på jobb".

Og så satt jeg lenge og lurte på hvordan de skulle ta jobben fra deg før det gikk opp for meg hva du gjør endel av tiden.

Gammel 28-09-11, 12:44   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Nei, takk! med syngende stemme mens jeg smiler og går videre. Som oftest surfer jeg jo på mobilen mens jeg går uansett, så da er det bare å fortsette uanfektet.

:Wordfeud og FP - nå også som gateselgerrepellant:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:17   #52
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

En dag stod noen og holdt opp ei brusflaske med skittent vann inni, og spurte meg hva jeg trodde det var.
Et kjapt blikk bak henne fikk meg til å svare:
"Det er nok drikkevann. :alvorlig mine: "
"Helt r....
(Appelsin stikker)
.. iktig ja.."

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.